۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۸۲۲۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

در چهارمحال و بختیاری سالن نمایش کودک درجه یک وجود ندارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ما در این استان سالن نمایش درجه یک نداریم، بهترین سالن ما سالن سینمای کودک است که درجه دو بوده و ۱۲ مرکز دیگر جزء مراکز درجه سه هستند، یعنی امکانات پخش فیلم را دارند اما از امکانات به روز و رفاهی برخوردار نیستند.
در چهارمحال و بختیاری سالن نمایش کودک درجه یک وجود ندارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرزاد رحيمي مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري ظهر امروزدر جمع خبرنگاران گروه هدف کانون پرورش فکري را کودکان ۶تا ۱۸ سال دانست و اظهار داشت: کانون از سال ۱۳۵۳ شروع به کار کرده است و در حال حاضر ۲۱ مرکز ثابت در شهرهاي پرجمعيت و سه مرکز سيار در روستاهاي اين استان فعاليت دارند.

رحيمي ادامه داد: سه مرکز سيار روستايي همان کتاب خانه هاي سيار هستند به ۷۵ روستا در سطح استان خدمات رساني مي کنند، همچنین يک مرکز پستي به مناطق روستايي و عشايري ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش زبان نيز چهار مرکز زبان و يک مرکز برون کانوني در اين استان فعاليت دارد.

رحيمي با بيان اينکه گروه هاي هدف ما به طور ثابت با ما در ارتباط هستند اذعان داشت: ۳۵ هزار نفر کودکان ۶ تا ۱۸ سال گروه هايي هستند که به صورت موردي با ما در ارتباط هستند.

وي با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کتابخانه تخصصی برای گروه کودک و نوجوان کتاب‌های خود را ارائه می‌دهد و ۳۳۶ هزار جلد کتاب از این طریق در دسترس کودکان قرار گرفته است.

رحيمي با بيان اينکه يک مرکز پستي نيز در سطح استان فعاليت دارد که ۴۵ روستا تحت پوشش آن است و ۹ هزار و ۵۷۵ جلد کتاب در این مرکز وجود دارد اظهار کرد: ۱۵۷۳ کودک از طريق مکاتبه اي و مرکز پستي با ما در ارتباط هستند و نظراتشان را از طریق فرم‌های نظرسنجی در اختیار ما قرار می‌‎دهند.

مدير کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوان چهار محال و بختياري گفت: ۷ هزار و ۵۶۶ جلد کتاب در کتاب خانه هاي سيار در ۷۵ روستا اين استان چرخش دارند.

رحيمي اظهار کرد: کتابخانه هاي سيار هر روز در يک روستا حضور دارند که ۳۵۰۰ نفر در اين کتاب خانه ها عضور هستند و از خدمات ما استفاده مي کنند.

وي با اشاره به راه‌اندازی اولین آسمان‌نما در کشور در این استان و در سال گذشته گفت: در این مدت ۴ هزار کودک زير چتر آسمان رفته و آموزش‌های تخصصي نجوم را دیدند.

رحيمي به فعاليت هاي ديگر که از سال قبل به صورت کلاس هاي دوره اي يا اوقات فراغت بوده اشاره کرد و گفت: در اين دوره ها ۳۵ هزار کودک ثابت اضافه شد و کلاس ها به طور ترمي انجام مي گرفت.

وي يادآور شد: برگزاري کارگاه هاي آموزشي در سال جاري ۲۴۴۱ نفر کودک را پوشش داده اند و در مجموع ۲۶۵ کارگاه برگزار گرديد.

رحیمی با اشاره فعالیت‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۲ مرکز نمایش فیلم و تئاتر برای کودکان و یک سینمای کودک فعالیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما در این استان سالن نمایش درجه یک نداریم، بهترین سالن ما سالن سینمای کودک است که درجه دو بوده و ۱۲ مرکز دیگر جزء مراکز درجه سه هستند، یعنی امکانات پخش فیلم را دارند اما از امکانات به روز و رفاهی برخوردار نیستند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۸:۴۴

9 Jan 2020