۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۹۱۰۳
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري:

تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، کاهش آسيب‌ها و جرايم را به دنبال دارد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري گفت: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.
تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، کاهش آسيب‌ها و جرايم را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ امروزه انسان‌ها در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که وابسته به معلومات و ارتباطاتند به‌منظور انجام فعالیت‌ها، کارها، تفریح، تعلیم و تربیت، روابط شخصی، مسافرت‌ها و فعالیت‌های دیگر استفاده از رسانه‌ها الزامی می‌باشد و درواقع رسانه چنان جایگاهی در زندگی مردم پیدا کرده است که نیاز آن در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نیست به وضوح احساس می‌شود.

بنابراین رسانه‌ها نقش انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها دارند و می‌توانند مانند شمشیردولبه عمل کنند، رسانه همانطور که می‌تواند انسان‌ها را از جهل نجات دهد قدرت تغییر جایگاه هنجار‌ها با ناهنجاری‌ها را نیز دارد، بنابراین نباید اجازه دهیم مردم مجذوب رسانه‌های بیگانه‌ای شوند که به دنبال همراهی افکار عمومی برای تحقق اهداف خود هستند.

لازم است علاوه‌بر تقویت محتوایی که رسانه در اختیار مردم قرار می‌دهد و افزایش جذابیت این محتوا، سواد رسانه‌ایی مردم نیز بالا برود تا بدانند هر مطلب، محتوا، عکس و... می‌خواهد چه چیزی را القا کند و در پس پرده انتشار این مطلب چه اهدافی نهفته است.

بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ها برای برقراری امنیت اجتماعی یکی از مواردی است که نباید از آن غافل شد، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی دو محور مهمی هستند که رسانه‌های می‌توانند برای تامین امنیت اجتماعی در سطح جامعه دنبال کنند چون اگر مردم بدانند انجام چه کارهایی تبعات قانونی دارد و کجا حق با آن‌ها است و کجا نیست بسیاری از مشکلات خود به خود رفع خواهد شد.

تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، کاهش آسيب‌ها و جرايم را به دنبال دارد

سرهنگ خسرو نجفي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قدرت رسانه در جهان شناخته شده است و انعكاس مطالبات شهروندان به مسئولان و همسوسازي مردم با مسئولان مهم‌ترين رسالت رسانه‌ها در جوامع امروزي به شمار مي‌روند.

وی ادامه داد: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه مجموعه انتظامي براساس رويكرد جامعه‌محوري در تلاش است تا حداكثر مشاركت عمومي را در تأمين امنيت پايدار جلب و احساس آرامش واقعي را در بين شهروندان ايجاد كند افزود: تعامل نيروي انتظامي و رسانه‌های جمعی، يکي از عوامل بسيار مهم در کاهش آسيب‌ها و جرايم مختلف است كه همواره زمينه‌ساز ايجاد امنيت پايدار در جامعه خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: تعامل نيروي انتظامي با رسانه بايد همواره در راستاي ارتقاء احساس امنيت مردم از عملكرد پليس و انتقال دغدغه‌هاي مهم به مجريان نظم و انضباط اجتماعي باشد.

سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با روشن‌سازي افكار عمومي و آگاهي‌بخشي به مردم نقش مهمي در تحقق مطالبه‌گري شهروندان از حقوق حقه خود در سطح جامعه بر عهده دارند خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازي در راستاي افزايش آستانه تحمل مردم در مقابله با برخي از ناملايمات‌هاي اجتماعي، از وظايف رسانه‌هاي گروهي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري اضافه کرد: سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است و همراهي و هم‌فکري رسانه‌ها و مردم با مسئولان نیز، بهترين راهکار براي حل مشکلات جامعه می باشد.

نجفی گفت: در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه می‌توان از کارکرد رسانه‌ها و قدرت تاثیرپذیری آن‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌اي مجموعه‌اي از توانمندي‌هاي رسانه‌اي و ابزاري است که فراگيري همه آنها در کنار نگاه انتقادي به رسانه‌ها، فرد را در برابر رسانه در موضعي فعال قرار مي‌دهد که مي‌تواند بهترين بهره‌مندي را از رسانه‌ها داشته باشد ادامه داد: همواره تعامل رسانه‌ها با پليس و دیگر سازمان‌ها، عاملي مهم در ارتقاء امنيت اجتماعی جامعه محسوب می‌شود که فرماندهان و مسئولان انتظامی نیز می‌توانند از این رهگذر با افزایش سواد رسانه‌ای و آشنایی هرچه بیشتر با قابلیت‌های مختلف رسانه‌های عمومی، از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی رسانه‌ها، نهایت استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۶:۰۱

20 Jan 2020