۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۳۶۵۰
خسارات طوفان

آمار زخمی‌ها وکشته‌ها به روایت سخنگوی اورژانس/۲۰نفر ناپدیدشدند

سخنگوی اورژانس کشور با رد ادعای عضو شورای شهر تهران درباره کشته شدن ۲۰ تن در جاده کن گفت: ۴۵ تن در جریان طوفان روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین ۱۲ تا ۲۰ تن نیز مفقود شده‌اند.
آمار زخمی‌ها وکشته‌ها به روایت سخنگوی اورژانس/۲۰نفر ناپدیدشدند

به گزارش جهانبین نیوز مجتبی خالدی در گفت‌وگو با مهر ، درباره ، مفقودشدگان و فوتی‌های طوفان روز گذشته دو استان تهران و البرز گفت: جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز ۳۰ تن به علت حوادث ناشی از طوفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان نیز وضعیت مناسبی دارند .

وی با اعلام ااینکه عمده مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به صورت سر پایی مداوا شده اند افزود : عمده مواردی چون ضربه به سر، سقوط اشیاء، افتادن به آب علت آسیب‌دیدگی‌شان مراجعه کنندگان اعلام شده است .

 خالدی با اعلام اینکه تا کنون فقط مرگ ۴ شهروند به تایید عوامل اورژانس کشور رسیده است افزود: در حال حاضر تمام تلاش  امداد گران برای پیدا شدن مفقود شدگان این طوفان است . براساس گزارش‌های شهروندان و حادثه‌دیدگان  که به دست ما رسیده است. بین ۱۲ تا ۲۰ نفر مفقود شده اند که عملیات برای یافتن آنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور  با اعلام اینکه تلاش برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد  گفت: گزارش‌های ما نشان می‌دهد که اعلام مفقودی در دو منطقه سنگان (محدوده امامزاده داوود) و محدوده ارنگه در جاده چالوس بوده است و در حال حاضر نیز در این دو منطقه وضعیت مناسبی نداریم. امیدواریم که شمار کشته شدگان از این بیشتر نشود.

وی درباره وضعیت دیگر استان های کشور نیز گفت: در کل کشور موارد انگشت‌شماری از مصدومیت گزارش شده است. به عنوان مثال یک مورد در سنندج و مواردی از این دست در برخی دیگر از شهرها گزارش شده که در مجموع عددشان به ۱۵ مصدوم می‌رسد. به طور کلی می‌توان گفت طوفان روز گذشته در کشور حدود ۴۵ مصدوم داشته است.

خالدی گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی به ثبات نسبی رسیده است، در صورتی که همین وضعیت ادامه داشته باشد به نظر نمی‌رسد که تعداد مصدومان و به ویژه فوت شدگان افزایشی داشته باشد مگر اینکه از میان مفقودشدگان کسانی به این آمار اضافه شوند.

خالدی در واکنش به ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر مرگ ۲۰ تن در طوفان روز گذشته پایتخت نیز گفت: برای ما آنچه که مهم است، گزارش تکنیسین‌ها و عوامل خودمان است و همانطور که گفتم تاکنون مرگ چهار تن به تایید عوامل اورژانس رسیده است و ما نمی‌توانیم ادعای فوت ۲۰ تن را تایید کنیم.

سخنگوی اورژانس کشور در عین حال با اشاره به آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور و به ویژه دو استان تهران و البرز، گفت : شبکه‌های بهداشت و درمان ما در مناطق حادثه‌دیده دچار آسیبی نشدند و فعالیت‌شان همانند گذشته ادامه دارد. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران اورژانس تهران و سازمان مدیریت بحران کشور نیز انجام شده است.

فرماندار تهران: ۵ کشته در کن

از سوی دیگر فرماندار تهران در جلسه فرمانداری با حضور مسئولان پایتخت گفت: ۱۳ روستای کن سولقان در حادثه طوفان تهران متاثر از حادثه شدند. همچنین با توجه به تعطیلی روز گذشته جمعیت فراوانی در این منطقه وجود داشت و بیش از ۶ هزار خودروی شخصی به مسافت ۲۰ کیلومتر ترافیک جاده ای داشتیم. باران روز گذشته ۳ کیلومتر سیلاب را تا قبل از تونل سولقان به همراه داشت که موجب قطع برق شد.

وی افزود: هرچند جاده امامزاده داوود (ع) مرمت شده اما به دلیل باریک بودن جاده امکان دید رانندگان نبود و بخشی از جاده را سیلاب و ریزش کوه از بین برد. پس از تماس هادی رحمتی رئیس مدیریت بحران استان تهران و دکتر احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران به سرعت تیم های امدادی و پلیس، برق و اورژانس در محل حاضر شدند که خدمات دهی خوب بود.

فرماندار تهران اظهار داشت: ساعت ۱.۵ شب جاده باز شد اما به دلیل تاریکی و قطعی تلفن خانه ها نمی دانستیم بالای منطقه کن چه خبر است. برای همین تا نماز صبح به همه روستاهای کن سر زدیم تا مشکلی رخ نداده باشد. زنی ۳۵ ساله بود که به دلیل آوار دیوار جان خود را از دست داده است و همچنین تاکنون ۵ جسد توسط امدادگران از رودخانه گرفته شده است.

فرماندار تهران اعلام کرد: وضعیت برق و راه منطقه عادی است و دستگاه های متولی باید تا ۷۲ ساعت آینده تمامی خسارات را برآورد کنند. همچنین بنیاد مسکن باید هر ۱۳ روستای منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد. ترمیم جاده های روستایی و پاکسازی جاده ها نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

۵ کشته در روستای سیجان

مدیرکل ستاد بحران استان البرز نیز در گفتگو با مهر خبر داده است که در محور کرج - چالوس در محدوده آسارا و روستای سیجان ۵ تن کشته و بیش از ۱۰ تن مفقود شده اند.

ابوالقاسم باقری از مفقود شدن ۵۰ دستگاه خودرو در سیل محور کرج - چالوس محدوده آسارا نیز خبر داد و افزود: احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.

  به گفته وی همچنین طغیان رودخانه و وقوع سیل در منطقه بالا طالقان باعث خسارت به زمین های کشاورزی شده و  ۲ پل را در این منطقه تخریب کرده است.

هراز و چالوس مسدود شد

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور از مسدود شدن محورهای هراز و چالوس خبر داد و گفت: مسافران از مسیرهای جایگزین آزادراه «قزوین - رشت» و محور «فیروزکوه» تردد کنند.

یاسر خالدی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای چالوس و هراز گفت: به دنبال بارندگی در شمال کشور از حدود نیم ساعت پیش محورهای هراز و چالوس مسدود شده و پلیس در حال تخلیه بار ترافیکی در این دو محور است.

وی با بیان اینکه ریزش کوه در منطقه چالوس اتفاق افتاده است، افزود: راهداران در تلاش برای بازگشایی این محور هستند که امیدواریم تا ظهر امروز این محور بازگشایی شود. همچنین محور هراز هم با ریزش کوه در تونل شماره ۲ و ۳ مواجه شده است که پیش بینی می کنیم تا یک ساعت دیگر این محور بازگشایی شود.

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اعلام اینکه رانندگان حتی در صورت بازگشایی این مسیرها هم سعی کنند  از مسیرهای جایگزین تردد داشته باشند، ادامه داد: مسافران غرب مازندران می توانند از آزادراه قزوین - رشت و مسافران شرق این استان از محور فیروزکوه تردد کنند.

طغیان رودخانه تالار شهرستان سوادکوه

۱۱ کوهنورد ایرانی و خارجی ناپدید شدند

مهدی ولی پور مدیر عامل هلال احمر مازندران  در گفتگو با خبرنگارمهر با بیان اینکه روز گذشته شاهد مفقودی یک کوهنورد ترکیه ای بوده ایم عنوان کرد: همچنین صبح دوشنبه نیز خبر داده اند که دو گروه پنج نفره کوهنوردان ایرانی و خارجی در ضلع شرقی ارتفاعات منطقه فریدون کلو ناپدید شدند که تلاش برای امدادرسانی ادامه دارد.

وی به بروز خسارات ناشی از بارندگی شدید در سوادکوه اشاره کرد و گفت: در منطقه آلاشت و روستای شیرکلا همکاران مشغول امدادرسانی هستند.

وی از آبگرفتگی ۶۰ واحد مسکونی در یکی از خیابانهای نوشهر خبر داد و گفت: در منطقه کجور نیز روز گذشته شاهد بارش سیل آسا و آبگرفتگی بوده ایم.

مدیرعامل هلال احمر مازندران همچنین با بیان اینکه فوتی یک نفر بر اثر برق گرفتگی در شهر سلمانشهر گزارش شده است عنوان کرد: گزارش دیگری ناشی از تلفات نداشته ایم.

علی نوری پور رئیس اداره راه وشهرسازی لاریجان نیز یکشنبه شب در گفتگو با  مهر، گفت: ترافیک بسیار سنگینی از سمت آمل به تهران در منطقه گزنک، پارک جنگلی و تونل شماره ۱ و ۲ شاهد هستیم.

وی اعلام کرد:هم اکنون با ریزش کوه در مناطق پنجاب وشنگال ده روبه رو هستیم که نیروهای راهداری مشغول پاکسازی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان تصریح کرد: در محور هراز روستای آب اسک تا شهرستان رودهن جاده یک طرفه به سمت تهران است.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران، در گفتگو با مهر با بیان اینکه بروز سیل در منطقه سوادکوه مشکلاتی ایجاد کرده است، با بیان اینکه راههای رودبار و آلاشت سوادکوه نیز با تلاش راهداران بازگشایی شده است، از مجروح شدن دو نفر در روستای پارسی و تل افرا خبر داد.

به گزارش مهر، آخرین خبرها حاکی است، بارندگی همچنان در مازندران ادامه داشته و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا آخر هفته تداوم دارد.

راه های سوادکوه و نوشهر آبگرفتگی مشکل ساز شده و نکته مهم اینکه ریزش سنگ از کوه ها در پی بارندگی ها، همچنان ادامه دارد و مسیر را پرخطر کرده است .

به گزارش مهر، بارندگی های رگباری و تابستانه عصر یکشنبه در استان مازندران سبب بروز مشکلاتی در منطقه شده و مسافران را دچار سردرگمی کرد.

بیش از سه میلیون مسافر در سه روز اخیر در مازندران اقامت داشتند.

طغیان رودخانه تالار شهرستان سوادکوه

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۸:۰۸

2 Jan 2020