۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۳۲۸۰
رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن:

آنفلوانزاي پرندگان در تالاب هاي بروجن مشاهده نشد/مردم از تماس با لاشه ها خودداري کنند

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن گفت: علت مرگ لاشه پرندگان يافت شده در تالاب هاي گندمان و چغاخور آنفلوانزاي حاد پرندگان نبوده است.
آنفلوانزاي پرندگان در تالاب هاي بروجن مشاهده نشد/مردم از تماس با لاشه ها خودداري کنند
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي منصوري در گفتگو با کلار، با بيان اين که اخيرا لاشه هاي چند قطعه پرنده يافت شده در تالاب هاي گندمان و چغاخور مورد آزمايش قرار گرفت، گفت: پس از بررسي و آزمايشات انجام شده مشخص شد علت مرگ، آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان نبوده است.

منصوري با تاکيد براين که شهروندان در صورت مشاهده از تماس گرفتن با لاشه پرندگان خودداري کنند، افزود: افتادگي گردن، سياه شدن و خونريزي تاج و ساق پا، بي حالي شديد و پژمردگي از جمله علائم بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان است.

وي بدترين حالت انتقال اين بيماري را تماس مستقيم با لاشه پرندگان عنوان کرد و گفت: مردم از تردد در حاشيه تالاب ها خودداري کنند و در صورت مشاهده مرگ و مير پرندگان، مراتب را به اداره محيط زيست اعلام کنند.

منصوري ضمن بيان اين که آنفلوانزاي حاد پرندگان با گرم شدن هوا ريشه کن مي شود، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست اقدمات لازم به منظور مقابله با شيوع اين بيماري در شهرستان بروجن را انجام داده است.

وي ضمن بيان اين که اين بيماري از طريق پرندگان مهاجر شيوع مي يابد، افزود: بيماري آنفلوانزا به صورت مستقيم از پرنده مي تواند به انسان منتقل شود.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن در ادامه، افزايش گشت، آماده باش نيروهاي محيط باني و ارائه آموزش هاي لازم به مردم منطقه را از جمله اقداماتي برشمرد که در اين خصوص انجام شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۴:۲۷

16 Jan 2020