۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۹۵۹۱

احياء زکات از مهمترين وظايف روحانيون و مبلغان حاضر در شهرستان کيار است

روحانيون مستقر در شهرها و روستاهاي شهرستان کيار درخصوص ترويج واجب زکات بين کشاورزان و دامداران تمام توان خود را بکار بسته‌اند.
احياء زکات از مهمترين وظايف روحانيون و مبلغان حاضر در شهرستان کيار است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار،
شهرستان کيار يکي از شهرستان‌هايي است که اقتصادي پويا بر محور کشاورزي و دامداري دارد و برخورداري از آب مناسب، دشت‌هاي وسيع و خاک حاصلخيز باعث شده است محصولات کشاورزي برداشت شده از مزارع اين شهرستان هم از نظر کيفيت و هم از نظر کميت مورد توجه قرار می‌گيرند.

اگرچه اهالي شهرستان کيار در خصوص انجام فرائض ديني همچون نماز و روزه و حج و زکات و خمس و... در تلاشند کوتاهي نداشته باشند اما روحانيون و مبلغان اعزامي به اقصي‌النقاط شهرستان کيار نيز با تلاش و سعي مجدانه در تلاشند تا بيش از پيش دستورات اسلام در سطح شهرستان کيار پياده‌سازي و اجرا گردد تا ضمن معنويت‌بخشي به بسياري از امور مردم باعث افزايش برکت و رزق و روزي مردم و همچنين فقرزدايي در بين فقرا اين شهرستان گردد.

يکي از روحانيوني که به صورت جدي در تلاش است تا واجب زکات در يکي از شهرهاي چهارگانه شهرستان کيار را احيا کند حجت‌الاسلام عليرضا صفي است که با تلاش شبانه‌روزي و ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و اهالي شهر دستنا نسبت به آگاهي‌بخشي و لزوم پرداخت زکات مردم را هرچه بيشتر با اين مساله آشنا مي‌کند.

حجت‌الاسلام صفي باحضور در مزارع کشاورزي و اشاره به آيات، احاديث و روايات اسلامي، گفت: پرداخت زکات زمينه‌ساز نزول رحمت خدا، نشانه ايمان به خدا و موجب پالايش مال و جان انسان‌ها است.

صفي درباره موارد زکات ازجمله غلات چهارگانه، چهارپايان سه‌گانه و پول رايج مملکت و نيز مصارف زکات شامل فقرا، بيچارگان، کارگزاران زکات، بدهکاران و آداب پرداخت زکات مواردي را مطرح کرد.

روحاني خوداستقرار شهر دستنا افزود: تبليغات مناسب وکارآمد، برخورد شايسته بهره‌برداران امر زکات با مردم و همچنين اهميت به عنصر زمان از عواملي هستند که مي‌توانند نقش مستقيم و تاثيرگذاري در افزايش زکات داشته باشند.

وي در پايان تصريح کرد: زکات امر مهمي در دين است که مظلوم واقع شده بايد به آثار زکات در جامعه پرداخته شود و اطلاعات و مطالب مهم و ضروري مربوط به زکات را در اختيار مردم قرار دهيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار،  حضور روحاني در بين کشاورزان به منظور آگاه‌سازي در خصوص پرداخت زکات، سوم مرداد، همزمان با فصل پرداخت محصولات کشاورزي منطقه صورت گرفت.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۲:۳۶

11 Jan 2020