۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۳۴۳۹۸
ارزيابي کارشناس مسائل سياسي از مناظره دوم انتخابات:

سبد آراء رئيسي و قاليباف پر رنگ تر شد/دفاع جهانگيري از واردات پوشاک قابل تامل بود/روحاني ريزش آراء دارد

فتاح کرمي کارشناس مسائل سياسي ضمن بيان اين که رئيسي و قاليباف در مناظره دوم با انتقادهاي جدي تر توانستند سبد آرا خود را پر رنگ تر کنند، افزود: به نظر مي رسد آرا روحاني با عملکردي که داشته ريزش پيدا کند و نتواند در مرحله اول آراء مورد نياز را کسب کند.
سبد آراء رئيسي و قاليباف پر رنگ تر شد/دفاع جهانگيري از واردات پوشاک قابل تامل بود/روحاني ريزش آراء دارد
به گزارش جهانبین نیوز، فتاح کرمي فعال سياسي در گفتگو با کلار، پيرامون دومين مناظره انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري اظهار داشت: اسحاق جهانگيري از همان ابتدا به عنوان کانديداي پوششي وارد عرصه انتخابات شده است در مناظره دوم بيشتر به قرائت بيانيه و مطالبي که براي دفاع از عملکرد دولت از قبل آماده شده بود پرداخت.

دفاع جهانگيري از واردات پوشاک دختر وزير قابل تامل بود

کرمي با اشاره دفاع قابل تامل جهانگيري از دختر وزير در بحث واردات پوشاک و مظلوم دانستن وي، گفت: در سالي که اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده دفاع از واردات صحيح نيست.

روحاني با لبخند عصبانيت خود را پنهان مي کرد

وي گفت: حجت الاسلام حسن روحاني در مناظره دوم از حالت انفعال خارج شد اما با توجه به اين که کارنامه قابل دفاعي در بسياري از حوزه ها ندارد لرزش دستان خود را پايين انداخت و با لبخند زدن سعي داشت عصبانيتش را از نقدهايي که مي شد پنهان کند و شکل اپوزيسيون به خود گرفت.

کرمي اضافه کرد: روحاني با مطرح کردن مسائلي ازجمله حمايت از شجريان، طرح مسائل شيعه و سني و انتقاد از موشک هاي نيروهاي مسلح سعي داشت مشکلات را به گردن ديگران بيندازد.

رئيسي سبد آراء خود را پررنگ تر کرد

وي افزود: حجت الاسلام ابراهيم رئيسي در هر دو مناظره کانديداي اخلاق مدار معرفي شد و در مناظره دوم انتقاد جدي تري به دولت وارد کرد و توانست سبد آرا خود را پررنگ تر کند.

قاليباف متفاوت عمل کرد/ او بايد منتظر تخريب جريان اصلاحات باشد

اين فعال سياسي با اشاره به اين که محمدباقر قاليباف در اين مناظره نسبت به نامزدهاي ديگر متفاوت تر عمل کرد، ادامه داد: قاليباف جدي ترين نقدها را به دولت وارد مي کرد.

کرمي با بيان اين که قاليباف با مطرح کردن واردات پوشاک دختر وزير آموزش و پرورش و همچنين پيشنهاد ارائه ليست اموال نامزدها مناظره را جذاب تر کرد، گفت: مردم منتظر هستند که نامزدهاي ديگر در مورد پيشنهاد قاليباف چه واکنشي نشان مي دهند.

وي با اشاره به اين که قاليباف توانست در اين مناظره سبد آراء خود از طبقات محروم و مستضعف جامعه را پررنگ تر کند، گفت: قاليباف قطعا بايد منتظر تخريب هاي سازماندهي شده جريان اصلاحات به خصوص در فضاي مجازي باشد.

دفاع هاشمي طبا از دولت تاثيري در سبد آراء نداشت

کرمي با اشاره به اين که سيد مصطفي هاشمي طباء در مناظره دوم هم به دفاع از عملکرد دولت پرداخت، افزود: اما به نظر مي رسد دفاع وي هيچ تاثيري در سبد آراء موافقان دولت ندارد.

وي گفت: هاشمي طبا با توجه به کهولت سني که دارد مردم سوال مي پرسند آيا مي تواند سکان دار خوبي براي اداره کشور باشد يا خير؟

ميرسليم خارج از انتظار مخاطب ظاهر شد

وي با بيان اين که سيد مصطفي ميرسليم در مناظره دوم سوالات و پاسخ هاي کارشناسي شده ارائه مي کرد و خارج از انتظار مخاطب ظاهر شد، گفت: ميرسليم مقبوليت قابل توجهي در اين مناظره پيدا کرد مستند سوال مي کرد و انتقادهاي جدي به عملکرد دولت وارد مي ساخت.

کرمي با بيان اينکه ميرسليم هم بايد منتظر تخريب حاميان دولت و جريان اصلاحات باشد، گفت: آنچه که از مناظره دوم در جامعه برداشت شد برندگان مناظره ميرسليم، قاليباف و رئيسي بودند.

روحاني ريزش آراء دارد

وي ضمن بيان اينکه در انتخابات دوره گذشته رياست جمهوري اگر روحاني چيزي حدود ۲۵۰ هزار راي کمتر کسب مي کرد انتخابات دو مرحله اي مي شد، افزود: به نظر مي رسد آراء روحاني با عملکردي که داشته ريزش پيدا کند و نتواند عليرغم اين که تمام دولت ها بعد از انقلاب دو مرحله اي بودند در مرحله اول آراء مورد نياز را کسب کند.

کرمي اضافه کرد: با توجه به ترکيب نامزدها به نظر مي رسد انتخابات رياست جمهوري در دوره دوازدهم دو مرحله اي شود.

انتهاي پيام1026[ /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۲:۴۴

1 Jan 2020