۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۰۶۳۳
مقایسه آمار شهریور ۹۶ با شهریور ۹۷ نشان می‌دهد؛

کاهش ۱۶ درصدی تعداد عناوین کتاب طی یک سال گذشته

آمار کتاب‌های ثبت شده در سایت خانه کتاب از انتشار ۶ هزار و ۶۶۱ عنوان کتاب در شهریورماه امسال خبر می‌دهد که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته، از کاهش ۱۶ درصدی در تعداد عناوین کتاب حکایت دارد.
کاهش ۱۶ درصدی تعداد عناوین کتاب طی یک سال گذشته
به گزارش جهانبین نیوز؛ براساس آمار و اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب در شهریورماه سال ۱۳۹۷، ۶ هزار و ۶۶۱ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته (۷ هزار و ۹۲۵ عنوان) ۱۶ درصد کاهش داشته است.

تعداد کتاب‌های کمک درسی در شهریور ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته تغییر ۲۲ درصدی را تجربه کرده و کتاب‌های کودک و نوجوان با کاهش ۱۴ درصدی در شهریورماه ۹۷ و کتاب‌های عمومی با کاهش ۱۳ درصدی روبه رو شده است. همچنین میانگین قیمت هر کتاب در شهریورماه سال جاری ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در شهریور ماه ۱۳۹۷، ۵ هزار و ۵۴۲ نسخه در تهران و مابقی در شهرستان به چاپ رسیده‌اند. بیشترین تعداد کتاب‌های چاپ شده در تهران به موضوع کمک درسی اختصاص دارد و در شهرستان‌ها اقبال بیشتری به موضوع ادبیات نشان داده شده است.

بر اساس آمار کتاب‌های منتشر شده در استان‌ها نسبت به کل کشور در شهریور ماه در استان تهران، ۵ هزار و ۵۴۲ عنوان کتاب منتشر شده است که این میزان ۸۳ درصد عناوین منتشر شده کل کشور را در برمی‌گیرد. بعد از استان تهران، استان‌های قم، خراسان رضوی و گیلان قرار دارند.

کتاب‌های آخرین ماه تابستان سال ۱۳۹۷ از سوی ۹ هزار و ۹۱ پدیدآور منتشر شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۴۶ پدیدآور، زن و مابقی مرد هستند. اما در بازه زمانی مورد بررسی در سال۱۳۹۶، ۱۰ هزار و ۱۸۱ پدیدآور اقدام به انتشار کتاب کرده‌اند که ۶ هزار و ۹۲۸ نفر آن مرد و ۳ هزار و ۲۵۳ نفر نیز زن هستند.

انتشارات سنجش و دانش در شهریور ماه ۱۳۹۷ با انتشار ۱۴۵ عنوان کتاب در صدر ناشران عمومی پرکار این ماه قرار گرفت و انتشارات راه دکتری، شرکت انتشارات سوره مهر، سها دانش، نشر چشمه، شهر زبان، مروارید، شاپرک سرخ، جنگل و ققنوس در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

همچنین، انتشارات شهر زبان با انتشار ۶۹ عنوان کتاب چاپ اول در صدر پرکارترین ناشر کودک در شهریور ماه سال جاری قرار گرفته است. انتشارات بلور، قدیانی، کلاغ سپید، پرتقال، هوپا، ذکر، افق، کاردستی و بین المللی گاج در جایگاه‌های بعدی ناشران کودک پر کار شهریورماه قرار گرفته‌اند.

بر اساس این آمار، انتشارات خیلی سبز، مبتکران، بین المللی گاج، مدرسان شریف، شرکت انتشارات کانون فرهنگی آموزش، مدرسان برتر، پیشروان، گروه تالیفی دکتر خلیلی، رهپویان شریف و موسسه مهرپویا مهراس به عنوان پرکارترین ناشران آموزشی شهریور ماه سال ۹۷ شناخته شدند.

کتاب «حاضران به غایبان برسانند» از انتشارات آستان قدس رضوی با ۱۱۰ هزار نسخه در صدر پرشمارگان‌ترین کتاب‌های شهریور ماه سال جاری قرار گرفته است و بعد از آن کتاب «چه کنیم فرزندمان دچار آسیب‌های جنسی نشود» با ۷۰ هزار نسخه از انتشارات نوذر نخعی در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۲:۵۴

30 Dec 2019