۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۸۹۲۶

اوباما قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد.
اوباما قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از تسنیم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره خبر داد که تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر به صورت اجرایی حفظ می‌کند.

در سال ۱۹۷۹ میلادی و در پاسخ به رویداد لانه جاسوسی، "جیمی کارتر" رئیس جمهور وقت آمریکا قانون وضعیت اضطراری را علیه ایران تصویب کرد و از آن زمان تا کنون هر رئیس جمهور به طور معمول این قانون را علیه ایران تمدید می‌کند.

طبق مفاد قانون وضعیت اضطراری، این قانون بعد از یک سال خود به خود منقضی می‌شود مگر اینکه ۹۰ روز پیش از تاریخ انقضای یکساله، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره از تمدید آن خبر بدهد.

قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران از همان ابتدا به طور متناوب تمدید شده است.

قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی در سال ۱۹۷۷ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید و براساس آن، به رئیس جمهوری اجازه داده شده است تا با اعلام وضعیت اضطراری ملی در واکنش به تهدید غیرمتعارف و فوق العاده نسبت به امنیت ایالات متحده از سوی منبع خارجی روابط تجاری آمریکا با آن منبع را تنظیم کند.

"منبع تهدید" مورد اشاره در این قانون می‌تواند کلا در خارج از خاک آمریکا، واقع شده باشد یا بخشی از آن داخل خاک آمریکا و بخشی دیگر خارج از آمریکا واقع شده باشد. اجازه "تنظیم" روابط تجاری از جمله شامل توقف معاملات، مسدود کردن دارایی‌ها و در صورت حمله نظامی به خاک آمریکا، ضبط اموال طرف متخاصم است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۷:۴۶

2 Jan 2020