۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۸۹۵
استاندار در جلسه مديريت بحران شهرستان لردگان:

با متخلفين و عاملان سيل در شهرستان لردگان برخورد جدی شود

استاندار چهار محال و بختياري در جلسه مديريت بحران در شهرستان لردگان گفت: فرمانداران شهرستان هاي استان با هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط تا اخر هفته برآورد خسارت نمايند تا اين خسارت ها جمع بندي و براي مديريت بحران کشور ارسال شود.
با متخلفين و عاملان سيل در شهرستان لردگان برخورد جدی شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه شوراي اداري شهرستان لردگان شامگاه ديروز دوشنبه 5 آذرماه 97  با اشاره به سيل روز يکشنبه که بر اثر شکسته شدن مسيل (سيل بند) شرق تا جنوب لردگان در پي بارش باران رخ داد، افزود: فرماندار و مسوولان شهرستان بايد با پشتوانه دستگاه قضايي و دادستان به مقابله با ساخت و ساز غيرمجاز بپردازند.

وي افزود: فرمانداران و مسوولان مديريت بحران شهرستان و استان بايد تا پايان هفته ميزان خسارت وارده به مردم را بر اثر بارش هاي برف و باران در هفته جاري را ارزيابي و به استانداري اعلام نمايند.

نماينده مردم شهرستان لردگان: بيشترين ميزان خسارت وارده در سيل اخير در حوزه جاده ها و تاسيسات بوده است

در ادامه محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي، نيز با اشاره به خسارت وارده به مناطق مسکوني و تجاري در سيل اخير افزود: مطالعات شهرسازي در ساخت و سازهاي شهري و روستايي اين شهرستان ناديده گرفته شد.

وي با تاکيد بر انجام مطالعات شهرسازي و اجراي طرح هاي هادي و طرح جامع تفصيلي شهري در شهرستان افزود: بيشترين ميزان خسارت وارده در سيل اخير در حوزه جاده ها و تاسيسات بوده است.

فرماندار شهرستان لردگان:  19 دستگاه پمپ آب و 23 ماشين آتش نشاني خودروي امدادي درحال خدمات رساني مردم سيل زده لردگان هستند

برهان حسين پور آقايي فرماندار شهرستان لردگان نيز گفت: با تخريب سيل بند شرق لردگان که از 30 سال گذشته به منظور جمع آوري آب باران و آب کوههاي بالادستي از جمله ارتفاعات کلار احداث شده بود، بيش از 50 واحد مسکوني و 5 واحد تجاري دچار آبگرفتگي شده است.

 وي افزود: اين سيل بند در چند سال گذشته با دست اندازي تعدادي از افراد و بخش خصوصي به منظور ساخت و ساز تخريب شده بود.

حسين پور بيان داشت: در بارش هاي اخير بيش از 120 ميليمتر باران در شهرستان آمد که نسبت به ميانگين بارش کوتاه مدت 35 درصد بوده است.

فرماندار شهرستان لردگان افزود: هم اکنون 19 پمپ آب و سه ماشين آتش نشاني، 20 خودروي سبک و سنگين امداد هلال احمر و مديريت بحران در حال جمع آوري آب و خدمات رساني در سطح شهرستان لردگان هستند .


مديرکل مديريت بحران استان: افرادي که مالکيت غيرقانوني بر زمين هاي مسيل داشتند، به مراجع ذي ربط معرفي مي شوند

در ادامه ستار فرهادي مديرکل مديريت بحران استان گفت: جلسه مذکور در خصوص برنامه ريزي براي امداد رساني، بازسازي و پيشگيري از حوادث بيشتر در خصوص بارش هاي يک هفته اخير در استان و سيل شهرستان لردگان تشکيل گرديد.

وي گفت: در اين جلسه مقرر گرديد که فرماندار شهرستان هاي استان با هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط تا اخر هفته برآورد خسارت نمايند تا اين خسارت ها جمع بندي و براي مديريت بحران کشور ارسال شود و همچنين جمعيت هلال احمر تا يک ماه پشتيباني هاي لازم را از خسارت ديدگان داشته باشد و شهرداري لردگان نيز بايد ليست افرادي را که مالکيت غيرقانوني بر زمين هاي مسيل داشتند و در اين حادثه مقصر بودند را به مراجع ذي ربط ارسال نمايد و زمين هاي گود موجود در سطح شهر را نيز هرچه سريعتر با مالکان آنها تعيين تکليف نمايد.


رئيس سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري: در بارش هاي اخير 45 ميليارد ريال خسارت به اراضي کشاورزي استان وارد شد

رئيس سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: در بارش هاي اخير 2 هزار و 500 کيلومتر از مجموع 14 هزار کيلومتر کانال کشاورزي در استان تخريب و بيش از 25 ميليارد ريال خسارت وارد شده است.

ذبيح الله غريب افزود: در بارش هاي اخير 45 ميليارد ريال خسارت به اراضي کشاورزي استان وارد شده که بيش از يکهزار و 400 هکتار اراضي زراعي استان بين 10 تا 20 درصد خسارت ديده است.
وي گفت: در اين بارش ها 3 ميليارد و 870 ميليون ريال خسارت به 6 هکتار باغات سيب استان وارد شد.

غريب، از تخريب 2 واحد پرورش ماهي و تلف شدن 90 تن ماهي در بارش هاي اخير در شهرستان هاي مختلف خبر داد و گفت: 18 ميليارد ريال در حوزه شيلات خسارت وارد شده است.

در سيل شهرستان لردگان به 15 حادثه ديده خدمات رساني و 700 نفر اسکان داده شد

مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال وبختياري با اشاره به بارش باران، برف و وقوع سيل و کولاک در مناطق مختلف استان تصريح کرد: امدادگران اين جمعيت به بيش از 630 حادثه ديده امداد رساني کردند. 

سيد احمد مرتضوي فر افزود: اين امداد رساني به بيش از 130 خانواده عشاير، حادثه ديدگان وقوع سيل و آبگرفتگي منازل و همچنين در راه ماندگان ارائه شد.

به گفته وي، در اين مدت امدادرساني به 493 نفر که براثر سيل خسارت ديدند، ارائه شد.

مرتضوي فر افزود: در سيل شهرستان لردگان به 15 حادثه ديده خدمات رساني و 700 نفر اسکان داده شد.

به گفته وي، اين خدمات در قالب 30 تيم امدادي با فعاليت 135 امدادگر ارائه شد. 

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري: 25 هزار واحد ساختماني در شهرستان لردگان نياز به مقاوم سازي دارند

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري نيز با اشاره به اينکه 80 هزار واحد روستايي در استان وجود دارد، افزود: 50 هزار واحد مسکوني روستايي مقاوم سازي شده است.

سهراب رئيسي افزود: در شهرستان لردگان 35 هزار واحد مسکوني وجود دارد که 10 هزار واحد از اين تعداد مقاوم سازي و مابقي نياز به مقاوم سازي دارد.

وي گفت: بافت ناپايدار روستايي در برخي نقاط استان به خصوص نقاط حادثه خير و در معرض آسيب داراي نيازمند اعتبار و تسهيلات بانکي است.

رئيسي افزود: در استان 36 روستا نياز به جابجايي و در جاسازي شناسايي شده که از اين تعداد 8 روستا در شهرستان لردگان است.


سيامک حيدري مديرعامل شرکت گاز استان چهارمحال وبختياري نيز گفت: با توجه به بارش اخير و جاري شدن سيل در شهرستان و فرسايش خاک، شبکه هاي گازرساني در معرض آسيب قرار گرفته است.

وي گفت: در اين سيل 10 کيلومتر از خطوط انتقال گاز از زمين خارج و در معرض آسيب قرار دارد.
قدرت الله بيگرلي مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان چهارمحال وبختياري نيز از تخريب ديواره چشمه منج که تامين کننده آب آشاميدني 3 هزار نفر از جمعيت روستايي اين شهرستان است، خبر داد.

وي افزود: براي بازگشايي اين ديواره 5 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۵:۲۵

26 Dec 2019