۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۱۸۴۷۶

چامسکی: جنگ‌های آمریکا بزرگ‌ترین حملات تروریستی هستند

فیلسوف مشهور آمریکایی می‌گوید که حملات پهپادهای آمریکایی به نقاط مختلف جهان و جنگ‌هایی که این کشور در خاورمیانه به راه انداخته، بزرگ‌ترین حملات تروریستی هستند.
چامسکی: جنگ‌های آمریکا بزرگ‌ترین حملات تروریستی هستند
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از فارس، «نوام چامسکی» زبان‌شناس و فیلسوف مشهور آمریکایی در یک کنفرانس ویدئویی با هشدار نسبت به عواقب وجود سلاح‌های هسته‌ای و بحران‌های زیست‌محیطی، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و جنگ‌های خاورمیانه‌ای این کشور را بزرگ‌ترین حملات تروریستی خواند.

بر اساس گزارش شبکه خبری تله‌سور، چامسکی در اولین بخش از صحبت‌های خود و در خصوص تهدیدهای پیش روی بشر گفت: «اولین تهدید، تهدید جنگ اتمی و دومین تهدید، تهدید فجایع زیست‌محیطی است که علاوه بر انسان‌ها، دیگر گونه‌های زیستی را نیز در معرض خطر قرار داده است».

چامسکی به مفهوم تروریسم و خسارات ناشی از این پدیده بر جوامع انسانی هم پرداخت و برای ذکر مثال عینی در خصوص تروریسم بین الملل، به حمله پهپادهای آمریکایی به مناطقی از خاورمیانه اشاره کرد و گفت:‌ «حملات پهپادهای آمریکایی و جنگ‌هایی که این کشور در خاومیانه به راه انداخته، بزرگ‌ترین حملات ترویستی در جهان هستند».

مخاطب این کنفرانس ویدئویی، شرکت‌کنندگان در یک نمایشگاه کتاب در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک بودند که چامسکی با توجه به این موضوع، سیاست کشورهای آمریکای لاتین را نیز مورد بررسی قرار داد و از بولیوی و ونزوئلا به عنوان دو کشوری که خود را از یوغ استعمار ۵۰۰ ساله و هم‌چنین از حوزه نفوذ آمریکایی‌ها رهانیده‌اند، تقدیر کرد.

وی به سیاست‌های کشور میزبان این کنفرانس هم اشاره کرد و با انتقاد از گرایش دولت مکزیک به سمت آمریکا و کانادا گفت: «در همان زمان که کشورهای آمریکای لاتین با پیوستن به بلوک ملت‌های ضد آمریکا و کانادا در حال قوی و قوی‌تر شدن هستند، رهبران مکزیک تصمیم گرفته‌اند که با ایالات متحده هم‌راستا شوند و از مردم آمریکای لاتین رویگردان شوند».

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۶:۴۱

11 Jan 2020