۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۱۹۹۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

در مجموعه‌های قرآنی باید واقعیت ، حقیقت و صداقت محض حاکم باشد

نماینده ولی فقیه در استان: مجموعه‌های قرآنی باید از ظاهرسازی‌ها ، گزارش‌های آنچنانی اما شعاری و روزمرگی که در بسیاری از جاها گرفتار آن هستند به دور باشد
در مجموعه‌های قرآنی باید واقعیت ، حقیقت و صداقت محض حاکم باشد
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار حجت الاسلام حاج سید محمد طباطبایی و فرزندش سید محمدحسین معروف به علم الهدی که حافظ و مفسر کل قرآن کریم می‌باشد با تاکید بر اینکه جای جای کشور باید به طور گسترده در محضر قرآن باشد.

وی اظهارکرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم و برای آینده باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که زمینه برای بهره‌مندی همگان از محضر قرآن در جای جای کشور فراهم‌ شود و دیگر عرصه‌ای را در کشور نداشته باشیم که در محضر قرآن بودن را درک نکرده باشند.

حجت‌الاسلام‌ نکونام با اشاره به اینکه در حال حاضر خلاء‌های فراوانی در فراهم‌کردن زمینه برای بهره‌مندی همگان از محضر قرآن در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از جوانان و نوجونان روستایی و شهری ما مشتاق هستند که در محضر قرآن باشند و با قرآن در حدودی که ضرورت و مورد نیازاست، آشنا بشوند اما متأسفانه هنوز زمینه و عرصه برای آنان فراهم نشده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مهجور بودن قرآن در این عرصه محقق و محسوس است، تصریح‌کرد: علیرغم کارها و فعالیت‌های فراوانی که صورت گرفته امّا قرآن در ظاهر که همان بهادادن و فراهم‌کردن زمینه برای بهره‌مندی همگان است ،مهجور واقع شده است لذا باید به خاطر این قصور از محضر قرآن عذرخواهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ظرفیت قرآن آن‌قدر عظیم و ضرورتش آن‌چنان بالاست که همه کارها و فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون ، یک درصد جزئی نسبت به آنچه که باید انجام بشود هست؛ بنابراین برای رفع این کمبودها و مهجوریت‌زدایی از قرآن باید به طور گسترده وارد عمل شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره واگذاری فعالیت‌های توسعه قرآنی به شورای فرهنگ عمومی ، از راه‌اندازی یک مرکز بزرگ قرآنی در استان خبرداد و گفت: با تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، کارهای اولیه برای راه‌اندازی یک مرکزبزرگ قرآنی در استان کلید خورده است که با راه‌اندازی این مرکز از برخی موازی‌کاری‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی که از عظمت و ابهّت کار می‌کاهد، جلوگیری می‌شود و یک هماهنگی ، هم‌خوانی و ارتباط بسیار قابل توجهی بین تمام مراکز قرآنی صورت خواهد گرفت.





رئیس شورای فرهنگ عمومی استان حمایت همه‌جانبه از مراکز قرآنی را یکی از وظایف مهم این شورا دانست و افزود: حمایت و پشتیبانی و ایجاد هماهنگی بین مراکز و دستگاه‌هایی که به هر شکل فعالیت قرآنی انجام می‌دهند جزء دستورالعمل‌ها و وظایف اصلی شورا توسعه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ نکونام بر ضرورت انجام فعالیت قرآنی توأم با جاذبه و خلاقیت توسط مجموعه‌های قرآنی تاکیدکرد و گفت: قرآن سراسر جاذبه و نور است و کسانی که از جاذبه و نورانیت قرآن بهره‌مند بشوند به طور قطع دیگر هیچ کمبودی در زندگی نخواهند داشت؛ بر همین اساس افرادی که می‌خواهند کار قرآنی انجام بدهند حتما باید فعالیتشان در راستای تحقق این امر مهم یعنی همراه با جذابیت ، نورانیت و سلامت به معنای واقعی کلمه باشد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکراستان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های قرآنی باید از ظاهرسازی‌ها ، گزارش‌های آنچنانی اما شعاری و روزمرگی که در بسیاری از جاها گرفتار آن هستند به دور باشد، خاطرنشان‌ کرد: در مجموعه‌های قرآنی باید واقعیت ، حقیقت و صداقت محض حاکم باشد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه بکوشید فعالیت‌های قرآنی همراه با محتوا باشد ، بر لزوم غافل شدن از تدبر و درک آیات قرآن تاکیدکرد و افزود: تربیت بیش از ده میلیون حافظ جزء مطالبات رهبر معظم انقلاب و یکی از اموری است که باید به آن پرداخته شود ، اما رهبری بیش از همه در دیدارهای مختلف با قرآنیان بر انس با قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن، که کمال انسان را به ارمغان خواهد آورد، توصیه مستمر و مکرّر داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان بر حفظ عالمانه و محقّقانه قرآن تاکیدکرد و گفت: حفظ سطحی قرآن نه ماندگار خواهد بودو نه تاثیرگذار در جامعه؛ بنابراین محتوا و درک مفاهیم قرآن باید در این امر مهم به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۴:۰۶

30 Dec 2019