۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۱۲۰۰
کارشناس بهداشت در چهارمحال و بختیاری:

ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا در فصل سرما بيش از حد انتظار است

کارشناس بهداشت در چهارمحال و بختیاری گفت: با سرد شدن هوا بروز عفونت‌هاي ويروسي دستگاه تنفس فوقاني شيوع بيشتري دارد افزود: ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا در اين فصل بيش از حد انتظار است.
ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا در فصل سرما بيش از حد انتظار است
به گزارش مشکات برين عباس بحريني کارشناس بهداشت در چهارمحال و بختیاری با بيان اينکه، با سرد شدن هوا بروز عفونت‌هاي ويروسي دستگاه تنفس فوقاني شيوع بيشتري دارد افزود: ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا در اين فصل بيش از حد انتظار است.

 به گفته وي، سرماخوردگي بيماري است که تمامي فردي در طول عمر خود به اين بيماري مبتلا شده اند، و همراه با علائم عطسه، سرفه، آبريزش و گرفتگي بيني و تب مختصر، گلودرد و سرفه مي باشد.

بحريني افزود: شروع تب ناگهاني و بالا از علايم مشخصه ابتلا به آنفولانزا که نوعي بيماري حاد ويروسي دستگاه تنفس فوقاني است مي باشد که معمولا به دنبال آن درد بدن، رخوت و سستي، تب بالا، گلو درد، سرفه و گاه عطسه نيز در اين بيماران مشاهده مي شود.

این کارشناس بهداشت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ابتلا به بيماري آنفولانزا در افرادي که به بيماري هاي مزمن کليوي و ريوي مبتلا هستند و يا دچار بيماري هاي زمينه اي هستند، موجب بروز عوارضي شديدتر بوده و مي تواند منجر به بستري شدن فرد در بيمارستان شود.

بحريني، با اشاره به تاکيد وزير بهداشت براي تزريق واکسن اين بيماري توسط افراد در معرض خطر گفت: افراد بالاي 60 سال، زنان باردار، بيماران داراي مشکل تنفسي و قلبي و  افرادي که دچار بيماريهاي نقص ايمني هستند بهتر است واکسن آنفلوآنزا را تزريق کنند.

وي گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اين واکسن معمولا از مردادماه در داروخانه ها توزيع مي‌شود و بايد از اواخر تابستان و پيش از شروع سرما تزريق شود تا موثر واقع شود.


انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۰:۳۰

20 Jan 2020