۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۳۳۷۸۶
به گزارش پايگاه اطلاع رساني زنگ خبر:

گلايه مردم از نبود پزشک متخصص در بيمارستان هاجر در ايام نوروز

حضور نداشتن دايمي پزشک متخصص در برخي بيمارستانهاي شهرکرد در ايام نوروز امسال، سرگرداني بيماران و همراهان آنان را به دنبال داشت و اين وضعيت مشکلات فراواني را براي مردم به وجود آورد.
گلايه مردم از نبود پزشک متخصص در بيمارستان هاجر در ايام نوروز
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از   زنگ خبر ؛ يکي از دغدغه‌هاي هميشگي مردم در سراسر کشور در تعطيلات نوروز، نيمه‌تعطيلي برخي‌مراکز درماني و بيمارستان‌ها، غيرفعال بودن تخت‌هاي ويژه در برخي بيمارستان‌ها، نبود پزشک متخصص در تمام رشته‌ها در بيمارستان‌ها و مراکز درماني، نبود پزشک مقيم، آنکال بودن نمايشي برخي از پزشکان و تعطيل بودن مطب‌هاي پزشکان است؛ مشکلاتي که در سال‌هاي قبل همواره وجود داشته و سبب نارضايتي مردم از کيفيت خدمات‌رساني مراکز درماني در نوروز بود.

در سال‌هاي قبل مسئولان و متوليان نظام سلامت كشور همواره قبل از ورود به سال جديد به مردم وعده مي‌دادند كه مراكز خدمات درماني و بيمارستان‌ها و اورژانس‌ها با تمام توان و همچون روزهاي عادي به مردم خدمت‌رساني مي‌كنند اما واقعيت در برخي از بيمارستان‌ها و مراكز درماني چيزي نبود كه وعده داده شده بود.

 «خدا نكند در ايام عيد سر و كارت به بيمارستان و مراكز درماني بيفتد.» اين مهم‌ترين جمله‌اي است كه مردم بعد از ديدن يا شنيدن برخي كمبود‌ها تكرار مي‌كنند.

براساس تماس‌هاي مردمي و مشاهدات خبرنگاران ما سال گذشته برخي‌ مراكز اورژانس در برخي بيمارستان‌ها نيمه‌تعطيل بودند و برخي تخت‌هاي ويژه غيرفعال و پزشكان متخصص به تعداد كافي و از همه رشته‌ها در برخي از بيمارستان‌ها وجود نداشتند و برخي از پزشكان را اصلا نمي‌شد پيدا كرد و از پزشك مقيم هم خبري نبود.

يکي از شهروندان با گلايه از اين وضعيت مي‌گويد: تعطيلات عيد بيش از اين که به نفع مردم باشد، پزشکان متخصص از اين فرصت نسبتاً طولاني استفاده و گويا در سفرهاي خارجي بسر بردند، بدون اينکه فکر کنند حضور آنان در ايام تعطيل در بيمارستانها ضروري است و عدم حضور آنان با جان بيماران بازي مي‌کند.

بني طالبي که پدرش در روزهاي اول عيد با عارضه شديد تنگي نفس مواجه شد،مي‌گويد: در حالي که درد شديد امان پدرم را بريده بود، سه روز است که در بيمارستان هستيم،پدر را عمل کرده اند ولي  متأسفانه متخصص راديولوژي ومتخصص سونوگرافي در بيمارستان وجود ندارد.
 
وي با انتقاد از حضور پزشک عمومي به جاي متخصص در برخي بيمارستانها مي‌افزايد: واقعاً جاي سؤال دارد که آيا بيمار اورژانسي را بايد به دست پزشک عمومي سپرد آن هم در بيمارستانهاي بزرگ به عنوان مرکز استان؟

وي ادامه داد: اين مسأله حتي به برخي کلينيک هاي خصوصي نيز سرايت کرده است به طوري که وقتي براي پذيرش بيماراورژانسي تماس گرفتيم پاسخ آنان اين بود «پزشک متخصص نداريم و نوبت خالي ندارم» که البته بايد پرسيد وقتي پزشک متخصص وجود ندارد تفاوتش با درمانگاه چيست؟

وي با بيان اينکه مسؤولان دانشگاه علوم پزشکي بايد براي رفع اين مشکل اقدامي ضروري و بازدارنده انجام دهند، تصريح مي‌کند: بايد به جاي پزشک متخصصي که به مرخصي مي‌رود نيروي جايگزين در بيمارستان در همان سطح تخصص وجود داشته باشد تا در کار درمان مردم خللي ايجاد نشود.
 
انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۰:۳۹

29 Dec 2019