۰
plusresetminus
سخنگوی قوه قضائیه گفت: مردم با حضور فوق‌العاده خود در انتخابات بر عزت و امنیت کشور افزودند.
پاسخ به ۱۹۸هزار استعلام انتخاباتی از سوی قوه قضائیه/ کسانی که رأی نیاوردند مانند سال ۸۸ شیرینی انتخابات را تلخ نکردند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسنی اژه‌ای در یکصد و سیزدهمین نشست خبری خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: در روز یکشنبه گذشته برای امکان فراهم نشد که جلسه بگذارم و هفته آینده هم تعطیل است و ممکن است هفته‌های آینده هم به تعطیلی بیانجامد و فاصله زیاد می شد به همین خاطر تصمیم گرفتیم امروز جلسه بگذاریم.

وی درباره انتخلبات گفت: خوشبختانه در فرصت مقرر شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید و از طریق وزارت کشور اعلام شد که خدا را از این بابت شاکریم. از مردم بزرگوار و عزیزمان بسیار سپاسگزارم که با حضور در پای صندوق های رأی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: مردم با حضور فوق العاده و خوب بود بر عزت و اقتدار و امنیت کشور افزودند. همچنین از همه دست اندکاران انتخابات ممنوم که زحمت های زیادی کشیدند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: از نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی که امنیت خوبی را ایجاد کردند تا انتخابات در آرامش انجام شود بسیار سپاسگزارم. از صدا و سیما بسیار سپاسگزارم که با اطلاع رسانی خوب و صحیح و خدمت‌رسانی یکسان به همه نامزدها نقش مهمی در انتخابات ایفا کرد. همچنین از نامزدهایی که رأی نیاوردند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم که پس از تایید انتخابات رفتار شایسته‌ای نشان دادند. بر خلاف سال ۸۸ که طرفداران برخی نامزدها شیرینی انتخابات را تلخ کردند.

وی افزود: در قوه قضاییه هم ستاد پیشگیری از انتخابات تشکیل شد که در جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی بسیار موثر بود و اگر هشدارها و تذکرات این ستاد نبود امروز با پرونده‌های زیادی مواجه بودیم. دادگستری یکی از مراجعی است که باید پاسخ استعلام‌ها را بدهد در این دوره قوه‌قضاییه مجموعا ۱۹۸ هزار استعلام را پاسخ داد که از این تعداد ۱۹۷ هزار و ۱۵۷ عدد مربوط به شورا و مابقی میان دوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۸:۱۳

1 Feb 2020