۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۶۱۱۶
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل خبرداد:

پايان طغيان بيماريهاي گوارشي در منطقه ديناران

اسماعيل اميدي گفت:طغيان بيماريهاي گوارشي منطقه ديناران شهرستان اردل در تاريخ 11 شهريور ماه کاملا فروکش کرده و به صفر رسيده است .
پايان طغيان بيماريهاي گوارشي در منطقه ديناران
به گزارش جهانبین نیوز، مهندس اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: طغيان بيماريهاي گوارشي منطقه ديناران شهرستان اردل از ۴ شهريور ماه سال ۹۶ شروع شده و در تاريخ ۱۱ شهريور ماه کاملا فروکش کرده و به صفر رسيده است .

وي افزود: اين طغيان هشت روزه در مجموع ۲۵۲ نفر بيمار از ۵ روستاي منطقه ديناران شهرستان اردل شامل آبسرده ، ارجل ، شوران ، کاوند و بالد را مبتلا کرده که از اين تعداد ۲۸ نفر از طريق بستري در بيمارستان بستري و مابقي يعني ۲۲۴ نفر به صورت سرپايي با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت روستايي درمان شدند.

اميدي افزود: بيشترين تعداد مبتلايان در روزهاي چهارم و پنجم شهريور ماه مشاهده شده است و پس از آن طغيان در مسير کنترل و کاهش خود قرار گرفته و تا روز ۱۱ شهريور به صفر رسيده است و از ۱۱ شهريور تا امروز هم هيچ موردي گزارش نشده است .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در خصوص علت بروز اين بيماري گفت: با استناد به انجام شده ميداني انجام شده توسط کارشناسان بهداشتي ، علايم باليني بيماران ، نتايج آزمايشات ميکروبيولوژيکي آب ، تاخير در تامين مواد گندزدا بويژه آب ژاول ، حفاري پيمانکار شرکت گاز در منطقه و ايجاد شکستگي در لوله هاي آبرساني و نتايج نمونه برداري کشت کامل مدفوع بيماران مبتلا که به تازگي به دست ما رسيده ميتوان گفت عامل بيماري ويروس نبوده و بلکه ناشي از يک منبع عفونت زاي مشترک مثل آب يا غذاي آلوده بوده است .

اسماعيل اميدي افزود: با اين افزايش حجم ناگهاني بيماران عملکرد مديريت بحران شهرستان درکنترل اين طغيان و مداخله دستگاههاي مرتبط نظير اداره آب و فاضلاب روستايي ، شبکه بهداشت و درمان ، فرمانداري ، بخشداري ، مرکز بهداشت استان و اداره کل آب و فاضلاب روستايي فوري و همه جانبه بوده است بطوريکه اين طغيان به سرعت کنترل شده است .

وي در پايان گفت: وقوع طغيان اجتناب ناپذير است اما بايد در پايان دور هم بنشينيم و با تجزيه تحليل دقيق ماجرا عبرت آموزي کنيم تا کمتر شاهد بروز موارد اين چنيني شويم و در صورت بروز هم بهتر و سريعتر برخورد کنيم .

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۵:۵۴

6 Jan 2020