۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۷۷۶۶
رژه بزرگ نیروهای مسلح ایران با حضور رئیس جمهور آغاز شد

روحانی: نیروهای مسلح نمی‌گذارند خواب دشمنان برای این کشور تعبیر شود

رئیس‌جمهور در مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح نمی‌گذارند خواب دشمنان برای این کشور تعبیر شود.
روحانی: نیروهای مسلح نمی‌گذارند خواب دشمنان برای این کشور تعبیر شود
حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس که صبح امروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن این ایام ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ایران در برابر توطئه و تجاوز بیگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله‌سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین فرماندهی کل نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل (ره) که همچنان از روح بلند او از خط او و راه درس می‌آموزیم و بی‌تردید مسیری که او برای ما مشخص کرد مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده است.

وی افزود: سلام و درود بر تمام شهیدان و آنان که بیابان‌های جنوب و غرب را رنگین ساختند و عزت و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند آنها که هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ایران را و مسلمانان را و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سلام و درود بر تمام جانبازان و ایثارگران و خانواده معظم این عزیزان که فخر ما هستند و هر کدام از این خانواده‌ها مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموخته‌اند و می‌آموزند.

همچننین روحانی با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان قلب تپنده جامعه اسلامی ما هستند و در سایه رهنمودهای آن عزیز دیدیم که در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به این قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یک بار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند.

وی افزود:‌ هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و هفته درس‌آموزی برای دشمنان ماست. برای ما درس است که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت این ملت و برای تسلیم این ملت تعبیر شود.

وی ادامه داد: جوانان مومن و ارتشیان قهرمان سپاه ایثارگر نیروی انتظامی نیروی بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند. فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از اصل روز 31 شهریور ماه 1359 که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام صادر شد همه به خیابان آمدند و لباس رزم پوشیدند و به جبهه‌ها حرکت کردند.

روحانی با بیان این که سیل مردم ایثارگر به سمت غرب و جنوب کشور برای دفاع را شاهد بودیم، افزود: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قاطعانه به متجاوزین عفلقی در سراسر عراق پاسخ دادند.

 

وی تصریح کرد:‌ هوانیروز در مرزهای غرب و جنوب تانک‌ها، توپخانه‌ها رزمندگان سپاه دلاور،‌ بسیجیان،‌ عشایر، نیروی انتظامی همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان ایستادند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا فکر کرد اگر روزی شرق و غرب در مسئله‌ای در کنار هم متحد شوند و پول مرتجعین و سلاح شرق و غرب در کنار هم باشد و عفلقیان به میدان نبرد بیایند می‌توانند انقلابی را به شکست بکشانند گفت: این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین بوده و این ایستادگی ملت ما در قبل از انقلاب دوران دفاع مقدس و امروز در برابر توطئه‌ها است را شاهد هستیم اما غرب و دیگران اشتباهاتشان را تکرار می‌کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دو هشت سال یعنی 16 سال همه در کنار یک رژیم سفاک ایستاند و ملت ما تنها تحت فرامین امامشان در برابر متجاوزین دیکتاتورها، ‌مستبدان و همه حامیانشان در شرق و غرب ایستادگی کرد و 22 بهمن را آفرید و پرچم انقلاب اسلامی را در این کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآورد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن دید که در این دو هشت سال ملت ما ایستادگی کرد و آنها شکست خوردند، گفت: اما متاسفانه از این تجربه درس نگرفت و هشت سال سوم تجاوز و جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد و رزمندگان ما در این هشت سال نیز در جبهه‌ها پیروز شدند.

روحانی ادامه داد: اگر بمباران و سختی و مشکلات در برابر آنها ظاهر شود هرگز در راه مسیر خود سست نخواهند شد و هرگز ناتوان نخواهند شد و هرگز در برابر دشمن سر تسلیم فرود نخواهند آورد که خداوند در کنار صبرپیشگان و مقاومین و استقامت‌کنندگان است و آنان در نزد حق محبوب هستند.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان این سرزمین پیروزی ملت ما را باور نمی‌کردند، یک سال بیشتر نگذشته بود که رزمندگان کشورمان عملیات شکست حصر آبادان را رقم زدند و به دنبال آن پیروزی‌های دیگری را در عملیات فتح‌المبین و شکست حصر آبادان و پیروزی خونین‌شهر در سال 61 رقم زدند و حماسه و پیروزی را در کشور آفریدند.

 

روحانی تصریح کرد: اگرچه در این حماسه بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد شدند و جان خود را در پشگاه خداوند در طبق اخلاص گذاشتند و خسارت‌های مادی و معنوی به مردم وارد شد اما کشوری جدید با قدرت جدید و روحیه و باوری نو متولد شد.

 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی نتوانست به اهداف خود برسد و تمامیت ارضی این سرزمین را زیر سؤال ببرد و نتوانست راهی را برای تجاوزات آینده خود در این سرزمین بگشاید که این ایستادگی 8 ساله سد محکمی برای توطئه‌های آنها در آینده بود که ظاهر آن دفاع اما در باطن بازدارندگی در برابر توطئه‌های دشمنی بود که در ذهن خود برنامه‌هایی را برای این مرز و بوم در نظر گرفته بود.

 ادامه دارد...

مرجع : راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۷:۵۳

31 Dec 2019