۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۰۵۴۳
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

کد پستي‌هايي که هرگز در آدرس فارساني‌ها حک نشد/ خلف وعده پيمانکار نصب کد پستي‌ها را به تاخير انداخت

متاسفانه در روستای فیل‌آباد فارسان و برخی دیگر روستاهای این شهرستان مردم با وجود پرداخت هزینه‌ها، هنوز نتوانسته‌اند کد پستی دریافت کنند و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
کد پستي‌هايي که هرگز در آدرس فارساني‌ها حک نشد/ خلف وعده پيمانکار نصب کد پستي‌ها را به تاخير انداخت
به گزارش جهانبین نیوز، در راستاي اجرای اهداف دولت الکترونيک دارا بودن کد ملي و کد پستي از ملزومات يک شهروند ايراني مي‌باشد، لذا نبود يکي از آيتم‌هاي فوق باعث خلل در زندگي روزمره انسان در آينده خواهد شد.

متاسفانه در روستای فیل‌آباد فارسان و برخی دیگر روستاهای این شهرستان مردم با وجود پرداخت هزینه‌ها، هنوز نتوانسته‌اند کد پستی دریافت کنند.

با وجود پرداخت هزینه اما هنوز کد پستی دریافت نکردیم

يکي از شهروندان روستاي فيل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به اينکه چند سالي هست که هزينه‌هايی را از تمام روستاي در قبال نصب کد پستي گرفته‌شده است ولي تاکنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

وي تصريح کرد: از هر خانه ١٦ هزار تومان در قبال نصب کد پستي اخذ شد ولي تاکنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است با پيگيري‌هاي انجام شده نه‌تنها روستاي فيل‌آباد بلکه بقيه روستاي شهرستان فارسان هم همين مشکل را دارند.

خلف وعده پیمانکار باعث تاخیر در نصب کدهای پستی شد

دهيار قلي محمودي دهيار سابق روستاي فيل‌آباد با اشاره به تهيه و نصب کد پستي در روستای فیل‌آباد اضافه کرد: پيمانکار اين پروژه که کل روستاها و شهرهاي شهرستان را تقبل نموده بود، پيمانکار شرکتی خصوصی و از اهالی کرمانشاه است که از طرف اداره پست استان به بخشداري‌هاي شهرستان فارسان معرفي شد.

وي تصريح کرد: بخشداران پيمانکار را به دهياران معرفي کردند پيمانکار نقشه‌برداري و پلاک‌بندي را انجام داد و قرار بود که پلاک‌ها را تهيه و نصب کند که مدتي طول کشيد و اين کار انجام نشد.

محمودی خاطرنشان کرد: پس از پيگيري از سوی فرمانداري در تاريخ 95/10/8 جلسه‌اي باحضور مديرکل پست استان آقاي عنايتي تشکيل شد و قرار شد پيمانکار از ابتداي سال 96 نسبت به نصب پلاک اقدام نمايد.

وي بيان داشت: که متاسفانه پيمانکار به تعهداتش عمل ننمود، بعد از آن باز هم چندين بار پيگيري شد ولي نتيجه اي در بر نداشت و ديگر روستاها هم با همين مشکل مواجه شدند و در اين ميان دهياري هيچ‌گونه نقشي در انتخاب پيمانکار نداشته و حتي پول‌هاي مردم نیز به‌حساب دهياري يا خود دهياري هم نرفته و بايد دهيار فعلي از طريق بخشداري و اداره پست پيگيري کند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ باتوجه به اینکه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران براساس مصوبه شماره ۴۴۶۲۸/ت ۲۱۸۶۱ هيئت محترم وزيران درخصوص آئين‌نامه اجرايي قانون الزام اختصاص شماره ملي و کد پستي براي کليه اتباع ايراني، به‌منظور ارائه هرگونه خدمات بانکي، بخشنامه‌اي را به کليه بانک‌هاي دولتي، خصوصي، شرکت دولتي پست‌بانک و موسسه اعتباري توسعه ابلاغ کرد که در اين بخش‌نامه کليه خدمات بانکي اعم از هرگونه دريافت تسهيلات، اخذ دسته‌چک و... منوط به داشتن کد ملي و کد پستي جديد ابلاغ‌شده هست.
 
همچنین وزارت علوم پزشکي ارائه هرگونه خدمات پزشکي در دولت الکترونيک را منوط به ارائه کد ملي و کد پستي کرده است.
 
زندگي و فعاليت اقتصادي در عصر نوين به‌سرعت و کيفيت بالاي خدمات پستي نيازمند و وابسته است، شرکت پست با راه‌اندازي اين سيستم از طريق کدهاي پستي اين انتظار و نياز مردم و نيز شرکت‌هاي بازگاني-اقتصادي را برآورده ساخته است.

ارائه خدمات پستي از طريق کدهاي پستي اماکن سريع‌ترين سرويس پستي است که کليه عمليات پست از لحظه قبول مرسوله تا توزيع در داخل، در کوتاه‌ترين زمان ممکن انجام مي‌شود بهبود و سرعت بخشيدن به اين سرويس، مستلزم توجه مشتريان گرامي مي‌باشد.
 
باتوجه به اينکه کليه قبوض خدمات زيربنايي يک شهر اعم از آب، برق، گاز، تلفن و... به کدهاي پستي اماکن يک شهر به مردم ابلاغ مي‌گردند لذا باید به بهنگام‌سازي کدهاي پستي اماکن موجود در شهرها براي هر يک از اماکن يک کدپستي به همراه پلاک شخصي از طرف اداره پست استان‌ها تعريف و به کليه ادارات ابلاغ شده است لذا عدم همکاري در اخذ کدپستي مربوط به هر يک از اماکن، موجب خلل در هر يک از خدمات‌رساني‌هاي فوق خواهد شد که قطعا زندگي روزمره هر يک از افراد را تحت تاثير قرار خواهد داد.
 
باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت نداشتن کد پستی زندگی مردم را در موارد بسیاری با مشکل مواجه کرده است و می‌طلبد هرچه سریع‌تر مسئولین در رفع این مشکل اقدام نمایند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۰:۳۴

26 Dec 2019