۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۸۵۸۳
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

برگزاری کنسرت‌ موسیقی، دامن زدن به أمیال بیگانگان/ دنبال کنندگان اهداف دشمن در داخل یا غافلند یا خائن

آن کسانی که در داخل با دشمنان همراه شده‌اند و بَر سَر مسیر کمال انسان‌ها سد ایجاد می‌کنند، اگر از روی غفلت گرفتار این چنین خطایی شدند که یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد قطعا خیانت است و خیانتی از این بالاتر هم وجود ندارد.
برگزاری کنسرت‌ موسیقی، دامن زدن به أمیال بیگانگان/ دنبال کنندگان اهداف دشمن در داخل یا غافلند یا خائن
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به تلاش‌های بی وقفه دشمنان برای جدا کردن انسان از حقیقت و ماهیت اصلی‌اش و آلوده کردن دل‌ها به ظلمت و تاریکی اشاره و اظهار کرد: دشمنان به وسیله فضاهای مجازی، ماهواره، اینترنت و همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارند، تلاش می‌کند بین انسان مسلمان و مسیر اصلی‌اش یعنی توحید جدایی بیندازد و او را از معنویت جدا و به دنیا وابسته کنند.

وی افزود: در این جهت نیز متأسفانه برخی‌ها در درون کشور از روی غفلت و بی‌توجهی با دشمن همراه می‌شوند و آب در آسیاب دشمنان می‌ریزنند و عرصه ظلمت‌آفرینی در جامعه را فراهم می‌کنند.

نکونام بزرگ‌جلوه دادن دنیا و دل‌بسته کردن انسان‌ها به دنیا و زرق و برق‌های دنیایی را یکی خطرات پیش روی جامعه عنوان کرد و افزود: دشمنان خارجی و برخی از غفلت‌زدگان داخلی با تعابیر به ظاهر زیبا اما توخالی و پوچ که « مردم باید در رفاه و آسایش زندگی کنند و دنیایی اشرافی‌گری و سراسر رفاه و امکانات داشته باشند»، سعی می‌کنند دنیا را بزرگ و انسان‌ها را شیفته و دل‌بسته این دنیا پر از زرق و برق کنند که همه هدف‌شان هم از این کارها اصل قرار دادن دنیا و فاصله انداختن بین انسان‌ها و معنویات است.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از برخی افراد در داخل که در نهاینه‌کردن این فرهنگ غلط با دشمنان همراه و همگام هستند تصریح کرد: کسانی که در داخل در چنین فضایی که دشمن می‌کوشد دنیا را اصل جلو بدهد و بین انسان و معنویت جدایی بیندازند، بازیگر هستند و آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند و بر طبل دنیا و راحتی، تجملات و آسایش دنیا می‌کوبند، قطعا بدانند که این کار آن‌ها کمک به شیطان و استکبار و دنیاگرایان است.

نکونام با تاکید بر این که ما نمی‌گوییم که دنیا و بهره از امکانات دنیایی نباید باشد تصریح کرد: انسان باید در حد ضرورت و نیاز از ابزار و امکانات دنیا استفاده کند اما خطری که ما امروز با آن مواجه هستیم آن است که می کوشند انسان‌ها را به دنیا وابسته و از معنویت جدا کنند که این را از توجه بیش از اندازه آن‌ها به رواج اشرافی‌گری در جامعه و هزینه کردن در این جهت و از آن طرف غفلت از ترویج گراریش‌های دینی، معنویت و مسائل فرهنگی، به عینه می‌توان مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با کمال تأسف، پول‌ها و امکانات نظام در جهت ترویج انواع و اقسام تجملات، خوش‌گذرانی‌ها، راحت‌طلبی‌ها و انواع لهو و لعب و کنسرت‌های موسیقی هزینه و صرف می‌شود و به راحتی به کنسرت‌های موسیقی به بهانه این که مردم باید شاد باشند، مجوز داده می‌شود و راه را برای رواج گناه و معصیت در جامعه باز می‌کنند اما زمانی که نوبت به فرهنگ و ضرورت رواج گرایش‌های دینی در جامعه می‌شود از این أمور غافل می‌شوند و پول و امکانات صرف این مسائل نمی‌شود.

 نکونام با انتقاد از کسانی که مخالفان برگزاری کنسرت‌های لهو و گناه آلود را افراطی و تندرو خطاب می کنند تصریح کرد: این که برخی‌ها یا از روی غرض و یا از روی غفلت بگویند که یک عده آمده‌ا‌ند که مردم را فقط گریان نگه دارند و به مردم بگویند که فقط بگیرید و اسلام با موسیقی مخالف است، این به هیچ‌وجه صحیح نیست چرا که اسلام با موسیقی مخالف نیست اما کدام موسیقی؟ آیا اسلام با موسیقی لهب و طرب انگیز که انسان را به گناه و معصیت می کشاند موافق است؟

امام جمعه شهرکرد باطرح این سوال که آیا بر روی کنسرت‌هایی که این روزها در کشور و استان برگزار می شود می توان نام اسلامی گذاشت تصریح کرد: اگر این کنسرت‌ها مشروع و مورد تایید اسلام است باید همه افراد جامعه از جمله مراجع تقلید، روحانی و عالمان وارسته باید بروند و در این مجالس بنشینند اما آیا واقعا مرجع تقلید و عالم وارسته‌ای حاضر می شود به راحتی حضور در این مجالس را برای جامعه تجویز و خود در این مجالس حضور پیدا کند؟ ترویج این کنسرت‌های موسیقی بدون شک دامن زدن به امیال بیگانگان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: آن کسانی که در داخل با دشمنان همراه شده‌اند و بَر سَر مسیر کمال انسان‌ها سد ایجاد می‌کنند، اگر از روی غفلت گرفتار این چنین خطایی شدند که یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد قطعا خیانت است و خیانتی از این بالاتر هم وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در چنین فضایی که دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند بین ما و دین جدایی بیندازند، روی آوردن به مسائل دینی و معنوی و تلاش برای رونق بخشیدن به مسائلی همچون اعتکاف و حیات بخشیدن به مساجد و زمینه‌سازی برای حضور زنان و مردان، نوجوانان و جوانان در مساجد از ضرورت‌های امروز جامعه و از مصادیق بزرگ جهاد در راه خدای متعال است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از امکانات و اعتبارات فرهنگی در کشور ما در سمت و سوی درست خودش هزینه نمی‌شود، مشکلات و کاستی‌های فراوان مساجد استان را یادآور شد و تصریح کرد: مسئولان به جای آن که پول‌ها و امکانات را خرج مسائل جاذبه‌دار دنیا و لهو کنند، بیایند پول خرج مساجد بکنند و مساجد را آباد کنند که ما دیگرشاهد مشکلات و کمبودهای مساجد استان نباشیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۴۲

27 Dec 2019