۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۰۴۴۶
حرکت مشکوک بزرگترین جستجوگر اینترنتی؛

مقاومت «گوگل» در برابر انتشار جهانی پیام رهبر انقلاب + اسناد

امروز برای ساعاتی جستجوی کلمات کلیدی مربوط به اخبار انتشار نامه رهبر معظم انقلاب، در سرویس جستجوی خبری گوگل نتیجه‎ای در بر نداشت!
مقاومت «گوگل» در برابر انتشار جهانی پیام رهبر انقلاب + اسناد
به گزارش جهانبین نیوز، موتور جستجوگر «گوگل» (Google) امروز در اقدامی مشکوک برای ساعاتی از نمایش اخبار مرتبط با پیام آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، در سرویس ویژه جستجوی خبر خود خودداری کرد.

 
سرویس جستجوی خبر گوگل که اخبار رسانه های خبری جهان را دسته بندی موضوعی می‌کند، امروز در پاسخ به جستجوی کلمات کلیدی مربوط به پیام یادشده، تنها 5 عنوان را به صورت پیش‎نمایش روی خروجی قرار می‎داد و سایر اخبار مرتبط را سانسور می‎کرد.

این در حالی است که شمارشگر گوگل از آرشیو شدن تعداد بیشتری خبر با موضوع فوق در «ایندکس» این پایگاه جستجوگر حکایت می‎نمود!

اما کلیک بر روی لینک مشاهده مطالب بیشتر در همین موضوع (Explore in depth) نتیجه‎ای در بر نداشت و کاربر با صفحه‌ای خالی و این پیغام مواجه می‎شد که موتور گوگل هیچ مطلبی در این رابطه پیدا نکرده است!



از آنجا که جستجوی کلیدواژه‎های غیرمرتبط با چنین واکنشی از موتور جستجوی گوگل همراه نبود و حتی در صفحه نتایج جستجو، تنها امکان مشاهده دسته موضوعی مربوط به آن پیام خاص وجود نداشت و مشاهده سایر مطالب مربوط به رهبر معظم انقلاب (شامل سایر اخبار مرتبط و بیانات معظم‎له) ممکن بود، احتمال بروز خطای تصادفی در سرویس هوشمند گوگل امری غیرمنطقی به نظر می‎رسد. 


این جستجوگر بزرگ اینترنتی امروز برای ساعاتی در همین وضعیت باقی ماند و هرچند در لحظه تنظیم این گزارش، نمایش اخبار مربوط به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب با کلیدواژه «Khamenei» به حالت عادی برگشته، اما چنان‎که در تصاویر پایین ملاحظه می‎فرمایید، هنوز در بعضی موارد دیگر شیطنت گوگل ادامه دارد.

 

1. دسته اخبار مربوط به پیام رهبر معظم انقلاب (کلیدواژه Khamenei)

 

2. دسته اخبار مربوط به پیام رهبر معظم انقلاب (کلیدواژه Iran+letter)

 

3. نمونه پیغام گوگل: "مطلبی مربوط به کلیدواژه حاضر یافت نشد."
(No articles related to Iran letter were found)

 

4. تصویر فوق پس از بازگشت به حالت عادی (کلیدواژه Khamenei)

 

تکرار مشکل فوق در گوگل عربی (کلیدواژه رسالة+خامنئی)

پیغام: "لم يتم العثور على مقالات ذات صلة بـ رسالة خامنئی."

 
انتهای خبر/1024ج

 

مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۷:۱۳

26 Jan 2020