۰
plusresetminus
امام جمعه لردگان گفت: مردم و دولت در زمينه توليد و اشتغال مشارکت کنند تا شاهد محقق شدن شعار سال که به فرمايش مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري شده است باشيم .
دولت و مردم در زمينه توليد و اشتغال مشارکت کنند/ حضور حداکثري و انتخاب اصلح مهم‌ترين وظايف مردم در انتخابات پيش‌رو است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال افزود: مردم با توجه به توانمندي هاي خود دنبال کارهاي توليدي که نياز جامعه و کشور را حل مي کند بروند و از وارات محصولات هم چون رب گوجه، سس گوجه، ميوه جات، بادام چيني، پسته، مرکبات، زردجوبه و ... جلوگيري کنند و دولت نيز زمينه اشتغال جوانان را فراهم کند.
 
امام جمعه لردگان گفت: اقتصاد مقاومتي يعني تکيه بر توان داخلي براي برطرف کردن مشکلات کشور نه اينکه براي رفع مشکلات داخلي به کشورهاي خارجي چشم اميد داشته باشيم   چون اين کار به توليدات داخل و اشتغال جوانان لطمه وارد مي کنيم.
حجت الاسلام انصاري بيان داشت: سخنان رهبري در اجتماع مردم در حرم مطهر رضوي در ابتداي سال نو نقشه راه کارگزاران، مسئولان و مردم براي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال بود.
 
بيکاري براي جوانان يک مصيبت بزرگ است
انصاري در بخش ديگر سخنان خود به يكى از نكات مهم سخنان نوروزى امسال رهبر معظم انقلاب دوجه دادن مسؤولان كشور به نيروى جوان و توانمندى است كه مى‌تواند مشكلات انقلاب را حل كند و مى‌تواند با تحرك و توانايى خودش، بارهاى سنگين ملت خود را به دوش بكشد و كارهايى را كه ناشدنى جلوه مى‌كنند، به سرانجام برساند.

وي در ارتباط با اشتغال جوانان اظهار کرد: بيکاري براي جوانان يک مصيبت بزرگ است و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي اشتغال جوانان را اولويت کاري خود قرار بدهند و به جوانان اعتماد بکنند و به صورت جدي پيگير اين مسئله باشند چرا که منشأ تمام خرابکار ها بيکاري است.
 

انصاري ضمن تبريک به‌مناسبت سالروز ميلاد مولود كعبه، حضرت على(ع) گفت: اميرالمومنين(ع)؛ الگوي است براي قراردادن ايشان در تحقق عدالت اجتماعى.
وي افزود: تمسك به ولايت حضرت اميرالمومنين(ع) تبعيت از مقاصد او است. بايد كسانى‌كه مدعى هستند كه ما شيعه اميرالمومنين(ع) هستيم، بايد در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‌چيز، از او تبعيت داشته باشند.
 
اعتكاف؛ خلوت دل براى نزديكترشدن به خدا
 
خطيب نماز جمعه لردگان به‌مناسبت فرارسيدن ايام اعتكاف‌ گفت: اعتكاف؛ خلوت دل براى نزديكترشدن به خداست.
وي تصريح کرد: اعتكاف در واقع (يعنى) خود را محبوس‌كردن در يك مكان محدود و ايجاد محدوديت در خود براى اين‌كه خلوتى در دل به‌وجود بيايد كه انسان بتواند فرصت ارتباط صميمى و خالص با خداى عالَم را پيدا كند.اعتكاف فرصتى براى نو شدن و تقرب به پروردگار عالم، رويشى معنوى در بستر انقلاب اسلامى.
انصاري از همه مردم بخصوص جوانان خواستند تا با حضور بيشتري نسبت به سال هاي گذشته در اين مراسم معنوي شرکت کنند.
 
 
حضرت زينب (س) الگوي عفت و پاکدامني است
امام جمعه لردگان گفت: حضرت زينب(س) الگوي عفت و پاکدامني است و ايشان براي زنان جامعه امروز ما الگو مي باشند، زنان جامعه ما روش و مدل زندگي خود را برپايه زندگي ايشان پايه گذاري کنند.
 
 حجت الاسلام انصاري افزود: حضرت زينب (س) پيام آور کربلا الگوي صبر و مقاومت است و حضرت زينب(س) را مي توان قهرمان صبر ناميد، ايشان در کمتر از يک روز شاهد شهادت بهترين عزيزان خود بود و با ديدن اين همه داغ و مصيبت در روز عاشورا حتي يکبار هم شکوه نکرد.
 
حضور حداکثري و انتخاب اصلح مهم‌ترين وظايف مردم در انتخابات پيش‌رو است
 حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان، در پايان به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا اشاره داشت و گفت: تبيين منويات رهبرى معظم انقلاب پيرامون انتخابات، حضور حداكثرى، انتخاب اصلح مطابق با ويژگيها و ضرورتها و نيازها، انتخابات سالم و درخور شأن ملت ايران، رعايت قانون و گردن نهادن به مجارى و نهادهاى مسؤول و پرهيز از تبليغات دروغين و تخريبى در رقابتهاى انتخاباتى و نيز پرهيز از سوءاستفاده از امكانات و موقعيتهاى رسمى و دولتى و بيت‌المال  است.
انتهاي پيام/630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۳:۴۰

30 Dec 2019