۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۳۳۳۲۶
رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان:

آنفلوآنزاي مرغي به روستاي لارک رسيد/معدوم سازي بيش از 5000 قطعه مرغ در شهرستان بن

رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان بن گفت: با تشخيص نتيجه مثبت آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان بيش از 5 هزار قطعه طيور خانگي در اين شهرستان معدوم سازي و پاکسازي شد.
آنفلوآنزاي مرغي به روستاي لارک رسيد/معدوم سازي بيش از 5000 قطعه مرغ در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز؛ بيژن کريمزاده رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان بن ضمن اعلام شناسايي سه کانون بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان بن، به  خبرنگار زنگ خبر گفت: آنفلوآنزاي مرغي به روستاي لارک رسيده است و تاکنون بيش از  5 هزار قطعه مرغ در شهرستان بن معدوم سازي شده است.

کريمزاده با اشاره به اينکه تمام پيگيري‌هاي لازم از طرف اداره دامپزشکي شهرستان  براي جلوگيري از گسترش بيماري انجام مي‌گيرد، افزود: تا شعاع سه کيلومتري پايش‌ها ادامه داشته و طيور آلوده به سرعت معدوم مي‌شوند.

وي افزود: نمونه گيري از شهر بن آغاز شده که بلافاصله بعد از مشخص شدن نتيجه آن را به اطلاع مردم عزيز خواهيم رساند و از همشهريان عزيز درخواست داريم که با مشاهده هر مورد سريعا مراتب را به دستگاه هاي مربوطه گزارش دهند.

رئيس اداره دامپزشکي شهرستان بن  اضافه کرد: تخم‌مرغ و گوشت طيور آلوده در صورت پخته شدن کامل و استاندارد، قابل مصرف بوده و انتقال ويروس از اين طريق امکان‌پذير نيست.

وي يادآور شد که تاکنون موردي از آنفلوآنزاي مرغي در انسان گزارش نشده، و در خواست داريم همشهريان ضمن رعايت اصول بهداشتي در صورت مشاهده آثاري از آنفولانزاي پرندگان در محل زندگي خود با جدي گرفتن مساله به سرعت مراتب را به اطلاع دامپزشکي شهرستان بن برسانند.

کريمزاده گفت: درصورت مشاهده پرندگان و ماكيان بيمار يا تلف شده بدون تماس بدني با آن، مراتب را به سامانه تلفني رايگان 1512 و يا  33722500 اطلاع رساني كنند و يا به نزديك ترين اداره دامپزشكي اطلاع دهند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۳:۵۶

27 Dec 2019