۰
plusresetminus
جمعي از کسبه شهر فرادنبه با حضور در شهرداري اين شهر به مبلغ زياد عوارض کسب که براي يک دوره سه ساله صادر شده اعتراض کردند.
اعتراض کسبه فرادنبه به مبلغ عوارض کسب/افراد معترض به شهرداري مراجعه کنند/سيستم قابل اصلاح است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از کسبه شهر فرادنبه با اعلام اين خبر گفتند: عوارض کسب براي يک دوره سه ساله از سال ۹۴ تا ۹۶ نوشته شده که ما به مبلغ زياد آن اعتراض داريم.

يکي از کسبه شهر فرادنبه که عوارض کسب صادر شده براي دوره سه ساله را زياد مي داند، مي گويد: عوارض کسب براي رسته هاي صنفي در مبالغ مختلف صادر شده است.

وي با بيان اينکه عوارض کسب ساليانه حدود ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و جمع آوري پسماند ۳۰ هزار تومان محاسبه شده است، گفت: در مجموع براي کسبه بين ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار توامان و حتي بيشتر صادر شده است.

يکي ديگر از کسبه شهر فرادنبه که در رسته صنفي آپاراتي و تعويض روغن قرار دارد، گفت: دوره صورت حساب من از سال ۹۴ تا ۹۶ حدود ۳۷۰ هزار تومان محاسبه شده است در حالي که دو سال بيشتر نيست فعاليت دارم.

شهردار فرادنبه: با کسبه صحبت کرديم

شهردار فرادنبه در پاسخ به خبرنگار کلار که پيگير اعتراض کسبه شد به همين جمله بسنده کرد و حاضر به توضيح ديگري نشد عوارض کسبي است که ساليانه شهرداري ها مي گيرند؛ کسبه به شهرداري آمدند و با هم صحبت کرديم.

افراد معترض به شهرداري مراجعه کنند/سيستم قابل اصلاح است

علي اصغر ملک محمدي رئيس شوراي شهرستان بروجن در همين خصوص به کلار، گفت: سيستم صدور عوارض به خاطر اين که براي اولين بار در شهر فرادنبه اجرا مي شود ممکن است خطايي رخ داده باشد براي مثال کسي يک سال مغازه دارد اما سه سال محاسبه شده باشد.

اجراي عوارض محل کسبي به صورت سيستمي در فرادنبه

ملک محمدي ادامه داد: افراد معترضي که به شهرداري فرادنبه مراجعه مي کنند با اعلام شروع سال کار خود عوارض کسب آنها اصلاح مي شود؛ هم اکنون موردي وجود دارد که در حال اصلاح است.

وي ادامه داد: چون براي نخستين بار عوارض محل کسبي به صورت سيستمي اجرا مي شود موجب ساماندهي عوارض سطح شهر شده و شهروندان مي دانند ميزان عوارضي که به آنها تعلق مي گيرد شامل چه بندهاي است.

رئيس شوراي شهرستان بروجن ادامه داد: عوارض کسبي برخي ها که اطلاعات کافي در سيستم نداشتند سه ساله محاسبه شده که قابل اصلاح مي باشد.

وي با اشاره به اين که برنامه کلي براي سيستم تعريف شده به خاطر همين براي همه افراد سه سال محاسبه شده است، تصريح کرد: ممکن است از ۱۰۰ درصد ۱۰ درصد آن حساب نشود که اصلاح خواهد شد.

ملک محمدي با بيان اين که عوارض محل کسبي براي نخستين بار سه سال محاسبه مي شود، اضافه کرد: افرادي که اعتراض دارند به شهرداري مراجعه کنند و اگر فيش پرداختي داشته باشند قابل اصلاح است.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۶:۵۲

29 Dec 2019