۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۵
وقتي بزرگترين قوم ايران نادیده گرفته مي شود

حذف نام قوم بزرگ لر از سايت مشاور رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي + سند

سايت انسجام ملي وابسته به رئيس جمهور در اقدامي تفرقه انگيزانه قوم بزرگ لر را که از بزرگترين ايل ها و قوميت هاي کشور است را حذف کرده است.
حذف نام قوم بزرگ لر از سايت مشاور رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي + سند
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، سايت خبري انسجام ملي سايتي است که مسئوليت آن بر عهده علي يونسي مشاور رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي بر عهده دارد.

متاسفانه اين سايت در اقدامي تفرقه انگيزانه قوم بزرگ لر را که از بزرگترين ايل ها و قوميت هاي کشور است را حذف کرده است.

در وصف قوم لر و بختياري همين بس که رهبر معظم انقلاب در ديدار دست اندرکاران ستاد نکوداشت شير عليمردان خان، معرفي و تجليل از شخصيتهاي تاريخيِ برجسته، فداکار و مجاهد در ميان اقوام ايراني را که خالصانه و صادقانه عليه استبداد مبارزه کرده‌اند، کاري بسيار بجا و شايسته خواندند و تأکيد کردند: آنچه که در معرفي اين شخصيتها اهميت دارد برجسته‌سازي جهت‌گيريها و عقايد و انگيزه‌هاي ديني در حرکت‌ها و قيام‌هاي ضد استبدادي است.

مقام معظم رهبري، تنوع اقوام و اقليتها را يک ويژگي ممتاز براي ايران دانستند و با اشاره به همبستگي کامل اقوام ايراني و وفاداري آنها به کشور افزودند: قوم بختياري و لُرها جزء بهترين و باوفاترين اقوام ايراني هستند و به صفت صداقت، شجاعت، غيرت، صفا و پايداري بر عقائد اسلامي و شيعي شناخته مي‌شوند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به گمنام ماندن بسياري از شخصيتهاي برجسته ي بختياري نظير مرحوم عليمردان خان و ضرورت شناسايي و معرفي اين شخصيتها خاطرنشان کردند: ويژگي برجسته عليمردان خان مبارزه عليه استبداد رضاخاني با الهام گرفتن از عقايد و احساسات ديني است.

حال قومي که رهبر معظم انقلاب آنها را اينگونه ستايش مي کند جايي در اقوام ايراني مشاور حاشيه اي رئيس جمهور ندارند ؟

در حالي که حسن روحاني همواره بر انسجام قوميت ها و دعوت آنها به وحدت شعار مي دهد اما مشخص نيست که اين آقاي علي يونسي چه هدفي از اين اقدام دارد.

در اين سايت حفظ انسجام و دعوت به وحدت تاکيد شده است  و نوشته شده است، تنوع قومي و مذهبي و تکثر ديدگاه در مسايل سياسي ، اقتصادي و اجتماعي در جوامع مدرن امروزي امري ميمون و فرصتي مناسب براي توسعه و تکامل است و جامعه اي موفق است که از اين تنوع و تکثر به عنوان فرصت در راستاي اهداف توسعه اي و ايجاد وحدت و انسجام بهره گيرد.

در ادامه در اين سايت بيان شده است، حال در مواردي که منافع همه مردم جامعه مطرح است و در موضوع خاصي که وحدت و انسجام ملي وجود دارد تقويت اين وحدت بر همگان يک وظيفه و ضرورت است.

در حالي که دولت يازدهم بر وحدت اديان و انسجام ملي  تاکيد دارد و در اين سايت هم اينگونه بيان شده است که فرهنگ ايراني و اسلام مطلقا هيچ گونه نزاعي را تحمل نمي کند و اين سياستي است که در قانون اساسي جمهوري اسلامي نيز آمده و همواره مورد تاييد رهبر کبير انقلاب و مقام معظم رهبري نيز بوده است اما خلاف اين واقعه در اين سايت عمل شده است.

اين سايت مي افزايد که: دولت يازدهم بر پاک کردن ذهنيتها از هرگونه اختلاف افکني بين اديان و اقليتها تاکيد داشته و به دنبال دفاع از حقوق تمام ملت ايران است که در اين راستا لايحه اي را تحت عنوان حقوق شهروندي به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد کرد.

حال که اين سايت اينگونه اين همه قوميت ها را به وحدت و انسجام دعوت مي کند چه توجيهي براي اين اقدام تفرقه افکنانه خود دارد.

قوم و ايل بزرگ لر و بختياري از اوايل انقلاب همواره عشق خود را به اسلام، ايران و ولايت نشان داده است و جوانان بسيار زيادي را در اين راه تقديم ايران عزيز کرده و همواره آماده حراست از کشور مي باشد.

در قسمتي از اين سايت که به معرفي اقوام ايراني پرداخته است هيچ نشاني از قوم بختياري و لر نيست حال سوال اينجاست که آيا قوم بزرگ لر و ايل بختياري را آقاي علي يونسي مدير مسئول سايت و مشاور رئيس جمهور فراموش کرده است که بعيد بنظر مي رسد و سوال دوم اينجاست پشت اين موضوع چه چيزي پنهان شده است ؟


به عرض جناب آقاي مشاور رئيس جمهور برسانم که سرزمين کنوني لر و بختياري هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌هاي مختلف انساني مي‌باشد.

شواهد گوناگون نشان مي‌دهد که سرزمين باستاني قوم لر ده‌ها هزار سال پيش، مسکوني بوده‌است. 

اقوام ايراني اصيل مي توان به ايل لر ( لر بزرگ ؛ ايل بختياري و لر کوچک اهالي لرستان) کرد ، بلوچ و  نام برد که همگي از زير شاخه ها يا تيره هاي پارت هستند.

ايل بختياري با جمعيتي بالغ بر 4 ميليون نفر به تنهايي بزرگ ترين ايل جهان و ايران است که لر ها تنها در استان هاي چهار محال و بختياري ، خوزستان ، کهکيلويه و بوير احمد ، پارس ( ممسني پارس) شاهين شهر اصفهان لرستان ، بوشهر(سپيد پوستان) و ... زندگي مي کنند.

قوم بزرگ لر و بختياري اين اقدام سايت مذکور را توهين بزرگ به ايل خود مي داند و منتظر عذرخواهي مشاور رئيس جمهور و تصحيح مطلب فوق را دارد.

گزارش از همت بدري فرد شهرستان کوهرنگ
 
انتهاي پیام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

omid
سلام خبر کذب است لطفاً به آدرس سایت مراجعه کنید متوجه می شود بخش قوم لر نیز در کنار سایر اقوام وجود دارد.
لطفاً قبل از ارسال اخبار آن را ارزیابی کنید!

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۷:۰۸

29 Dec 2019