۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۲۶۳۳
فضائلی در میزگرد مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع:

ماهیت پرونده هسته‌ای ایران سیاسی است نه فنی/ در حال مذاکره با دشمن فریبکار هستیم

کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه ماهیت پرونده هسته‌ای کشورمان سیاسی است نه فنی و حقوقی گفت: باید توجه کنیم که ما در حال مذاکره با دشمن مکار و فریبکاریم.
ماهیت پرونده هسته‌ای ایران سیاسی است نه فنی/ در حال مذاکره با دشمن فریبکار هستیم
به گزارش جهانبین نیوز، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: روزهایی که با نام مقاومت پیوند خورده یادآور و تداعی‌کننده روزهای پرحماسه دفاع مقدس است و همزمانی این ایام با مباحث امروز برای اینکه متوجه باشیم ملت و انقلاب ما از چه پشتوانه‌ای برخوردار است، الهام‌بخش خواهد بود.

فضائلی با اشاره به روزهای سختی که ملت ایران سپری کرده‌اند و سربلندی‌هایی که برای ملت ما رقم خورده است افزود: نباید اجازه دهیم با مکر و حیله دشمن و برخی از ساده‌اندیشی‌ها این سرمایه و دستاورد بزرگ آسیب ببیند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آنچه ما امروز به عنوان پرونده هسته‌ای با آن روبرو هستیم و افکار عمومی ما با آن درگیر است پیشینه‌ای حدود ۱۳ سال فراز و فرود دارد و اگر ما امروز می‌خواهیم تصمیم مناسبی اتخاذ کنیم و تحلیل صحیحی از شرایط داشته باشیم و در عین حال یک رفتار سنجیده متناسب با آن بروز دهیم بدون تردید باید به این ۱۳ سال مراجعه کنیم.

وی با تاکید براینکه ما نمی‌توانیم خود را از تجربه گذشته‌ای که نسبت به رفتار دشمن داشته‌ایم، منقطع کنیم، تصریح کرد: آنچه این روزها درحال اتفاق است مانند چیزی است که درگذشته نیز تجربه کرده‌ایم؛ ما از تابستان سال ۸۲ تا اوایل سال ۸۴ حدود دو سال با سه کشور اروپایی گفت‌وگوهای مفصلی داشتیم و ماجرای هسته‌ای ما دو بخش شد.

فضائلی با اشاره به تقسیم‌بندی پرونده هسته‌ای‌ کشورمان به دو بخش فنی و حقوقی که ما گفتیم طرف ما آژانس است و بخش مذاکرات سیاسی تصریح کرد: این تحلیل از اول وجود داشت که موضوع هسته‌ای ایران فنی و حقوقی نیست. گرچه مستمسک دست بخش سیاسی شده بود تاکشورمان را درگیر کنند اما ماهیت آن فنی و حقوقی نبود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به موازاتی که ما در بخش فنی و حقوقی پیشرفت می‌کردیم مسئله ما حل نشد درحالی که اگر ماهیت پرونده فنی و حقوقی بود باید به میزان گام‌های ما از ابعاد مسئله کاسته می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به دوران ریاست علی لاریجانی در جریان پرونده هسته‌ای کشورمان یادآور شد: ما در آن دوران مدالیته‌ای را تعریف کردیم و قرار شد آژانس همه مسائل خود را به ما اعلام کند و ما نیز یکی یکی آن را حل کنیم و هر مسئله‌ای که از سوی آژانس تایید شد ما مسئله بعدی را مطرح کنیم.

فضائلی ادامه داد: ما شروع به حل ۶ مسئله‌ای کردیم که برخی از آنها را حتی مسئولان امروز مذاکره‌کننده نیز باور نمی‌کردند که حل شود اما شد ولی در عین حال مجدداً پرونده ما در آژانس ادامه یافت لذا این نشان می‌دهد که ماهیت پرونده هسته‌ای ما کاملاً سیاسی و با برنامه‌ریزی سیاسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما به سراغ کدخدا رفته و شروع به مذاکره چهره به چهره کردیم و وضع فعلی ما نیز همینی است که می‌بینیم گفت: ما هیچ گاه از اصل مذاکره روی‌گردان نبوده‌ایم و امروز هم موافق ترک میز مذاکره نیستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تیم مذاکره‌ همانطور که بارها رهبری فرمودند فرزند انقلاب هستند و از افراد با تجربه در حوزه دیپلماسی محسوب می‌شود.

فضائلی با بیان اینکه به میزانی که به تیم مذاکره‌کننده خود اعتماد داریم بیشتر از آن به طرف مقابل بی‌اعتماد هستیم یادآور شد: باید توجه کنیم که ما با دشمن در حال مذاکره‌ایم و این دشمن مکار و فریبکار است.

منبع : خبرگزاری فارس

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۱:۴۵

7 Jan 2020