۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۳۵۳۸۸
فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ

کشت و برداشت گياهان دارويي کمک به اقتصاد کشور است/قرارگاه خاتم الانبياء طرح هاي محروميت زدايي را دنبال مي کند

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ گفت: يکي از ظرفيت هاي موجود در کشورمان براي کمک به اقتصاد داخلي، کشت و برداشت گياهان دارويي از جله کرفس است.
کشت و برداشت گياهان دارويي کمک به اقتصاد کشور است/قرارگاه خاتم الانبياء طرح هاي محروميت زدايي را دنبال مي کند
به گزارش جهانبین نیوز، سرهنگ کرم نظري سرمازه، فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در حاشيه جلسه تعامل فرماندهي سپاه ناحيه کوهرنگ با مسئول فرهنگي حضرت فاطمه الزهرا تهران و مديران شهرستاني در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: با عنايت به دغدغه ها و تاکيدات مقام معظم رهبري، در بحث اقتصاد مقاومتي و محروميت زدايي، تيم هاي انديشه ورزي که در اين زمينه ها تخصص و تبحر لازم را دارند در سپاه ناحيه شهرستان کوهرنگ جمع شدند.

وي از تعامل با مسئول فرهنگي حضرت فاطمه الزهرا تهران که ارتباط مستمري با قرارگاه خاتم انبياء و در سطح کلان با وزارتخانه ها دارد خبر داد و گفت: رايزني ها حول محور اقتصاد مقاومتي با توسعه و احيا گياهان داروئي بخصوص رويش کرفس در دهستان موگويي و در بحث محروميت زدايي از نقطه نظرات مديران و مسئولين کوهرنگ جهت اقدامات کارشناسانه انجام شد تا بتوانيم با تعامل بنياد فرهنگي حضرت فاطمه الزهرا بتوانيم توفيقاتي را کسب کنيم.


فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ با بيان اينکه يکي از ظرفيت هاي موجود در کشورمان براي کمک به اقتصاد داخلي، کشت و برداشت گياهان دارويي است، بيان داشت: توسعه کشت و صنعتي شدن گياهان دارويي، نقش به سزايي در حفظ گونه هاي مختلف، درآمدزدايي، ايجاد ارزش افزوده و افزايش حجم تجارت گياهان دارويي دارد.

سرهنگ نظري با اشاره به اينکه در صورت امکان فرآوري گياهان دارويي، تحول مهمي در اقتصاد کوهرنگ ايجاد مي شود، تصريح کرد: با توجه به ظرفيت بالاي شهرستان کوهرنگ در پرورش گياهان دارويي مي توان با ايجاد مزارع توليد گياهان دارويي و حمايت از کشاورزان در اهلي کردن اين گياهان به توسعه اقتصادي شهرستان کمک کرد.

وي افزود: در اين راستا، در کنار بهره برداري از گياهان دارويي خود رو، زمين هايي نيز از سوي منابع طبيعي براي کشت در نظر گرفته شده است.

کرم نظري سرمازه در ادامه گفت: با توجه به اهميت گياهان دارويي و نقش آن در توسعه اقتصادي، توجه بيش از پيش به تحقيق و پژوهش، توسعه کشت گياهان دارويي، ايجاد بانک ژن گونه هاي در حال انقراض براي توليد انبوه اين گياهان و تقويت صنعت فرآوري و صادرات آن به استانهاي همجوار و حتي کشورهاي متقاضي از ديگر راهکارهاي کارشناسان براي حمايت و توسعه گياهان دارويي است.

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ گفت: براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت هاي داخلي بايد به سمت صنايع تبديلي رفت که بتواند ارزش افزوده مناسبي را براي توليدات داخلي فراهم کند.

وي افزود: کاري که با توليد داروهايي با منشا گياهي، هم مرهمي بر درد بيماران کشور و هم تقويت کننده اي براي اقتصاد مقاومتي است.

نظري بيان داشت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به پيروي از راه نوراني اسلام و اجراي دستورات الهي و پيامبر بزرگ اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و همچنين در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و به جهت كسب خير و بركت، اجراي طرح هاي محروميت زدايي ، محروم نوازي، مردم داري، مردم ياري و مردم دوستي را دنبال مي نمايد.


 وي با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان موجود در شهرستان کوهرنگ تاکيد کرد: مديريت جهادي و همت براي رفع فقر و محروميت‌ زدايي در اين شهرستان توسط سپاه آغاز شده و به ياري خداوند در سال‌هاي آينده نيز با قوت ادامه پيدا مي‌کند.

کرم نظري افزود: بدون شک مي‌توان با تکيه بر ظرفيت‌هاي متعددي که در شهرستان وجود دارد و يک همت همگاني چهره محروميت را حذف کرد.

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ ادامه داد: البته حرکت سپاه در مسير محروميت‌ زدايي از تاکيدات رهبر معظم انقلاب است و همه ما بايد قدردان اين نگاه ويژه ايشان به مناطق محروم کشور باشيم.

وي تاکيد کرد: اميدواريم دولت‌ها به اهميت اين اقدامات توجه کنند و در اين راستا با سپاه همکاري کنند، چرا که در صورت همکاري دولت محروميت‌ زدايي با سرعت و قوت بسيار بالايي پيش مي‌رود و چنانچه دولت‌ ها از اين امور حمايت نکنند آسيب‌هاي آن متوجه نظام مي‌شود.

انتهاي پيام/610ک
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۷:۱۰

27 Dec 2019