۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۳۸۲۱

ميلاد با سعادت امام رضا(ع) به عنوان روز "شهرستان کيار" انتخاب شد

فرماندار کيار از انتخاب روز ميلاد با سعادت امام رضا عليه السلام به عنوان روز شهرستان کيار خبرداد.
ميلاد با سعادت امام رضا(ع) به عنوان روز "شهرستان کيار" انتخاب شد
گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار قدمعلي مرداني گفت: براي ايجاد همدلي، اتحاد، شناخت توانمديها و استعداد هاي شهرستان کيار شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کيار بر آن شد تا روز ي مشخص را در تقويم کاري خود تحت عنوان روز شهرتان کيار بگنجاند که پس از طرح روز هاي مختلف با مناسبت هاي متفاوت در نهايت روز ولادت امام رضا عليه السلام به عنوان "روز شهرستان کيار" انتخاب شد.

وي دليل انتخاب ميلاد امام رضا عليه السلام به عنوان روز شهرستان کيار را رواياتي عنوان کرد که بر اساس آن حضرت علي ابن موسي الرضا عليه اسلام هنگام عزيمت از مدينه به مرو از شهرستان کيار نيز عبور کرده اند و شهرستان کيار به نوعي قدمگاه حضرت امام رضا عليه السلام است.

فرماندار در ادامه بيان داشت در حال حاضر اين مطلب فقط يک فرضيه است که براي اثبات صحت يا نادرستي آن گروهي به طور ويژه در حال بررسي موضوع هستند.

مرداني در پايان گفت: با توجه به همزماني دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه عليه السلام آغاز و به ولادت امام رضا ختم مي گردد با هفته دولت لذا جهت بهره برداري هرچه بهتر از اين دو مناسبت استثنا امال مراسم روز شهرستان در روزي غير از روز ولادت امام رضاعليه السلام برگزار مي شود که با توجه به بررسي هاي انجام شده ساعت ۱۶ روز جمعه سي ام مرداد ماه ۹۴ به عنوان مراسسم روز شهرستان کيار انتخاب شد.

فرماندار شهرستان کيار از همه مردم شهرستان کيار دعوت کرد در اين مراسم حضور يابند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۲:۵۶

27 Dec 2019