۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۳۲۴۷۰
با حضور معاون وزير و مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران؛

کلنگ ساختمان آتش نشاني شهرک صنعتي لردگان زده شد

با حضور مهندس علي يزداني معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران، دکتر محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي، ابوالقاسم کريمي فرماندار شهرستان لردگان و جمعي از مسئولين و مردم شهرستان لردگان کلنگ ساخت ساختمان آتش نشاني شهرک صنعتي لردگان به زمين زده شد.
کلنگ ساختمان آتش نشاني شهرک صنعتي لردگان زده شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، در آيين کلنگ زني روز پنج شنبه 9 دي ماه، مهندس علي يزداني معاون وزير صنايع گفت: در مجموع شهرک صنعتي لردگان بالغ بر 230 هکتار اراضي است که در اختيار ما قرار داده شد و آنچه که ما تاکنون در اين مجموعه 230 هکتاري فراهم کرده ايم در راستايي تکميل اين مجموعه بوده که شامل برق، آب، گاز و اينترنت و امروز هم که مراسم کلنگ زني ايستگاه آتش نشاني اين مکان با اعتباري بالغ بر 500 ميليون تومان زده شد و در دوماه گذشته نيز اعتباري نزديک به 500 ميليون تومان براي تکميل زيرساخت ها به اين مکان اختصاص داده شد.
يزداني گفت: طي بازديدهاي که از شهرک صنعتي به عمل آمده سعي مي شود تلاش هاي جدي تري در جهت تکميل زيرساخت ها انجام گردد تا هرچه زودتر صنايع کوچک در اين منطقه برپا شود و زمينه براي اشتغال فراهم گردد.

ايشان شهرستان لردگان را منطقه اي بسيار مناسب جهت سرمايه گذاري دانستند و افزود: هر سرمايه گذاري با هر شرايطي که باشد حاضر به همکاري هستند تا هرچه سريع تر اين شهرک صنعتي فعاليت خود را از سر بگيرد.

وي در ادامه گفت: در مجموعه شهرک ها و ناحيه هاي  صنعتي بيش از 950 بنگاه صادراتي در قالب بنگاه هاي کوچک و بزرگ وجود دارد که در طول 9 ماه بالغ بر 4/1 دهم ميليارد دلار صادرات اين بنگاه ها فقط در داخل مجموعه شهرک ها بوده است.

وي مهم ترين بحث در داخل مجموعه هاي صنعتي را تشکل خوشه هاي صنعتي دانست و يکي از راه هاي ايجاد اشتغال در کوتاه مدت را ايجاد همگرايي و تعامل بين واحد هاي صنعتي با صنايع کوچک و بزرگ در قالب شهرستان و استان ها دانست.

يزداني افزود: هرگونه همکاري با اين خوشه ها چه از لحاظ آموزش چه از لحاظ سرمايه گذاري و بازديد در دستور کار است و از لحاظ آموزش 100 درصد هزينه و در بحث شرکت در نمايشگاه ها 50 درصد هزينه را چه داخلي و چه خارجي را تامين مي کنيم.

وی در پايان افزود: در کل کشور 388 خوشه صنعتي شناسايي شده که 65  خوشه آن خاتمه يافته و 50 خوشه در حال شکل گيري مي باشد و در داخل اين خوشه ها نزديک به 800 هزار نفر اشتغال ايجاد شده است.
 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۶:۳۵

2 Jan 2020