۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۲۶۸۸
دومینوی تغییر مدیران در استان

آینده معاونت سیاسی امنیتی استان در هاله ای از ابهام

معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری در راستای طرحی به نام "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" برای ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را جابجا شد.
آینده معاونت سیاسی امنیتی استان در هاله ای از ابهام
به گزارش جهانبین نیوز؛شاید می توان گفت معاونت سياسي امنيتي استانداری يكي از شاهرگ هاي اصلي مديريت يك استان به شمار مي رود، همین موضوع نیز باعث شده  این پست همواره مورد توجه استانداران در دولتهای مختلف قرار گیرد.

معاونتی که وظایف مهمی همچون نظارت بر عملکرد ثبت‌احوال، هماهنگی و نظارت و راهبری فرمانداران، رصد دائم رویدادهای سیاسی استان، مدیریت مسائل، پدیده‌ها، انحرافات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان، مدیریت افزایش سلامت و نشاط اجتماعی، تجزیه‌وتحلیل جرائم و تخلفات سیاسی استان، نظارت بر ساماندهی امور اتباع بیگانه و تردد، اشتغال و ازدواج آن‌ها و تعامل با احزاب و جریات سیاسی را برعهده دارد.

در استان ما به دليل وجود مسائل مهمي چون تعدد قوميت ها ،مسائل زيست محيطي ،كمبودها و محروميتها اهميت مسائل سياسي و امنيتي بيش از سایر مسائل است.

از بدو انتصاب خدابخش مرادی بر مسند معاونت سیاسی اختلافات در مدیریت استان و در این معاونت بالا گرفت و این اختلافات بر عملکرد این معاونت تاثیر مستقیم گذاشت و این حواشی تا بدانجا رسید که حضور مرادی در معاونت کم رنگ و استمرار پست معاونت وی در هاله ای از ابهام فرو رفت.

این اختلافات سرانجام به آن منجر شد که استاندار رسما اعلام کرد : آقای مرادی بنابر دلایلی و سلامت جسمی خودشان علاقه دارد در جای آرام‌تری فعالیت کنند زیرا شرایط کار در پست معاون سیاسی با سختی‌هایی مواجه است.

این سخنان مرادی را بلافاصله وادار به موضع گیری کرد و در این باره گفت: در اخبار مبنی بر عدم برخورداری اینجانب از سلامتی و ناتوانی برای ادامه کار به دلیل سختی کار صحت ندارد؛ در حال حاضر بنده در سلامت کامل هستم و هیچ گونه مشکلی برای ادامه کار ندارم.

رسانه ها بهتر است به جای خیال پردازی به دنبال شفاف سازی و ارائه اخبار و اطلاعات صحیح یه مخاطبانشان باشند، بنده با تمام توان در مسئولیتم مشغول فعالیت هستم و هیچ مشکل جسمی و روحی ندارم و لذا برخی از افراد با انتشار چنین اخباری به دنبال برداشت چه منافعی هستند اطلاعی ندارم.

سرانجام در این فضای غبار آلود برکناری مرادی رسما کلید خورد و در محافل مختلف از جایگزین هایی برای تصدی پست معاونت نام برده شده.

بعد از نام بردن از برخی اسامی در محافل غیر رسمی برای تصدی پست معاونت سیاسی در اقدامی بی سابقه استاندار، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندارانتخاب کرد، موضوعی که بر ابهامات و حواشی موجود در استانداری بیش از پیش دامن زد.

این انتصاب از آنجا مورد بررسی و تعمق است که با در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهرو روستا اهمیت این جایگاه بیش از گذشته روشن می شود چرا که مسئولیت برنامه ریزی ،برگزاری و نظارت بر این دو انتخابات برعهده ی این معاونت بوده و این یعنی این معاونت نقش کلیدی و اساسی در انتخابات پیش رو برعهده دارد.

حال آنچه اکنون باید از استاندار محترم پرسید این است که آیا در استان قحط الرجال است که ایشان همچنان بر بسته بودن حلقه ی مدیریتی استان تاکید و پافشاری دارند؟

آیا جناب امیری در معاونت عمرانی به اندازه کافی وقت داشته و دارند که چنین پست مهمی را نیز به ایشان محول کردید؟

آیا آقای امیری در معاونت عمرانی دارای عملکرد موفقی بوده اند که اکنون عهده دار معاوتی دیگر یعنی هم زمان دو معاونت اساسی شده اند؟

این در صورتی است که شنیده ها حاکی از آن است که دولت در اقدامی کم سابقه و با ابلاغ فوق العاده، در پوشش طرحی به نام "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" عملا دستور تشکیل ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را در استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور صادر کرده و معاونین سیاسی استانداری ها رئیس ستاد تبلیغات روحانی در سراسر کشورشدند تا امکانات دولت برای روحانی را در انتخابات ۹۶ بسیج کنند؛ این ابلاغیه ۱۹ ماده ای ریاست این ستاد تبلیغاتی را بر عهده معاونین سیاسی و امنیتی استانداری ها (مجریان مستقیم انتخابات) و نظارت بر عملکرد این ستاد به استانداران واگذار شده است.

اکنون جای سوال اینجاست که آیا در استان با کمبود مدیران توانمند مواجهیم که چنین انتصابات مسئله داری اتفاق می افتد یا این انتخاب، هوشمندانه و راستای همان ابلاغیه ی ۱۹ ماده ای صورت گرفته است و آقای استانداری با این انتصاب رییس ستاد انتخابات را بدین طریق در اختیار امیری قرارداده است تا سیاست های ابلاغیه ی ۱۹ ماده ای براحتی محقق شوند؟

آیا جز این است که اینگونه انتصابات یعنی به بازی گرفتن سرنوشت و آینده مردم استانی که محرومیت از حداقل های زندگی حیات آنان را دچار چالش کرده است و آیا جز این است که اتخاذ چنین سیاستهایی است که منجر به کسب مقام اول بیکاری جوانان استان در کشور شده است.

شنیده ها حاکی ازآن است که این معاونت قرار است به همین منوال تا انتخابات به وسیله سرپرست اداره شود و یا در صورت انتصاب شخصی بر مسند این معاونت، این انتخاب حداقلی و در راستای سیاستهای تعیین شده و در چارچوبهای از پیش تعیین شده برای فرد منتخب در این مسند باشد.حال آنکه نخبگان دقیقا عملکرد این معاونت را رصد و هرگونه انحراف و یا قصور در انجام وظایف و یا تخطئی از اصول را برای مردم بیان خواهند کرد تا فضای استان نسبت به برخی عملکردها و افراد روشن شود.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۵:۴۲

1 Jan 2020