۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۱۵۱۸
امام جمعه موقت شهرکرد

لزوم حفظ حرمت ، شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) در روزهای نوروز

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امامان معصوم حجت‌های الهی برمردم و حضرت زهرا(س) حجت الهی بر امامان معصوم است ، این بانوی مکرمه را الگویی بی‌بدیل برای تمام بشریت بیان کرد.
لزوم حفظ حرمت ، شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) در روزهای نوروز
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن فاطمی، ۲۹ اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه با سفارش همگان به رعايت تقوای الهی بر انجام واجبات، ترگ گناهان و رعايت حلال و حرام الهی در زندگی و جامعه تاكيد كرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و تقارن آن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) ، بر لزوم حفظ حرمت ، شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) در این روزهای تاکیدکرد.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) که می‌فرماید: امامان معصوم حجت‌های الهی برمردم و حضرت زهرا(س) حجت الهی بر امامان معصوم است ، این بانوی مکرمه را الگویی بی‌بدیل برای تمام بشریت بیان کرد.

وی حضرت زهرا (س) مایه افتخار و بالندگی شیعیان دانست و گفت: اخلاق ، رفتار ،سبک زندگی ، عبادت و بندگی و شیوه ارتباط ایشان با مردم و خویشاوندن الگو و سرمشقی بزرگ و سعادت‌آفرین برای تمام شیعیان و جامعه بشری است.

امام جمعه موقت شهرکرد ضمن تبیین جایگاه و منزلت رفیع حضرت زهرا (س) در نزد خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت ، تلاوت مستمر قرآن ، نگاه کردن به سیمای رسول‌الله (ص) و انفاق و کمک به نیازمندان و فقرا را محبوب‌ترین چیزها در نزد حضرت زهرا(س) در دنیا پر از زرق و برق بیان کرد.

وی با بیان اینکه قرآن پل ارتباط انسان با خداست ، بر لزوم حفظ شأن و جایگاه این کتاب الهی تاکیدکرد و گفت:قرآن عامل مهم برای نزدیک شدن انسان به خدا و درک حقایق و احکام الهی است که نباید به ابزار برای هنرنمایی افراد تبدیل شود.

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد دین مداری بدون اعتقاد به مرجعیت و ولایت را انحراف و گمراهی محض دانست و گفت: ولايت اولیاء خدا و مرجعیت و ولایت فقیه همچون نوري است كه اگر پذيرفته نشود به يقين گمراهي را به دنبال دارد.

وی با یادآوری اینکه فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی درآمیخته است، صله ارحام ،دید و بازدید از اقوام و خویشان و رسیدگی به مستضعفان در نوروز و سال جدید را آموزه‌ها پسندیده برآمده از متن اسلام دانست.

حجت الاسلام فاطمی با تاکید بر اینکه ادب به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام نوروز بر همه چیر ارحج‌تر و غالب‌تر است،گفت: همه ما شیفته اهل بیت هستیم و نوروز امسال هم در ایام فاطمیه واقع شده است بنابراین در مجامع خود سعی کنیم این ایام را فراموش نکنیم و علاوه بر دید و بازدیدها در مجالس روضه و عزاداری این بانوی مکرمه نیز شرکت پرشور داشته باشیم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۰:۳۸

31 Dec 2019