۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۳۷۴۱
سردار فضلی در همایش بزرگ «ماشاءالله حزب‌الله»:

فتنه محدود به سال 88 نبود / علت بازدید رهبر انقلاب از منطقه عملیاتی ثامن‌الحجج (ع)

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عقبه فتنه گفت: فتنه فقط در سال 88 نبود بلکه در روز چهلم آغاز جنگ تحمیلی نیز شاهد فتنه بودیم.
فتنه محدود به سال 88 نبود / علت بازدید رهبر انقلاب از منطقه عملیاتی ثامن‌الحجج (ع)
به گزارش جهانبین نیوز، سردار علی فضلی بعدازظهر امروز در گردهمایی بزرگ بسیجیان دانشگاه شاهد که با عنوان «همایش بزرگ ماشاءالله حزب‌الله» برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و رهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جاری حجت را بر ما تمام کردند و معظم‌له خودشان نخستین گام فرهنگی را در سال ۹۳ برداشتند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور منور رهبر معظم انقلاب در منطقه مقدس شرق کارون و منطقه عملیاتی ثامن‌الحجج علیه‌السلام و شکستن حصر آبادان عنوان کرد: این منطقه مقدس از جمله مناطقی بود که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی مورد اشغال دشمن قرار گرفت و با فرمان حضرت امام خمینی (ره) حصر آبادان شکسته شد و رزمندگان اسلام این منطقه را از دشمن پس گرفتند.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق جنگی بیان داشت: برای حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق جنگی چند نقطه پیشنهاد شد اما ایشان منطقه عملیاتی ثامن الحجج علیه‌السلام و مقبره ۹ شهید گمنام که نخستین شهدای گمنام انقلاب دفاع مقدس بودند را در سالی که معطر به عطر فاطمی بود را انتخاب کردند.

فضلی در ادامه به تشریح خاطرات خود در روزهای نخستین جنگ تحمیلی از منطقه شرق کارون و مناطق عملیاتی ثامن الحجج علیه‌السلام پرداخت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به وقایع سی و نهمین و چهلمین روز دفاع مقدس عنوان کرد: در همان روزهای نخستین جنگ تحمیلی برخی به‌دنبال انحراف رزمندگان از مناطق اصلی مورد هدف دشمن بودند و می‌خواستند با این اقدامات سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معطل بماند اما به فضل خدا و با بصیرت و درایت فرماندهان و رزمندگان اسلام چنین نشد.

سردار فضلی تصریح کرد: فتنه فقط مختص به سال ۸۸ نبود بلکه در چهلمین روز آغازین جنگ نیز ما شاهد فتنه بودیم.

تشریح روزهای نخستین جنگ تحمیلی

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روزهای نخستین دفاع مقدس گفت: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی دشمن در محورهای مختلف پیش‌رویی خود را آغاز کرده بود. دشمنان انقلاب اسلامی ایران پنج استان خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را درگیر جنگ کرده بود.

وی ادامه داد: دشمن در محور خوزستان اهدافش را پیش‌بینی کرده بود و مدعی بود که طی یک هفته به همه اهدافش می‌رسد اما فرمان الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی دشمن را ناامید کرد.

فضلی بیان داشت: امام راحل فرمودند «هرکس که می‌تواند سلاح بر دست بگیرد و در مقابل دشمن ایستادگی کند.»

ناگفته‌های فضلی از روز سی و نهم آغاز جنگ تحمیلی

جانشین سازمان بسیج مستضعین با اشاره به وقایع روز سی و نهم آغازین جنگ عنوان کرد: روز سی و نهم آغاز جنگ امام خمینی (ره) فرمان شکستن حصر آبادان را صادر فرمودند. رزمندگان اسلام نیز پس از شنیدن این پیام با تمام توان خود به میدان آمدند. شهید کلهر به همراه ۵۰ رزمنده از کرج، شهید امیر بزارزاده به همراه ۴۶ رزمنده از دزفول، عی قاسمی به همراه ۱۶ رزمنده از منطقه خارک، دلیری به‌همراه ۸۴ رزمنده از گچ‌ساران و ... و تجمیع داشته‌های خود به میدان آمدند.

وی در ادامه به حضور بنی‌صدر در منطقه جنگی در سی و نهمین روز آغازین جنگ نیز سخن به میان آورد و گفت: بنی‌صدر، فرمانده کل قوا وقت در مناطق جنگی حاضر شد و با حضور در بین نیروهای مردمی می‌گفت «برای چه شما به جبهه آمدید، شما که دانش نظامی و تجهیزات نظامی ندارید دست و پاگیر ارتش شده‌اید» و با این سخنان و بهانه‌ها می‌خواست مهمات در اختیار رزمندگان قرار ندهد و از دادن اسلحه و مهمات به مجاهدان جلوگیری می‌کرد.

*حضور آیت‌الله بهشتی در جمع رزمندگان

فضلی در ادامه تشریح خود از وقایع روز سی و نهم آغاز جنگ به حضور آیت‌الله شهید بهشتی در جمع رزمندگان اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهشتی در ماطق جنگی حضور یافت و نماز ظهر و عصر به امامت وی اقامه شد و شهید بهشتی در بین دو نماز به ایراد سخن پرداخت و گفت «ای کاش می‌شد من هم مثل شما به فرمان امام خمینی (ره) سلاح بر دست می‌گرفتم و از کشور دفاع می‌کردم.»

*فرمان امام خمینی (ره)

جانشین سازمان بسیج مستضعین با اشاره به فرمان امام راحل در سی و نهمین روز جنگ بیان داشت: ساعت دو بعدازظهر رادیو پیام امام خمینی (ره) به مردم را قرائت کرد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این پیام تاکید فرمودند «چنان سیلی به صدام می‌زنیم که نتواند از جایش بلند شود.»

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام پس از شنیدن پیام امام خمینی (ره) با تمام توان به مقابله با دشمن پرداختند و آنقدر زیبا با دشمن می‌جنگیدند که قابل وصف نیست.

*فتنه روز چهلم آغازین جنگ

فضلی با اشاره به فتنه روز چهلم آغاز جنگ خاطرنشان کرد: در حالی در چهار نقطه دفاع لازم بود برخی افراد بر سر رفتن به منطقه جزیره مینو اصرار می‌کردند. جزیره مینویی که دشمن ابتدا، اواسط و آخر جنگ عراقی‌ها هرگز از رودخانه الوند برای تصرف جزیره مینو نیامدند اما برخی بر حضور رزمندگان در آن نقطه اصرار می‌کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: پس از پیگیری دریافتیم که نوه امام سید حسین خمینی برای حضور رزمندگان در جزیره مینو دستور داده بودند و پس از پیگیری مشخص شد بنی‌صدر به سید حسین دستور داده بود.

وی با تاکید بر اینکه فتنه فقط در سال ۸۸ نبود، افزود: در روز چهلم جنگ نیز ما شاهد فتنه بودیم و اگر افراد بصیر و آگاه در جنگ حضور نداشتند آن‌ها می‌خواستند رزمندگان را به جزیره مینو ببرند و اگر آبادان اشغال می‌شد فرمان امام راحل بر زمین می‌ماند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۹:۱۸

12 Jan 2020