۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۴۹۷۳
در دانشگاه شهرکرد/

متنا یکی از روشهای تبدیل علم به کار آفرینی/تشریح مراحل اجرایی متنا

نشست هماهنگی برگزاری رویداد متنا صنعت دردانشگاه شهرکرد برگزار شد.
متنا یکی از روشهای تبدیل علم به کار آفرینی/تشریح مراحل اجرایی متنا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ نشست هماهنگی رویداد متنا، با حضور دکتر محمد فرامرزی معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد، دکتر مجتبی بنیادیان رییس بنیاد ملی نخبگان استان و جمعی از روسای دانشکده ها، مدیران گروه ها دانشگاه شهرکرد و مدیران مراکز رشد دانشگاه های استان برگزار شد.


دکتر محمد فرامرزی در این نشست طی سخنانی گفت: از اهداف دفتر ارتباط با صنعت معدن و تجارت در دانشگاه ها، توسعه ارتباط با جامعه است وي وظیفه اصلی دانشگاه را تولید علم جهت رفع مشکلات جامعه برشمرد و رویداد صنعت متنا را یکی از روشهای تبدیل علم به کار آفرینی و حل مشکلات عنوان کرد. معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: طرح متنا طرحی است که با بهترین ایده و خلاقیت مشکلات صنایع داوطلب را بررسی و آنرا حل می کند.


دکتر مجتبی بنیادیان نیز در این نشست به معرفی طرح متنا صنعت پرداخت و گفت : طرح متنا صنعت برگرفته از چهار کلمه مشكل گشايی، توانمندسازی، نوآوری و اقدام می باشد که جهت شناسایی ظرفیت ها و جلب مشارکت و توانمندسازی بنگاه های اقتصادی در محورهای تولید محصول، فروش محصول، راه اندازی و خلق کسب و کار جدید و نوآور متناسب با امکانات بنگاه صورت می پذیرد.



رییس بنیاد ملی نخبگان استان هدف از اين رويداد را بهره مندي از ايده استعدادهاي برتر جهت رفع مشكلات بخش صنعت دانست.


تشریح مراحل مختلف متنا

دکتر بنیادیان در ادامه به تشریح مراحل مختلف این رویداد پرداخت و گفت: در مرحله نخست اين رويداد ضمن مشکل یابی از مجموعه هاي صنعتي، مشكلات و معضلات صنعت دسته بندي شده و با توجه به آنها از اجتماعات نخبگاني كشور جهت شركت در رويداد و ارائه ايده هاي خود براي رفع موانع موجود دعوت به عمل خواهد آمد.
در مرحله دوم گروه هاي نخبگانی كه در اين رويداد شركت مي كنند مورد بررسي قرار گرفته و پس از بررسي رزومه و سوابق در اين رويداد پذيرفته شده و در جريان مشكلات حوزه صنعت استان قرار خواهند گرفت.
در مرحله سوم كه در سه روز اجرا خواهد شد، شركت كنندگان، داوران و صنعتگران در روز اول ضمن آشنایي با روند رويداد از آموزش هاي مورد نياز بهره مند خواهند شد و سپس صنعتگران به بيان مشكلات خود مي پردازند. پس از آن تيم هاي شركت كننده با همكاري مربيان به طرح ايده هاي خود در راستاي حل مشكلات عنوان شده خواهند پرداخت.


وی ادامه داد: در مرحله بعد تيم هاي شركت كننده ايده هاي خود را ارائه كرده و سپس ايده ها توسط تيم داوري مورد ارزيابي قرار گرفته و بهترين ايده ها انتخاب مي شوند و از تيم هاي برتر با اهداي جوايز تقدير خواهد شد و درپایان تيم هاي منتخب ضمن حضور در مجموعه صنعتي با مسئولان مجموعه، وارد مذاكره شده تا مقدمات اجرای عملی حل مشكلات انجام شود.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۲:۳۱

22 Jan 2020