۰
plusresetminus
اهالي روستاي برافتو به تازگي به خاطر خطر رانش از محل قبلي خود جابجا شده اند بخاطر خالي شدن زمين ها بر اثر ريزش زمين با خطر مواجه هستند.
آوار بي مسئوليتي وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي اصفهان برسر روستائیان برافتو + تصاویر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، تصوير ريزش زمين که در متن آمده مربوط به روستاي شهرياري ونمونه اي از دست اندازي به طبيعت در بيرگان است که اثر منفي آن را کيلومترها پايين تر به صورت رانش و ريزش زمين مي بينيم.

همانطور که همه در جريان هستند شرکت آب منطقه اي اصفهان در منطقه بيرگان اقدام به حفر تونل و سدسازي به جهت انتقال آب از سرشاخه هاي کارون به اصفهان نموده است، براي اينکار اقدام به فعاليت عمراني در اين منطقه کرده است.

دو سال پيش بود که به خاطر بارش باران بند انحرافي در بيرگان تخريب و حجم وسيعی از آب آن آزاد شد تخريب محيط زيست، پل ها، شيلات و تاسيسات آبرساني در پايين دست خود را به دنبال داشت.

يکي از آثار سوء اين آب شسته شدن خاک دره زير روستاي برافتو، (افسرآباد) در غرب دشتک بوده، که همان موقع هر بيننده اي احتمال ريزش اين منطقه که روستاي تازه تاسيس در بالاي آن بنا شده بود را مي داد.

بالاخره بعد از چند سال به علت خالي شدن خاک زير روستا که ناشي از سيل آن موقع بود،  اين منطقه با حجم وسيعي ريزش کرد به طوري که درحال حاضر خطر کل روستا را تهديد مي کند.

قابل توجه، که روستائیان برافتو به تازگي به خاطر خطر رانش از محل قبلي خود به اين مکان آمده بودند و با اين وضعيت دوباره بايد آواره دست درازی به طبيعت و بي مسئوليتي وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي اصفهان شوند.


انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۶:۳۴

6 Jan 2020