۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۸۴۷۶

تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعه فرداي ايران مرهون تلاش هاي کارگران در جامعه است

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه در تحقق اقتصاد مقاومتي هم کارگران نقش مهمي دارند، بيان داشت:ضروري است که دغدغه ها مشکلات کارگران مورد بررسي قرار گيرد.
تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعه فرداي ايران مرهون تلاش هاي کارگران در جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در با دعوت نمازگران به تقوا الهي با بيان اينکه پنجشنبه ۲۷ رجب المرجب روز مبعث است حضرت رسول اکرم (ص) است اظهار داشت: خداوند پيامبرش را به عنوان رحمت براي جهانيان مبعوث فرموده است پيامبر خدا فرمود « انما بُعثتُ رحمهً : (بحارالانوار ج ۱۰ ص۳۰) من تنها به خاطر رحمت مبعوث شدم.

ملک پور با اشاره بر اينکه همه وجود پيامبر ما محبت و رحمت است اگر مي خواهيد ۱۴ معصوم را معرفي کنيد بگوئيد ۱۴ معصوم يعني ظهور محبت و رحمت، بيان داشت: يکي از مهمترين ويژگي هاي پيامبر خدا محبت و رحمت است.

وي با اشاره بر اينکه درباره پيامبر اکرم (ص) خيلي کوتاهي مي کنيم، اذعان داشت: ببينيد مسيحي ها درباره حضرت عيسي (ع) چه مي کنند ، پيامبر اسلام (ص) مقام اول را در عالم کسب کرده است يعني در مقام بندگي در درجه اول قرار دارد رتبه اول در عالم هستي و در همه قرون و اعصار و در بين همه انبيا و اولياي الهي براي پيامبر اسلام است.

ملک پور با بيان اينکه پيغمبر ما واقعا ناشناخته و گمنام است، تصريح کرد: حضرت اميرالمومنين (ع) يک مقدار از فضائل پيامبر را رو کرده وگرنه آن حضرت خيلي گمنام است،خداوند نام پيامبرش را پر آوازه کرده است پيامبر اسلام شخصيتي است که همه انبيادر زير پرچم او هستند همه امام ها دست نشانده او هستند همه به محبت او و ارتباط با او افتخار مي کنند.

امام جمعه شهر سامان در خطبه دوم با توصيه به تقوا الهي با بيان اينکه سه شنبه هفته آينده ۲۵ رجب المرجب شهادت حضرت امام موسي کاظم (ع) اين روز را محضر حضرت ولي عصر ارواحنا الفداء و همه شيعيان بالاخص شما نمازگزاران تسليت عرض مي کنم بيان داشت: برادران، خواهران سرگرمي هاي دنيا ،لذت هاي مادي دنيا غالباً انسان را غافل مي کند.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه مناسبت ديگر شنبه ۱۱ ارديبهشت روز جهاني کار و کارگر است ، کار نوعي جهاد در راه خداست تلاشي که مسلمان در راه اداره زندگي خود و خانواده اش انجام مي دهد از بهترين عبادت هاست، عنوان کرد: در شرافت و افتخار کارگران همين بس که پيامبر اکرم (ص) آن را بزرگ داشته است و احترام کرده اند.

ملک پور با بيان اينکه در ديدار کارگران چند روز گذشته با مقام معظم رهبري داشتند، رهبر انقلاب چقدر از کارگران تجليل کردند و کارگران را ستون فقرات جامعه شمردندو اگر آنها نباشند کشور فلج مي شود ، بيان داشت: در تحقق اقتصاد مقاومتي هم کارگران نقش مهمي دارند پيشرفت و توسعه فرداي ايران مرهون بي دريغ کارگران زحمتکش است.

محسن ملک پور تاکيد کرد: ضروري است دغدغه ها و مشکلات کارگران بزرگوار مورد بررسي قرار بگيرد و براي رفع اين مسائل برنامه ريزي هاي جامع و کلي صورت بگيرد و از همين جا از تمامي کارگران تشکر مي کنم.

وي با بيان اينکه مناسبت ديگر ۱۲ اديبهشت شهادت علامه استاد مطهري و روز معلم و روز عقيدتي سياسي در سپاه و بسيج است، بيان داشت: کاري که در آموزش و پرورش صورت مي گيرد، جهادي که يک معلم انجام مي دهد بسيار ارزشمند است.

محسن ملک پور با بيان اينکه عزت مادي، سعادت معنوي، پيشرفت سياسي، پيشرفت علمي و در کل آباداني دنيا و به تبع آن آخرت به يک معلم بر مي گردد، بيان داشت: در همين هفته بعثت نبي مکرم اسلام (ص) را داريم که هدف از بعثت رسول اکرم (ص) هدايت مردم به سوي خدا بوده است.

وي با بيان اينکه انسانهاي موفق موفقيت خود را مديون معلمان خود مي دانند و افرادي هم هستند که سرخوردگي و شکست هاي زندگي شان را ناشي از برخورد بد معلمان مي دانند، بيان داشت: معلم نمونه معلمي است که سوز و گداز انسان سازي داشته باشد عاشق تربيت شاگرد باشد همون ويژگي بارز پيغمبر اکرم (ص) که با سوز و عشق دنبال هدايت و ارشاد انسانها بود.

امام جمعه شهر سامان گفت: در اوضاعي قرار داريم که دو فريضه امر به معروف و نهي از منکر دارد به فراموشي سپرده مي شود، الان برخي منکرات را دارند به عنوان معروف به خورد مردم مي دهند و برعکس معروف ها را منکر مي شمارند آن هم با ژستي اتو کشيده و روشنفکر مآبانه ، دارند در بعضي روزنامه ها و مجلات به صورت مرموز حريم شرع را مي شکنند و بي پروايي و بي حيايي را دارند عادي سازي مي کنند

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه از آن طرف هم فضاي مجازي و ماهواره و اينترنت هم در پيکارند و برخي هم که با جسارت و لجاجت ناتوي فرهنگي و تهاجم فرهنگي را توهم مي خوانند!!! چه کسي مي گويد تهاجم فرهنگي است, بيان داشت:در اين اوضاع طبيعي است که خيلي ها جسارت پيدا مي کنند آلودگي هاي صوتي، کشف حجاب در خودروها با پوشش زننده ، مجالس عروسي آنچناني يا اينکه بيايند يک سري سگ با خودشان همراه کنند حالا توي ماشين يا جاي گردشي و بيايند اين کارها را عين فرهنگ تلقي بکنند که همه اين ها دور از شان يک جامعه اسلامي است.

وي با بيان اينکه تعجب ما از آن مسئولي است که در برابر قرآن در برابر وجدان عموم مردم مسلمان و پاک سرشت ايران اسلامي سوگند خورده و قسم خورده که از آرمانهاي ديني و اخلاقي و فرهنگي و انقلابي حمايت کند و آنها را پاس بدارند اما مي آيد و حاضر مي شود براي رونق بازار سياست و جلب راي و نظر طيف هاي خاصي از مردم حريم خصوصي و عمومي را قاطي کند.

ملک پور با اشاره به اينکه به جاي ملاحظه و تعصب نسبت به فرهنگ عمومي و خواست اکثريت متدين و انقلابي حرفهاي ناصوابي به زبان مي آورد, تصريح کرد:حالا بعضي از افراد جامعه که اين رفتار را انجام مي دهند ، چه انتظاري از بيگانه پرستان است و درست در آن موقعي اين حرفها زده مي شود که بسياري از جوانان پرشور و با انگيزه در همايش معنوي اعتکاف هستند.

وي افزود: افرادي که در جامعه حريم شکني مي کنند و بدون توجه به فرهنگ غالب و اعتقادات اکثريت مردم با لجاجت و خوي شيطاني دست به هنجار شکني مي زنند اين ها بي فرهنگ ترين انسانها بايد شناخته بشوند.


ملک پور گفت: به لحاظ اينکه اين شهرستان يک شهرستان گردشگري است و با اين امورات درگير است توجه ويژه مسئولان را لازم دارد هم در بحث گردشگري هم در بحث اماکن و اجاره هاي ويلاها و سوئيت ها بايد با دقت همه اين ها را رصد کنند

وي با بيان اينکه همين جا از نيروي انتظامي تشکر مي کنيم و انتظار داريم قاطعانه به وظايف قانوني خودشان عمل کنند اذعان داشت: ما مي دانيم که نسبت به کار خودشان توجيه هستند و مجريان طرح امنيت اخلاقي بر اين واقف هستند که اگر با زبان نرم و لين و از سر صدق و خيرخواهي رسالت خود را انجام دهندقطعاً مورد اقبال همگان قرار مي گيرد و بلکه حمايت و تشويق آحاد مردم را خواهند داشت.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه تشکر و قدرداني مي کنم از مديرکل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس جناب آقاي مهندس حيدري که در جمع شما نمازگزاران حضور دارند،بيان داشت: در طول يک سال و اندي که بنده در شوراي آموزش و پرورش حضور دارم مسائلي مطرح شده و هنوز حل نشده نکته اول اينکه ۷۰ واحد آموزشي ما در شهرستان داريم که اکثر آنها تخريبي اند و نياز به کمک دارند،دومين نکته که مشکل اساسي است و بايد ان شاء الله فوري حل بشود بحث آموزشگاه معارف سامان است تنها مدرسه راهنمائي شهرستان است و دولتي است در اين مدرسه مشکل فضاي آموزشي داريم.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه نکته ديگر در شهرک ابوذر سامان مسکن مهرهايي ساخته شده مردم کم کم در آنها مستقر شده اند و با توجه به اينکه بسياري مشکلات مالي دارند نياز است توجه ويژه بشود و يک فضاي آموزشي براي آنها مد نظر قرار بگيرد، بيان داشت: در بارندگي هاي اخير در شهر و روستا حصار برخي از مدارس تخريب شده نه آموزش و پرورش پول دارند براي تعمير و نه اوليا.

ملک پور با بيان اينکه موضوع ديگر که از هم موارد مهمتر است اين است که اکثر مدارس ابتدائي ما مختلط اند دختر وپسر با هم ، که نياز است نسبت به تفکيک سرويس هاي بهداشتي آنها اقدامي شود ، اذعان داشت: اگر نمي توانيم مدرسه بسازيم از بودجه تعميرات و پول مقاوم سازي يک عنايتي بفرماييد که اکثر اين مشکلات حل شود، و انتظار داريم مديريت محترم آموزش و پرورش شهرستان و با عنايتي که حضرتعالي داريد در شروع سال جديد تحصيلي مشکلات به حداقل برسد.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۵:۰۷

27 Dec 2019