۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۱۳۹۱
واي که شرمنده ايم از شهدا ...

آيا اهميت ساخت يادمان شهداي گمنام از ساختن مغازه هم کمتر است؟!!+تصاوير

25 مهرماه سال 91، پارک چشمه برم، آرامگاه 2 تن از شهداي گمنام گرديد و پس از گذشت 2سال و اندي ، فضايي درخور شأن شهداي گمنام در شهرلردگان به وجود نيامده است.
آيا اهميت ساخت يادمان شهداي گمنام از ساختن مغازه هم کمتر است؟!!+تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان،

سال هاي زيادي مي گذرد و همچنان گلزار شهداي شهر مان آرزوي تغيير و تحولي در ظاهر و بنايش به دل دارد و در اين ميان جديداً مشاهده مي گردد برخي تغييرات در ساختمان هاي اطراف آن نيز در حال رخ دادن است . اين قضيه از آنجايي شروع شده است که اگر در خيابان کنار گلزار شهدا به سمت چهار راه شهرداري حرکت کنيد مي بينيد که چگونه آجر و سيمان هايي که با پول بيت المال روي هم گذاشته شده اند و روزي قرار بود مرکز ترويج فرهنگ شهيدان راه حق قرار بگيرد ، در حال تخريب و تغيير کاربري هستند.

تخريبي که به وضوح پيداست براي ايجاد مغازه و يا مرکزي تجاري در حال رخ دادن است(ان شالله حدس ما درست نباشد) .

حال که اين تغييرات ديده شده است چندين سوال بدون جواب(البته با جواب) رخ پيدا کرده اند و لازم است آناني که مسئول هستند با پاسخ گويي به آنها هم نزد مردم و هم نزد شهدا روسفيد گردند.

اول اينکه؛ چرا از روز اول اين ساختمان را اينجا بنا نموديد که حالا مجبور باشيد بيت المال را تخريب نماييد؟ مگر طرح و برنامه اي براي احداث اين ساختمان فرهنگي و ديني وجود نداشت؟ گرچه ما از هزينه هاي ساخت و همين تخريب بي خبريم اما آنچه از اوضاع مخارج اين زمانه مي دانيم اين است که هزينه زيادي در حال اسراف است.
خوب نبود همان روز اول جاي مناسبي براي ساخت ساختمان فرهنگي در حال تخريب انتخاب مي کرديد، که اکنون مجبور به تيشه زدن به آن نباشيد؟
ما با تغيير کاربري مخالف نيستيم و تازه خوب است که از بهترين زمين هاي شهر و مساعد ترين آنها به نحو احسن استفاده کرد و درآمد هايي براي امورات گلزار شهداء بدست آورد اما با بي تدبيري مخالفيم.

دوم، آيا وقتي اين تغيير کاربري را مي دهيد به فکر جايگزين آن هستيد؟ ماييم همين گلزار شهداء که چند صباحي همه با هر ديدگاه و طيفي در آن حاضر مي شوند و صلواتي مي فرستند، حال آيا انديشيده ايد که تنها مرکز فرهنگي منتصب به اين شهدا کجا بايد تاسيس گردد؟ اطراف گلزار که ساختمان است و قبرستان!!!جايي هم براي تاسيس بنا نيست! فقط مي ماند طبقه دوم همين دکان هاي در حال ساخت که آن هم مطمئنا در اين بازار  جنگ فرهنگي نمي تواند مرکزي باشد براي فرهنگ سازي.

سوم، مي توان اميد داشت که بعد از اين تغييرات کسي هم به سراغ آن دو گمنام خميني برود و بارگاهي بر قبرشان بسازد؟ يا نکند اينجا چون قرار است منبع سود و درآمد گردد مورد توجه قرار گرفته است؟ چرا بعد از گذشت چند سال هنوز شهداي گمنام ما بدون بارگاه هستند؟

چهارم، چند متر لوله کشي و ايجاد يک سنگر براي رزمندگان دفاع مقدس چقدر کار مي برد؟ الان که ديگر "صدامي" نيست که روي سرمان خمپاره بريزد و نشود کانال ايجاد کرد( که البته آن روزگاران زير همان خمپاره ها کانال ها کندند). گلزار شهداي شهرمان خداي نکرده نشود همانند قبر آن شهيد عزيزي که کسي نيست سالي يک بار درختانش را حرس کند و آشغال هاي دور مزارش را جمع کند، همان قبر شهيدي که فقط برادر ناتوان و معلول ذهني اش به او سر مي زند و قبرش را آبي مي کشد! آقايان ساختمان هاي نيمه کاره اي ساخته ايد و رهايشان کرديد که هر جانواري چه حيواني و چه انساني از خلوتشان استفاده کند و در خفا دست به نااهلي ها بزند. تاکنون نديده ايد چه کساني در آن خفا خانه ها تردد دارند؟ مذکر و مونث ها را با هم نديده ايد؟ واي که شرمنده ايم از شهدا که برخي شب ها همسايگانشان اينها مي شوند.

نکته آخر اينکه اين تغيير کاربري خدايي نکرده نشود مغازه هايي براي هر معامله و کاري! آقايان يادشان باشد اين مکان منتصب به شهداست و جز راه شهدا نبايد در اين زمين کاري صورت گيرد. حال که قرار بر اين شد همتتان اينجا بلند نشان داده شود حداقل برنامه اي بريزيد تا محل جديد آبرو دار شهدا باشد.
ياران اميد اين است نوشته هامان را به ديده نقد بگيريد و آستيني بالاتر بزنيد تا کارمان در آن دنيا گير چند آجر و خشت نباشد... يا حق


پايان1020ج / 630 ل

 
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۷:۵۵

27 Dec 2019