۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۰۱۰۱
به مناسبت سالگرد كودتاى ۲۸ مرداد؛

عبرتى كه از ۲۸ مرداد باید گرفت

آمریكا با خیانت به دولت ملى در واقع عبرتى براى امروز ما باقى گذاشت. امروز نیز همان داستان برقرار است اما در ظاهر نقش‌ها عوض شده است...
عبرتى كه از ۲۸ مرداد باید گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ دولت ملى سال‌هاى ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ تجربه‌اى تاریخى و درسى ماندگار و عبرتى مثال‌زدنى براى ملت ایران است.

این‌كه ملت ایران بعد از سال‌هاى سخت سركوب و دیكتاتورى رضاخانى و بعد از سال‌هاى اشغال كشور در جنگ جهانى دوم توانسته بود به وحدتى اجمالى میان نیروهاى مذهبى و ملى برسد و دولتى را بر سر كار آورد كه متكى به راى مردم بود و این دولت بتواند در برابر ابرقدرتى چون انگلیس بایستد یك پیروزى بزرگ و گامى به‌سوى استقلال كشور بعد از چند قرن وابستگى بود.

كودتاى آمریكایى - انگلیسى ۲۸ مرداد براى بر سركارآوردن مجدد محمد رضا پهلوى به قدرت، در واقع نمادى ماندگار و عبرتى فراموش نشدنى براى همه‌ى سیاسیون ملت ایران است. مستكبران همگى با هم هستند. در شرایط سخت مستكبرانى كه در ظاهر خود را دلسوز ملت‌ها جلوه مى‌دهند در واقع با دشمنان آشكار ملت همراه هستند و در لحظه‌ى حساس تاریخى خنجر خویش را تا دسته در پشت ساده ‌لوحانى فرو مى‌كنند كه به آن‌ها اعتماد كرده باشند.

آمریكا با خیانت به دولت ملى در واقع عبرتى براى امروز ما باقى گذاشت

امروز نیز همان داستان برقرار است اما در ظاهر نقش‌ها عوض شده است. دولت‌هاى اروپایى امروز همان نقشى را ایفا مى‌كنند كه آمریكا در زمان دولت ملى ایفا كرد و آمریكا نیز در نقش انگلیس ظاهر شده است.
در آن زمان انگلستان تهدید نظامى و اقتصادى مى‌كرد و بنادر جنوب را محاصره كرده بود تا ملت ایران نتواند نفت صادر كند، و آمریكا در آن زمان در باغ سبز نشان مى‌داد و به دولت مصدق وعده‌هاى دروغین مى‌داد. اما در كودتا آمریكا و انگلیس با هم بودند.

اكنون نیز آمریكا تهدید نظامى و اقتصادى مى‌كند و اروپائى‌ها در باغ سبز نشان مى‌دهند اما باید بدانیم كه در جنگ اقتصادى آمریكا و اروپا دست در دست هم دارند و در بزنگاه‌هاى مهم از پشت به كسانى‌كه به آن‌ها اعتماد كرده‌اند خنجر خواهند زد. از تجربه‌ى گذشته باید عبرت آموخت.

برخی بر این باورند که هزینه تسلیم شدن کم تر است، اما تجربه های متعدد در مذاکره با آمریکا و دشمن های لجوج و عنود، خلاف این ایده را ثابت می کند.

تجربه قرآنی، به صراحت تسلیم شدن را پر هزینه دانسته و هزینه تسلیم را بی هویتی و مسخ آرمان ها و اعتقادات می داند. در آیه ۸ سوره توبه می خوانیم:"كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ و تَأبَى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُونَ." چگونه ممكن است عهد و پيمان آن ها را محترم شمرد در حالى كه اگر آن ها بر شما غالب شوند هيچ گاه نه مراعات خويشاوندى با شما را مى كنند و نه پيمان را؛ آن ها مى خواهند شما را با دهان خود راضى كنند، ولى دل هاى آن ها از اين موضوع ابا دارد و بيشتر آن ها فاسق اند.

بر اساس باور قرآنی تسلط دشمنان لجوج جز هزینه چیزی ندارد و این باور قرآنی انحصار به زمان خاصی ندارد بلکه قرآن کریم از تاریخ گذشته و حال این تجربه را برای درس آموزی نقل می کند که جریان کفر و استکبار در صورت تسلط جز به از بین بردن اندیشه حق به چیزی نمی اندیشد.


تجربه های تاریخی دشمنی آمریکا با ایران
کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از صدام در طول هشت سال دفاع مقدس، تحریم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، حمایت از براندازان نظام، حمایت از فتنه گران ۸۸، حمایت از گروهک جندالشیطان، حمایت از منافقانی که ۱۷ هزار ایرانی را شهید بلکه قتل عام کردند و ... حکایت از آن دارد که در طول تاریخ آمریکا در راستای منافع ضد بشری خودش اقدام کرده، گاهی در کنار حکومت دیکتاتورها مانند صدام و آل سعود ایستاده است و گاهی با شعار دموکراسی سبز شده است.

در واقع، در این سیاست گذاری ها سود تسلیم شدن را دولت آمریکا می برد و هزینه آن را مردم ایران می پردازند. در حال حاضر نیز آمریکا دنبال کوچکترین روزنه برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بلکه مردم ایران است. نمونه بارز آن نوک پیکان تحریم هاست که بییشترین مشکل را از این تحریم ها مردم می بییند.

از آنجا که شکل گیری نظام اسلامی بر اساس عزت، هویت ایرانی اسلامی، اقتدار و پیشرفت است، بدیهی است که آمریکا با اصل هویت جمهوری اسلامی ایران مخالف است و هدف آمریکا از مذاکره جز لگدمال و بی هویت کردن نظام جمهوری اسلامی نیست.

آیا مذاکره با دشمن لجوج و عنودی که هدفی جز از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و هدفش را به صراحت تسلیم شدن ایران می داند، جز هزینه چیزی در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/۶۳۰ ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۵۴

27 Dec 2019