۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۰۹۸۶
مدیر اجرایی بوئینگ خبر داد؛

تحویل هواپیما به ایران فعلا مقدور نیست/اجرای توافق شاید از ۲۰۱۷

مدیر اجرایی هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که این شرکت در حال پیشرفت در اجرای قرارداد فروش بیش از ۱۰۰ هواپیمای تجاری به ایران است بااین‌حال انتظار ندارد تا پایان سال ۲۰۱۶ این توافق اجرایی شود.
تحویل هواپیما به ایران فعلا مقدور نیست/اجرای توافق شاید از ۲۰۱۷
به گزارش جهانبین نیوز؛ توافق بوئینگ با ایران، بخشی از تلاش برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی این کشور است. توافق هسته‌ای که ایران و ۶ قدرت جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور در سال ۲۰۱۵ به آن رسیدند، مقدمه‌ای برای برداشته شدن تحریم‌ها و این قرارداد بین ایران و این شرکت آمریکایی شد.

دنیس مولینبرگ در حاشیه کنفرانسی خبری در شیکاگو به خبرنگاران گفت که «این هواپیماها در سال جاری میلادی به ایران تحویل داده نخواهند شد و هرکدام از این قراردادها مدت‌زمانی یک‌ساله، دوساله و سه‌ساله دارند.» وی بااین‌حال در ادامه گفت: «اما این فرصت قابل‌توجهی برای ما است و من خوشحالم که ما به‌صورت مداوم در حال پیشرفت هستیم.»

رویترز نوشت که ایران قصد دارد در ماه ژانویه ۱۱۸ فروند جت به ارزش ۲۷ میلیارد دلار را از شرکت فرانسوی ایرباس بخرد و این شرکت از تأخیر غیرمنتظره در دریافت پروانه و مجوز ایالات‌متحده در این خصوص گلایه کرده است چراکه برای اجرای این قرارداد به تعداد زیادی از قطعات آمریکایی نیاز دارد.

بوئینگ نیز بعد از برداشته شدن تحریم‌ها اعلام کرده است که جت‌های خود را به ایران می‌فروشد. یکی از مقامات ایرانی که از تأخیرهای مکرر در ارائه مجوزهای لازم از وزارت خزانه‌داری آمریکا دلسرد شده است، به رویترز گفته بود که معامله با ایرباس می‌تواند تنها به خرید ۶ هواپیما محدود شود و در معامله با بوئینگ نیز تعداد هواپیماها از ۱۰۹ هواپیما به ۱۰۸ عدد کاهش پیدا می‌کند.

مولینبرگ گفت: «ما در مراحل پایانی کار توافق با ایران هستیم و درعین‌حال فرایندهای قانونی برای دریافت مجوز از دولت ایالات‌متحده را طی می‌کنیم. مدیر اجرایی بوئینگ همچنین گفت که هدف این شرکت ارائه این هواپیماها تا پایان سال جاری میلادی است بااین‌حال این اقدام فعلاً میسر نیست.»

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۸:۰۳

15 Jan 2020