۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۶۰۵۴
تحليلگر مسائل سياسي:

گزينه نظامي تراژدي مضحک استکبار/ دکترين سياسي فعلي آمريکا عليه ايران، مهار و کنترل است

گزينه نظامي در مقابل ايران بيشتر به تراژدي مضحک شبيه است. آمريکا هر از چند ماهي گزينه نظامي روي ميز را پيشنهاد مي دهد اما اين گونه رفتار ها نشان از مستأصل بودن و ضعف آنها دارد.
گزينه نظامي تراژدي مضحک استکبار/ دکترين سياسي فعلي آمريکا عليه ايران، مهار و کنترل است
به گزارش جهان بین نیوز، قاسم ميراحمدي در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: سردمداران آمريکايي از بدو پيروزي انقلاب اسلامي ايران جنگ هاي متعددي از قبيل جنگ تحميلي، جنگ نرم و جنگ اقتصادي را با هدف تضعيف و ريشه کن ساختن اين نهال نو بنيان بر ايران تحميل کردند و امروز با ترفند هاي متفاوتي قصد نيل به اين هدف را دارند.


اين کارشناس و تحليلگر مسايل سياسي افزود:به عقيده سياسيون غربي، خاورميانه، اهرمي سنگين و ارزشمند براي دستيابي به آسياي ميانه به جهت پياده کردن اهداف بلند مدت آنهاست اين در حالي است که دست يابي به خاورميانه اي تحت سلطه آمريکا، مستلزم عبور از ايران و تضعيف اين کشور اسلامي است، لذا با استفاده از شيوه هاي کنترلي و نفوذي، قصد بر هم زدن آرامش و جو حاکم بر جمهوري اسلامي را دارند.


ميراحمدي با تاکيد بر اين که گزينه نظامي در مقابل ايران بيشتر به تراژدي مضحک شبيه است، ادامه داد: آمريکايي ها هر از چند ماهي گزينه نظامي روي ميز را پيشنهاد مي دهد اما اين گونه رفتار ها نشان از مستأصل بودن و ضعف آنها دارد کما اين که به اين نکته قائلند که در صورت حمله به ايران، پاي کشورهاي حامي اعم از عراق، سوريه، چين و روسيه و همچنين مقاومت لبنان به اين جنگ باز شده و جنگ جهاني سوم را شکل مي دهندکه تبعات جبران ناپذيري را براي خود رقم مي زنند.


وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه "گزينه نظامي براي دشمن، مقرون به صرفه نيست" بيان داشت: يکي از مسائلي که در بحث دشمني و دشمنان جمعي جمهوري اسلامي ايران مطرح است بحث حمله نظامي است که در اين خصوص عوامل بازدارنده اي وجود دارد.

ميراحمدي اظهار داشت: قدرت ايمان و وجود مديريت و رهبري بي بديل و ولايت فقيه متوجه ديدگاه هاي نظريه پردازان غرب نسبت به آسيب ناپذيري نظام است.

وي ادامه داد: ديک چني، نظريه پرداز آمريکايي مي گويد: نظام جمهوري اسلامي مثل خيمه اي مي ماند که ستون آن ولايت فقيه است و از بين بردن نظام منوط به از بين بردن ستون خيمه آن است.

وي با اشاره به اينکه ديگر نظريه پردازان جهاني هم عقيده هاي متفاوتي براي نظام جمهوري اسلامي داشته اند گفت: فوکو ياما مي گويد:" پايداري و صلابت ايران همچون عقاب است به نحوي که استمرار مهدويت و پشتيباني از ولايت فقيه يک بال آن است و بال ديگر آن قيام سرخ حسيني است" از اين رو، روحيه شهادت طلبي مردم بدنه عقاب ولايت فقيه است که با اين اصل هيچ قدرتي بر او چيره نخواهد شد.


ميراحمدي در تشريح بيانات مقام معظم رهبري در مقرون به صرفه نبودن حمله نظامي به ايران بيان داشت: رهبري هوشمندانه، روحيه شهادت طلبي ملت ، سيستم امنيتي قدرتمند وساختارنيروي مسلح جمهوري اسلامي ايران که متشکل از دو ارتش بزرگ است، اجازه خيال باطل حمله را به اين کشور با ابهت نخواهد داد.

وي اظهار داشت: در جريان سلطه گري در عراق اگر امريکايي ها جرات تشييع کشته هایشان را نداشتند اما در استان چهار محال و بختياري در زمان جنگ در هر روز ۱۰ شهيد با استقبال و شرکت گسترده مردم تشييع مي شد.

وي ابراز داشت: تبعات حمله کشورهاي متجاوز به ايران بسيار زياد است و پاي کشور هاي ديگري مثل روسيه و چين به میان کشيده مي شود از اي نرو گزينه نظامي مردود بوده و سياست کنترل اهداف، مهمترين سياستي است که امريکا براي کشور ايران در پيش گرفته است.

استاد دانشگاه آزاد شهرکرد با اشاره به اين سخن مقام معظم رهبري که "اسرائيل را عددي به حساب نمي آوريم اما اگر تجاوز کند با خاک يکسان مي کنيم" گفت:اين ديدگاه يک انديشمند و عالم بزرگ است و ايشان بارها فرموده اند که "در هر سطح که دشمن کاري انجام دهد ما هم در همان سطح پاسخ مي دهيم" و جاي تامل دارد حتي اگر درسطح موشکي به ما حمله شود ما هم پاسخ مي دهيم.

وي در پايان گفت: هيچ کشوري جرات دست درازي به جمهوري اسلامي ايران را ندارد چرا که مي داند پاسخ ما قانع کننده و کوبنده خواهد بود و اعتقاد اين است که امريکايي ها و کشورهاي غربي خودشان مي دانند تمامي الگوهاي نظامي مثل طبس، نوژه، جنگ نفت کش ها، جنگ ۸ ساله، جنگ نرم، جنگ علمي و اخيرا جنگ اقتصادي تا به حال جواب نداده و جمهوري اسلامي قابل کنترل و ضربه زدن نيست و عوامل بازدارنده قوی دارد و گزينه نظامي گزينه ابتدايي و غير قابل امکان است.
انتهاي خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۴:۱۲

28 Dec 2019