۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۶۰۶۱

تعطيلي باشگاه رفتينگ، پاک کردن صورت مسئله است/تعطيلي، راه حل مشکل نيست

باشگاه هاي رفتينگ در استان به خصوص شهرستان سامان به دليل رعايت نکردن قانون و مقرارت تعطيل شده اند و اين تعطيلي تنها راه حل فرهنگ سازي در جامعه نيست بايد نظارت از سوي ارگان زيرمجموعه صورت گيرد.
تعطيلي باشگاه رفتينگ، پاک کردن صورت مسئله است/تعطيلي، راه حل مشکل نيست
به گزارش جهانبین نیوز؛به نقل از خبرنگار سامان ما، رفتينگ (Rafting) قايق‌سواري و گشت ‌و گذار در مسير يک رودخانه خروشان است که به دليل شدت امواج و کف روي آب به آن قايقراني روي آب هاي سفيد نيز مي گويند.

چهارمحال و بختياري با داشتن رودخانه هاي متعدد داراي استعدادهاي فراوان براي توسعه ورزش‌هاي آبي و توريسم رودخانه اي است.

بيش از يک ماه است که باشگاه هاي رفتينگ استان چهارمحال و بختياري به خصوص در شهرستان سامان بدليل رعايت نکردن قانون و مقررات ايجاد ترافيک و مابقي موارد، تعطيل شده و اين موضوع رونق گردشگري استان را تحت الشعاع قرار داده است.

تعطيلي که موجب شده بيش از ۱۲۰ نفر بيکار شوند و تبعات اقتصادي را نيز براي شهرستان سامان و استان چهار محال و بختياري به همراه دارد.

رفتينگ در استان براي ۱۲۰ نفر به طور مستقيم اشتغال‌زايي کرده است، و با تعطيلي اين باشگاه ها نه تنها اين افراد بيکار شده اند، بلکه تبعات اقتصادي آن متوجه ساير بخش هاي گردشگري استان ازجمله هتل ها، خانه مسافرها و رستوران ها شده است.

استان به طور ميانگين هر هفته ميزبان يک هزار نفر از علاقمندان به ورزش رفتينگ است، از آنجا که استان چهارمحال و بختیاری در زمينه گردشگري ورزشي ازجمله رفتينگ، بانجي جامپينگ، پاراگلايدر و صخره نوردي که در گروه ورزش هاي مهيج قرار دارند، قابليت هاي منحصربه فردي دارد و اين استان براي نخستين بار در کشور محل اجراي رفتينگ قرار گرفته است.

رفتينگ يا قايق سواري در آب هاي خروشان يکي از رشته هاي ورزشي و تفريحي مهيج در جهان است که مسافران سوار بر قايق هاي مخصوص، ضمن لذت بردن از هيچان رويارويي با امواج رودخانه ها، از ميان جنگل ها، کوه ها، دشت ها و روستاها گذر کرده و به تماشاي مناظري مي نشينند که با هيچ وسيله ديگري ميسر نيست.

هادي خسروي مدير يکي از باشگاه هاي رفتنيگ در شهرستان سامان در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در طي اين مدت حدود ۱۱ تور اتوبوس رفتينگ باشگاه کنسل شده است، اظهار داشت: دقيقا از ۲۷ تيرماه که اوج کار ما است باشگاه تعطيل شده اند و اين تعطيلي ضرر مالي نزديک به ۳۰ ميليون تومان به باشگاه رفتينگ وارد کرده است.

خسروي با بيان اينکه دليل تعطيلي باشگاه را مسئولين مسائل فرهنگي و رعايت نکردن شئونات اسلامي عنوان کرد و بيان داشت: نظارت بايد توسط دستگاه هاي اجرايي از جمله ورزش و جوانان، نيروي انتظامي و... صورت گيرد من تنها يک مدير باشگاه هستم و نمي توان امر و نهي در مورد نحوه پوشش و موارد ديگر را داشته باشم.

وي با بيان اينکه يکي ديگر از عوامل تعطيلي باشگاه رفتينگ فعاليت هاي باشگاه هاي بدون مجوز است، بيان داشت: در طي اين ۶ سال که تعداد باشگاه محدود بود هيچ گونه مشکلي در اين زمينه وجود نداشت و در سال هاي اخير مشکلات باشگاه هاي رفتينگ بيشتر است.

هادي خسروي با اشاره بر اينکه در راستاي کم شدن ترافيک پل تاريخي زمانخان برنامه اتمام تورهاي رفتيگ را پايين تر از پل زمانخان يا بلاتر از پل انجام مي‌دهم که ديگر خودرو هاي حمل قايق ترافيکي در اين منظقه ايجاد نکنند، بيان داشت: با توجه به شرايط تعطيلي رفتينگ در استان چهارمحال و بختياري، استان البرز از ما درخواست کرده که در اين استان به فعاليت بپردازيم.

غلامحسين خسروي يکي ديگر از باشگاه داران رفتينگ در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه از ۲۷ تيرماه رفتينگ ها تعطيل شدند، اظهار داشت: تعطيلات اين مدت ضرر و زيان هاي زيادی را براي ما به همراه داشته است و تنها دليل اين امر را مسئولين ترويج بي حجابي در جامعه عنوان مي کنند اين در حالي است که اين افراد در جامعه اين پوشش را دارند و باشگاه رفتينگ ربطي ندارد که مروج بي حجابي باشد.

وي با افزود: بايد اداره ورزش و جوانان و نيروي انتظامي نظارت بر امر حجاب و مجوز هاي باشگاه ها داشته باشد و نظارت بايد از سوي اين دو ارگان صورت گيرد.

خسروي با بيان اينکه من براي تابستان حدود ۱۵ ميليون تومان تبليغات انجام داده ام که در اوج کار تعطيلي باشگاه هاي رفتنيگ از سوي مسئولين استاني صورت گرفت که ضرر و زيان را براي باشگاه داران به همراه داشت ، عنوان کرد: تعطيلي باشگاه هاي رفتينگ موجبات بيکاري ۲۰۰ نفر را هم در شهرستان فراهم کرده است.

معاون امور ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مشکلات پيش آمده براي باشگاه هاي رفتينگ در حال بررسي است، بيان داشت: اين ورزش يک ورزش تفريحي و هيجاني است که موجبات جذب گردشگر را براي استان فراهم مي کند اما بايد باشگاه داران منشور مختص به خود را داشته باشند.

تورج نظيفي با بيان اينکه منشور باشگاه هاي رفتينگ در حال تدوين است، اذعان داشت: تعدادي از باشگاه مجوز دارند اما مجوز نهايي نيست و اين موارد نيز در حال پيگيري است.

وي عنوان کرد: UTM و استعلامات لازم از شرکت آب منطقه اي در راستاي اين که آب رودخانه زاينده آب شرب است گرفته شده است و هيچ گونه مشکلي در اين زمينه براي باشگاه ها وجود ندارد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۵:۰۷

28 Dec 2019