۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۵۳۳

برپایی اردوگاه 20 خانواری برای حادثه دیدگان آتش سوزی روستای سرآقا سید

برپایی اردوگاه 20 خانواری برای حادثه دیدگان آتش سوزی روستای سرآقا سید
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، معاون امور عمرانی استانداری و نایب رییس ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری امروز گفت:‌تجهیزات مورد نیاز این اردوگاه با چهار پرواز بالگرد به سرآقا سیداثر ملی و روستای هدف گردشگری کشور ارسال شد.

محمود عیدی افزود:‌ این اردوگاه 20 خانواری هم اکنون در این روستا برپا شده است.

وی همچنین از تشکیل گروه ویژه متشکل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری برای بازسازی این روستا بر اساس سبک معماری آن خبرداد و گفت:‌ هم اکنون در تلاشیم راه زمینی این روستا را که بر اثر برف مسدود شده است،بازگشایی کنیم.

عیدی افزود: در این حادثه مسکن 9 خانوار در این آتش سوزی از لحاظ خانه، علوفه و لوازم دچار خسارت صد درصدی شده و هفت خانه نیز بین 60 تا 70 درصد خسارت دیده است.

وی افزود: 12 منزل مسکونی در این روستای گردشگری دچار خسارت شده و چهار منزل برای جلوگیری از وسعت دامنه آتش سوزی تخریب شده است.

روستای سرآقاسید با قدمت 600 سال از منظر معماری یکی از بی نظیرترین روستاهای فلات مرکزی ایران بویژه در منطقه زاگرس مرکزی است وجه تسمیه روستای سرآقا سید به دلیل وجود بقعه امامزاده سید عیسی است که مقبره آن در پایین روستا قرار دارد.

مردم این روستا از ایل چهارلنگ هستند و به گویش بختیاری سخن می گویند.

روستای سرآقا سید دهستان موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ دیشب بر اثر انفجار بشکه نفت ذخیره شده در یکی از منازل روستا دچار حادثه آتش سوزی شد.

روستای سر آقاسید از روستاهای دهستان موگویی است که همه ساله با بسته شدن گردنه عسل کشان به مدت 6 ماه بسته می شودسوخت مورد نیاز روستائیان دهستان موگویی قبل از اغاز فصل زمستان به منطقه ارسال می شود روستای هدف گردشگری و تمام سادات سرآقاسید در یکی از دامنه های قله هفت تنان قرار گرفته است این روستا در منتهی الیه جاده کوهرنگ به شیخ علیخان و در فاصله 140 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۳:۲۹

15 Jan 2020