۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۸۹۷۰
عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی:

دنبال خط و نشان کشیدن نیستیم/ آب سرمایه ملی چهارمحال و بختیاری است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن وسامان گفت: تنها یک حرف داریم، آب تنها سرمایه ملی این استان است و باید منشائی برای زیرساخت‌های خود استان باشد.
دنبال خط و نشان کشیدن نیستیم/ آب سرمایه ملی چهارمحال و بختیاری است
دکتر اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست امورخارجه و امینت ملی در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز این کمیسیون را یکی از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار کرد: کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی دو وظیفه کلیدی و راهبردی در بخش سیاست خارجی و بخش امنیت ملی دارد.

وی افزود: بخش امنیت ملی ابعاد مختلفی ازجمله بعد نظامی، انتظامی، داخلی، بین‌المللی؛ داشته و در بخش سیاست خارجی با توجه به منویات دولت امور را دنبال می‌کند.

نوریان گفت: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین راهبردهای کشور در ابعاد مختلف برای توسعه همه‌جانبه حل و فصل موضوعات کلیدی کشور در زمینه‌های سیاست خارجه است.

وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین کمیسیون‌های مجلس در رابطه با حل و فصل  مسائل خارجی است که اگر این اتفاق بیافتد می‌توان انتظار داشت کلیه دارایی‌های بلوکه شده کشور در خارج از کشور به تدریج آزاد شوند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان افزود: بسیاری از پرونده‌های حقوق بین‌الملل علیه کشور در خارج از ایران تشکیل شده‌اند، باید به شکلی اداره شوند که حقوق ملی ما محفوظ و منافع ملی در آنها لحاظ شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی در بخش دیگر صحبت‌های خود اضافه کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های این حوزه، حوزه دیپلماتیک اقتصادی است.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین مسئله فوری کشور بیکاری، رکود و مسئله اشتغال است، همه این موضوعات یک نوع وابستگی جدی به مسئله سرمایه گذاری در داخل و خارج دارند.

نوریان بیان کرد: سرمایه‌های داخلی به ابعاد مدیریتی برمی‌گردد و باید به شکلی این موضوع در کشور مدیریت شود که این سرمایه‌ها به بخش تولید هدایت شوند.

وی در مورد سرمایه‌های خارجی گفت: باید دیپلماسی اقتصادی کشور فعال باشد، موانع سرمایه‌گذار خارجی برداشته شود برخی از این موانع به مجلس و بخشی دیگر بحث دیپلماتیک سیاست خارجه در حوزه‌های مختلف برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: باید به شکلی عمل کنیم که کشور ها، کمپانی‌های بزرگ، بانک‌های بزرگ بین‌المللی ترغیب شده و امکان حضورشان در صحنه اقتصاد کشور فراهم شود.

نماینده مردم شهرکرد بن سامان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه قصد داریم دریچه از این کمیسیون را دراستان باز کنیم، گفت: در تلاش هستیم اگر فعالان اقتصادی در بخش‌های بین‌الملی ورود پیدا کنند، و سرمایه‌گذاران خارجی به کشور بیایند، در زمینه‌هایی که استان مستعد آن هستند  زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران باز کنیم.

نوریان در رابطه با موضوع آب استان نیز افزود: آب یکی از اصلی‌ترین مسائل استان است که در چارچوب منافع ملی در حرکت و خواهان احقاق حقوق مردم استان هستیم و حرفی که خلاف منافع ملی باشد بیان نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه دنبال خط و نشان کشیدن نیستیم، خاطرنشان کرد: تنها یک حرف داریم ، این آب تنها سرمایه ملی این استان است و باید منشائی  برای زیرساخت‌های خود استان باشد.

وی تاکید کرد: میزان نیاز مصرفی در خود استان مصرف و مازاد آن طبق قاعده منصفانه که بتواند تامین‌کننده منافع استان باشد حرکت کند.

عضو کمسیون سیاست خارجه و امنیت ملی در پایان یادآور شد: طرح‌هایی که ملاحضات زیست محیطی آنها منع کرده است اجرا نشوند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۶:۵۱

1 Mar 2020