۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۸۶۵۶

کارگاه بافت گليم در شهر بن + تصاوير

گليم‎بافي فعاليت مناسبي براي بانوان خانه‎دار است و حتي آناني که از حداقل سواد برخوردارند مي‎توانند با يادگيري آن نقش کمک دهنده‎اي در اقتصاد خانواده ايفا کنند.
کارگاه بافت گليم در شهر بن + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، يکي از دلايلي که موجب شده است گليم بافي يکي از رشته هاي محبوب در ميان بانوان ايراني شود ورواج آن در بين همه اقثشار جامعه شده است،اين است که آموختن گليم‎بافي سن و سواد و جنس خاصي نمي‎شناسد و با حداقل امکانات و فضا راه‎اندازي مي‎شود.


خانم احمدي مربي کارگاه بافت گليم در بن گفت: آموزش راه‌هاي ساده کسب و کار، ترويج و احياي صنايع دستي، پاسخ به نياز اشتغال در منزل، توسعه خود اشتغالي و کارآفريني و حمايت از زنان سرپرست خانوار از مزاياي آموزشي قالي و گليم‌بافي است.

وي گليم بافي و ساير رشته هاي هنري را يکي از راه هاي اشتغال افزايي دانست و گفت : اگر بانوان ما در عرصه کارهاي هنري بتوانند مهارت هايي را کسب کنند به راحتي مي تواند در اين شرايط اقتصادي براي خود منبع در امدي ايجاد کنند.


احمدي گفت: در اين دوره‌ هنرجويان ابتدا با ابزار، چله‌کشي، گره زدن، پود زير و رو، شيرازه پيچي، قيچي کاري، نقشه‌خواني آشنا مي شوند.

وي افزود: در مرحله بعد هنر جويان با نحو ترسيم نقشه آشنا شده و مشغول بستن دار ها مي شوند.

احمدي سوماک، شيريکي پيچ ،بافت ساده و گليم جفتي را از جمله روش هاي آموزشي معرفي کرد و گفت: بافت سوماک و شيريکي پيچ براي گليم هايي با نقشه ريز است و بافت ساده براي نقشه هاي درشت به کار مي رود.

وي هنر گليم بافي را يکي از هنرهاي سليقه اي عنوان کرد و افزود: در اين رشته سليقه هنر جو نقش بسزايي در طراحي و رنگ بندي نقش ها دارد.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۶:۵۵

27 Dec 2019