23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> ساخت و سازهاي فعلي تقليد از فرهنگ غربي است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۶۹۷۳
امام جمعه لردگان:

ساخت و سازهاي فعلي تقليد از فرهنگ غربي است

ساخت و ساز مسکن بايد بر اساس موازين اسلامي، همراه با يک حجاب، حيا و حريم نگهداري از خانه و خانواده باشد و امروز متاسفانه اين حالت در فضاي ساخت و ساز مسکن ما وجود ندارد.
ساخت و سازهاي فعلي تقليد از فرهنگ غربي است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان، حجت‌الاسلام انصاري امام جمعه لردگان، در خصوص ساخت و سازهاي فعلي در شهرستان و جامعه گفت: ساخت و سازهاي فعلي که در شهرستان و جامعه صورت مي گيرد، مبتني بر معماري اسلامي ايراني نيست، ساخت و ساز مسکن بايد بر اساس موازين اسلامي، همراه با يک حجاب، حيا و حريم نگهداري از خانه و خانواده باشد و امروز متاسفانه اين حالت در فضاي ساخت و ساز مسکن ما وجود ندارد.

وي گفت: متاسفانه همان گونه که جامعه ما از نظر رفتاري، مقلد دنياي غرب مي شود، در ساخت و سازها، معماري و سبک زندگي هم از فرهنگ غربي تقليد شده است و براي مثال مي توان به آشپزخانه هاي به اصطلاح اپن در خانه ها اشاره کرد که حريم زن خانه و خانه دار را دچار خدشه مي کند.

ايشان در رابطه با عفاف و حجاب گفت: زن و مرد مسلمان بايد عفاف و حجاب را رعايت کنند زيرا دستور همه ي امامان (ع) است که حجاب همراه با ديگر فريضه هاي واجب بايد رعايت شود .

وي افزود: امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبکه‌هاي مختلف ماهواره‌ و اينترنت سعي در کمرنگ کردن ارزش‌هاي اسلامي در بين مسلمانان دارند.

امام جمعه لردگان، ترويج بدحجابي و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامي را از بدترين پيامدها و تاثيرات استفاده از ماهواره عنوان کرد و افزود: توجه ويژه خانواده‌ها به نوع پوشش فرزندان و برخورد جدي با عاملان ترويج بدحجابي و بي‌حجابي با توجه به هجمه‌هاي نرم دشمنان ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

خطيب نماز جمعه لردگان، با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت نخستين گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به ميهن اسلامي، گفت: 26 مرداد روز افتخارآفريني دلاور مرداني است که تا پاي جان ايستادگي کردند و امتحان خود را پس دادند.

انصاري افزود: آزادگان هشت سال دفاع مقدس چندين سال در سخت‎ترين شرايط روحي و جسمي به سر برده‎اند و سخت‎ترين شکنجه‎هاي جسمي و روحي را متحمل شدند.

وي به برخي از رويدادهاي اين هفته اشاره نمود: سالروز حمله‌ي خونين به مسجد گوهرشاد و کشتار عده‌اي بي گناه توسط رضاخان و سالروز آتش‌سوزي مسجد الاقصي و روز جهاني مساجد از رويدادهاي اين هفته است.

پايان خبر/ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۱:۱۷

27 Dec 2019