۰
plusresetminus
شهردار شهرکرد گفت: روزانه 128 تن زباله خانگي و حدود پنج تن زباله بيمارستاني خنثي شده و بي خطر در شهرکرد جمع آوري، دفن و امحاء مي‌شود.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي بام ايران خبر، نورالله غلاميان اظهارکرد: در سال جاري بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار صرف جمع آوري پسماند و نظافت سطح شهر شده است.
 
وي افزود: روزانه 128 تن زباله خانگي و حدود پنج تن زباله بيمارستاني خنثي شده و بي خطر در شهرکرد جمع آوري، دفن و امحاء ميشود.
 
غلاميان با بيان اينکه سرانه توليد زباله براي هر نفر در شهرکرد 725 گرم است، تصريح کرد: 265 نيروي خدماتي و نظافتي شهرداري با 24 دستگاه خودرو، زباله هاي شهر را جمع آوري ميکنند.
 
شهردار شهرکرد با بيان اينکه روزانه 8 ميليون مترمربع از معابر اصلي و فرعي مرکز استان نظافت، رفت و روب و نگهداري ميشود، افزود: معابر اصلي شهر به صورت روزانه و معابر فرعي هر هفته نظافت و پاک‌سازي ميشود.
 
وي با اشاره به اجراي طرح تفکيک زباله از مبدأ، گفت: اين طرح هماکنون در حال بررسي است که در آينده نزديک به صورت پايلوت در شهرکرد اجرايي ميشود.
 
غلاميان اظهار کرد: نخستين گام در راستاي اجراي طرح تفکيک زباله از مبدا، آموزش و اطلاع رساني به شهروندان، ترويج فرهنگ جداسازي پسماندها در همه سطوح به ويژه مراکز آموزشي و مدارس است.


انتهاي پيام1020ج /510ب
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۴۵

29 Dec 2019