۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۳۹۵۹۰
توصيه برترين‌هاي کنکور ۹۶ به کنکوري‌ها

زحمات یک سالتان را با استرس هدر ندهید/ مشقت درس خواندن با قبولی در کنکور شیرین می‌شود

لازم است دانش آموزان پشت کنکوري انگيزه و اعتماد به نفس داشته باشند و نتيجه حاصله را نيز به خدا محول کنند که در اين صورت بهترين نتيجه با توجه به تلاش‌هاي انجام داده صورت مي‌گيرد.
زحمات یک سالتان را با استرس هدر ندهید/ مشقت درس خواندن با قبولی در کنکور شیرین می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ آزمون‌هاي عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه‌­هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنج­شنبه مورخ 97/04/07، داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر پنج­شنبه مورخ 97/04/07، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه مورخ 97/04/08 و داوطلبان گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر جمعه مورخ 97/04/08 در شهرستان‌ها و بخش‌هاي مختلف كشور برگزار خواهد شد.

در همين راستا گفتگويي با برترين‌هاي کنکور 96 شهرستان لردگان داريم تا راز موفقيت خود را در آزمون کنکور براي ديگر پشت کنکورها اعلام نمايند.

 
نيما اقبال سعيد 18 ساله  
رشته قبولي: آموزش زبان و ادبيات فارسي-بومي استان چهارمحال و بختياري-پرديس بحرالعلوم - شهركرد
رتبه 47 منطقه 3 
در رشته انساني

نيما اقبال سعيد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ درخصوص علل موفقيت خود در کنکور گفت: انگيزه بسیاری برای موفقیت داشتم به همین دلیل اعتماد به نفسم بالا بود، همچنین نتيجه را به خدا واگذار کردم در این بین نباید از نقش و زحمات پدر و مادرم غافل شویم چون آن‌ها با زحمات و روحیه‌هایی که به من دادند نقش به‌سزايي در موفقیتم داشتند.

وی با توصيه به کنکوري‌هايي که مي‌خواهند در کنکور97 آزمون بدهند گفت: لازم است دانش‌آموزان کنکوري انگيزه و اعتماد به نفس داشته باشند و نتيجه حاصله را نيز به خدا محول کنند که در اين صورت بهترين نتيجه با توجه به تلاش‌هاي انجام داده صورت مي‌گيرد.
 
اقبال سعيد افزود: در زمان کنکور ميزان استفاده من از تلويزيون بسيار کم بود و هرچقدر به زمان کنکور نزديک مي‌شدم ميزان تفریح خود را کم کرده و به ميزان مطالعه خودم اضافه کردم، در این مدت به طور کامل از تمام کانال‌ها و گروه‌هاي غيردرسي خارج شدم و سعی می‌کردم وقت‌ خود را در "فضاي مجازي" هدر ندهم.
 
وی بيان داشت: در سال کنکور بيشتر مهماني‌ها را کنار گذاشتم چون به نظرم حضور در مهمانی‌ها فقط ذهنم را خسته مي کند اما هر چند روز يک بار لااقل براي هواخوري بيرون مي‌رفتم، گاهي هم با دوستانم دور هم جمع مي‌شديم تا حال و هوايي عوض کنيم.
 
نيما از ميزان درس خوندنش گفت: از سال سوم دبيرستان معمولي درس مي‌خواندم اما از سه ماه تابستان تا روز قبل از کنکور روزانه 14 ساعت مطالعه داشتم و در کلاس‌هاي کنکور به مدت يک سال استفاده کردم.





فاطمه ويسي
رشته قبولي: پزشکي-نيمسال اول-دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

رتبه در منطقه ۸۲ تجربي

فاطمه ويسي در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ گفت: توصيه مي کنم دانش آموزان از امتحان کنکور ترس نداشته باشند نتيجه هر کاري با تلاش و پشتکار است، بايد دانش آموزان روستايي و شهرهاي کوچک اثبات کنند که با امکانات تحصيلي کم در روستاها و شهرهاي کوچک مي توانند همانند دانش‌آموزان در شهرهاي بزرگ با امکانات تحصيلي زياد رقابت داشته باشند، توصيه ديگري که دارم اين است که شهرستان لردگان نياز به نخبگان و نيروهاي توانمند زيادي دارد، سعي کنيم با درس خواندن در پيشرفت شهرستان سهيم باشيم.

وي تصريح کرد: به نظر من وجود اساتيد خوب واقعا يک نعمت است و من خدا را شکر مي‌کنم که از اين نعمت بهره‌مند بودم، اما خب نمي‌خواهم بگويم اگر کسي امکانات يا اساتيد معروف نداشته باشد موفق نمي‌شود، در سال‌هاي اخير بسيار ديده‌ايم که رتبه‌هاي برتر از بين دانش‌آموزاني هستند که امکانات چنداني ندارند.

ویسی درخصوص علت انتخاب رشته پزشکي گفت: رشته پزشکي را انتخاب کردم چون به خدمت به مردم علاقه دارم و در این راه خدمت به محرومان را مهم‌ترین هدفم قرار داده‌ام.

وی عنوان کرد: اميدوارم فرزندان اين شهرستان با برنامه‌ريزي دقيق بتوانند در کنکورهاي بعدي حائز بهترين‌ رتبه‌ها و افتخاري باشند براي شهرستان لردگان.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ سال کنکور گرچه برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها سال سختي است اما لذتي که پس از آن وجود دارد انسان را به درس خواندن تشويق مي‌کند، حتي در سال کنکور اتفاقات عجيبي برايتان مي‌فتد که شايد هيچ وقت ديگر در زندگي تا اتفاق نيفتد.

امیدواریم با کنترل استرس خود بتوانید در روز کنکور حاصل یک سال تلاش خود را درو کنید و با رضایت کامل از حوزه امتحان خارج شوید.

انتهاي پیام1026ج/ 630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۷:۴۱

2 Jan 2020