۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۴۶۸۵
يادداشت/

سفر ترامپ به عربستان از سر درماندگي بود

کارشناس مسائل سياسي شهرستان سامان با بيان اينکه سفر ترامپ به عربستان سعودي از زاويه قدرت نيست، ترامپ درمانده شده است، ابراز کرد: اين سفر نشان دهنده جايگاه بي عزت و متزلزل دولت آمريکا در عرصه بين‌المللي است.
سفر ترامپ به عربستان از سر درماندگي بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حسين عشقي در ياداشتي در مورد سفر ترامپ به عربستان اينگونه نوشت:

در عربستان به‌عنوان اولين سفر ترامپ در حالي بر خلاف سنت انتخاب شد که پيش از اين يک کشور آمريکايي و يا يکي از متحدان اروپاييش به عنوان اولين ميزبان رئيس‌جمهور جديد آمريکا انتخاب مي‌شد، به نظر مي رسد اين سفر نشان دهنده جايگاه بي عزت و متزلزل دولت آمريکا در عرصه بين‌المللي است.

برخي معتقدند که اين اقدام ترامپ در راستاي جبران ادبيات ضداسلاميش در کميپين‌هاي انتخاباتي‌ و همچنين دستور ممنوعيت سفر اتباع چندين کشور مسلمان بوده است.

ترامپ که شعارهاي ضداسلامش در کار و زار انتخاباتي موجب اعتراض تمامي فعالان حقوق بشر شد و با همين دستاويز آراي هواداران نژادپرستش را به دست آورد، قرابت زيادي را در ديدار با کشوري که فقط نام مسلمان را يدک مي کشد و در باطن دشمن درجه يک اسلام است نشان داد.

عربستان سعودي را به جرأت مي‌توان فعال ترين کشور دنيا در نقض حقوق شهروندان، دشمني با فرهنگ و تمدن و فعال در کشتارهاي جمعي به خصوص در يمن دانست.

آنچه شواهد و قرائن نشان مي دهد ترامپ قصد داشته به انگلستان سفر کند، البته 2 ميليون امضاء در انگلستان جمع آوري شد که وي به آنجا نرود و در ديگر کشورهاي اروپا نيز شرايط براي ترامپ به همين نحوه بود.

بنابراين ترامپ جايي براي رفتن نداشت غير از عربستان سعودي که ساختاري پادشاهي و ديکتاتوري دارد و همچنين رژيم اشغالگر قدس که جنايتکار و کودک کش است؛ دو کشوري که در بحث هاي مختلف خصوصاً حقوق بشر مدعي العموم هستند و از قضا بيشتر از همه ناقض اين حقوقند!!

يکي از مهم ترين اهداف اين سفر مقابله با ايران و جبهه مقاومت است. اين سفر براي عرب ها و در رأس آنها عربستان که يد طولايي در خصومت با ايران دارند، سفري بسيار مهم است.

قرار است که طبق برنامه پيش‌رو، ناتوي عربي در مقابل قدرت ايران در منطقه قد علم کند و تمامي تلاش‌هاي اين سفر بر اين است که ايران را بزرگ‌ترين حامي تروريست جلوه دهد و صفي از متحدان را در مقابل اين کشور قرار دهد.

ترامپ که گفته بود "عربستان سعودي بدون حمايت آمريکا يک هفته دوام نخواهد آورد"، امروز در حال دوشيدن عربستان است و قراردادهاي ميلياردي جهت فروش تسليحات با آنها منعقد کرده و نکته جالب مسئله اينجا است که تسليحات به نام مسلمين خريداري مي شود و بر سر مسلمانان و عليه آنها خراب مي شود که پر واضح است در اين شرايط منفعت اين موضوع تنها به آمريکا مي رسد و عربستان تحت هر شرايطي در اين وضعيت بازنده محسوب مي شود.

يکي از مهم‌ترين دلايل سفر ترامپ به عربستان را بايد نياز دولت وي به سرمايه‌گذاري در کارخانه‌هاي تعطيل‌شده آمريکا و احياي دوباره آنها ديد.

صنعت در آمريکا خوابيده، زيرساخت‌ها صدمه ديده، ترامپ قول احيا و ترميم داده و براي اينکه بتواند جايگاه چهار سال ديگر خود را تضمين نمايد، عمل به وعده‌ها لازم است.

علاوه بر اين گسترش روابط تجاري با عربستان و انعقاد قراردادهاي اقتصادي-نظامي، سود عظيمي از توافق با سعودي‌ها را روانه جيب ترامپ و اطرافيانش مي کند.

به هر حال، يک تاجر؛ تاجر است. چه در قامت رئيس جمهور چه در قامت يک فروشنده باشد.

وليعهد سعودي در ديدار با ترامپ سخن از جنگ در خاک ايران کرده و ترامپ نيز قطعا به چنين گزينه‌اي فعلاً توجهي نمي کند چراکه آمريکا "اکنون" را در نظر گرفته؛ اکنون باران نزول پول است و هيچکس به اندازه ترامپ؛ زبان کسب پول از طريق تجارت جنگ نيابتي را نمي‌فهمد.

وضعيت فعلي ترامپ اينطور است که بايد در اوج بي عزتي دست به دامان يک پادشاهي متزلزل و غير دموکراتيک بشود تا بخواهد در مقابل با ثبات ترين کشور منطقه قرار بگيرد.

طبيعي است که آقاي ترامپ در اين امر موفق نمي شود چراکه ملت ايران پشتوانه اين نظام هستند و کشور از درون بسيار قوي تر از آن چيزي است که آنها فکر مي کنند، حکومتي که به مردمش متکي نباشد، قطعا با شکست روبرو خواهد شد و خريد تسليحات و جنگ‌افزارها کمکي به او نمي‌کند. عربستان تلاش دارد، کشورهاي همسايه خود و منطقه را در يک رقابت تسليحاتي بياندازد.

آنها بايد بدانند که اين مساله راه به جايي نخواهد برد بلکه سرمايه‌هاي کشورها را هدر مي‌دهد و در نهايت درمانده خواهند شد.

نفوذ ايران با اين قبيل اقدامات و اظهار نظرات افزايش پيدا مي کند، چراکه ملت ها از اين همه تجمل، اسراف و از اينکه ميلياردها دلار، پول ملت هاي مسلمان را صرف خريد تسليحات نظامي مي کنند و آن را عليه مسلمان ها به کار مي برند متوجه خواهند شد که کدام طرف در راه درست و منطقي قدم بر مي دارد و کدام طرف در راه ايجاد و گسترش تنش و ناآرامي در منطقه و جهان گام بر مي دارد و اين به معناي نتيجه عکس گرفتن آمريکا و عربستان سعودي از اين سفر است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۷:۲۷

29 Dec 2019