۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۹۰۴۰

عضویت 150 کودک و نوجوان در بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عضویت ۱۵۰ کودک و نوجوان و دو مربی تاکنون بیش از ۴۵ روستای استان را تحت پوشش فعالیت‌های ادبی خود قرار داده است.
عضویت 150 کودک و نوجوان در بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
به گزارش جهانبین نیوز؛ مربیان بخش مکاتبه‌ای کانون طی پیامی آغاز بهار و سال نو را به اعضای خود تبریک گفتند.

در این نامه‌ها ضمن تبریک سال نو از اعضا خواسته شده است تا حرف‌ها و احساس‌هایشان را درخصوص سال جدید درقالب نامه نوشته و برای مربیان پاسخگوی کانون جهت بررسی و نقد و نظر ارسال نمایند.

این مکاتبات درقالب متون ادبی، شعرسرایی و داستان‌نویسی است که کلیه دانش آموزان علاقمند و مستعد در جای جای استان می‌توانند با ارسال دل‌نوشته‌های خود با موضوعات مختلف از این امکان بهره مند شوند.

بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عضویت ۱۵۰ کودک و نوجوان و دو مربی تاکنون بیش از ۴۵ روستای استان را تحت پوشش فعالیت‌های ادبی خود قرار داده است.

بخش مکاتبه ای یکی از فعالیت های مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به منظور کشف و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان روستاها و شهرهایی محروم از مراکز فرهنگی و هنری از طریق ارسال نامه و ایجاد ارتباط مکاتبه ای توسط مربیان ادبی پاسخگو به جذب و پرورش این قشر می پردازد.

واحد پاسخگویی استان فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۷۲ آغاز کرده و به طور جدی تا کنون ادامه داده است عضو گیری اولیه این بخش از طریق فراخوان ها و مسابقات استانی و با همکاری کتابخانه سیار روستایی و واحد پستی کانون استان صورت می گیرد، در حال حاضر ۱۵۰ عضو ثابت با میانگین ارسال ۶ نامه در طول سال تحت پوشش این سامانه می باشند.

فراهم نمودن دیدار با شاعران و نویسندگان کشوری و استانی، برگزاری همایش های ادبی و نشست های تخصصی در سطح روستا و مراکز استان با رویکرد ارتقا نگاه ادبی و توسعه فعالیت کتابخانی، بر گزاری مسابقات مختلف و اجرای طرح های ادبی کودک و نوجوان محور در راستای شکوفایی خلاقیت های ادبی ادبی، ارسال کارت یادآوری، تبریک و دوستی همراه با پیام هایی گرایشی برای کتابخوانی از دیگر بر نامه های انگیزشی و تقویتی این بخش می باشد.

برقراری عدالت اجتماعی در راستای تقسیم امکانات فرهنگی، جذب و پرورش اعضای مستعد ادبی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسداشت ادبیات فارسی در استان، شناسایی اعضای مستعد در روستاهای بدون امکانات، رشد و ارتقاء سطح دانش کودکان و نوجوانان در نقاط محروم و... از جمله اهداف این فعالیت در کانون محسوب می شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۰:۵۵

14 Jan 2020