۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۰۰۸۴
یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان

عشق به وطن و ولایت فقیه رنج اسارت را کم می‌کرد/ایران همواره شاهد توطئه‌های دشمنان بوده است

یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان گفت: تمامی اسرا تنها به عشق میهن، امام راحل و مقام معظم رهبری دوران اسارت را با سرافرازی سپری کردند و این دوران را طوری برای خود تعریف کرده‌ بودند که توانستند باوجود تمامی سختی‌ها و رنج‌ها و آزارها، به‌راحتی آن را سپری کنند.
عشق به وطن و ولایت فقیه رنج اسارت را کم می‌کرد/ایران همواره شاهد توطئه‌های دشمنان بوده است
به گزارش جهانبین نیوز، روز 26 مرداد 1369، ميهن اسلامي شاهد بازگشت پرستوهای سبک‌بالی بود كه پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه‌های رژیم بعث، قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود می‌گذاشتند. قاصدك آزادي در چنين روزي پیام‌آور رهايي شده و اين پرستوها از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
 
علی سلیمانی یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی و اظهار داشت: تجلیل از آزادگان باید با حضور مردم برگزار شود تا با شنیدن خاطرات آن‌ها بر مشقت‌ها و سختی‌های دوران اسارت آگاه و واقف شوند.

وی ضمن اشاره به مظلومیت‌های ایران از دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر دولت و نظامی برای تثبیت خود نیازمند زمان است، اما دشمنان انقلاب اسلامی با دسیسه‌های مختلف خود از همان بدو شکل‌گیری نظام، موجب به تأخیر افتادن این پروسه زمانی در ایران شدند.

سلیمانی ضمن اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته، اضافه کرد: خوشبختانه همدلی و اتحاد مردم در کنار راهنمایی‌های هوشیارانه مقام معظم رهبری، علاوه‌بر خنثی‌سازی تمامی دسیسه‌ها موجب حل مشکلات شده و درخت نظام روزبه‌روز محکم‌تر و پرشاخ و برگ‌تر شده است.

وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی بود که به جهانیان نشان داد ملت ایران تسلیم توپ، تانک و گلوله نخواهد شد و نمونه بارز این استقامت و پایمردی را می‌تواند در آمار بالای شهدای و جانبازان و آزادگان و ایثارگران به‌وضوح دید.

این آزاده فارسانی اجر و پاداش واقعی آزادگان، شهدا و جانبازان را معنوی دانسته و اضافه کرد: تمامی اسرا تنها به عشق میهن، امام راحل و مقام معظم رهبری دوران اسارت را با سرافرازی سپری کردند و این دوران را طوری برای خود تعریف کرده‌ بودند که توانستند باوجود تمامی سختی‌ها و رنج‌ها و آزارها، به‌راحتی آن را سپری کنند.

نخستين واکنش اسراي سرافراز، بوسه بر خاک ايران و ريختن اشک شوق بود

وی اظهار داشت: اسراى سرافراز ايرانى از چند نقطه مرزى با تشريفات وارد کشور شدند و نخستين واکنش آنان، بوسه بر خاک ايران و ريختن اشک شوق بود، زيارت مرقد مطهر حضرت امام خمينى (ره) و هم‏چنين بيعت با جانشين خلف وى حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از نخستين برنامه‌ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ايرانى بود.

سلیمانی بیان داشت: مقام معظم رهبرى درباره آزادگان چنين فرموده‌اند: يکى از چيزهايى که شما را، دل‌هايتان را زنده نگه می‌داشت، پر اميد نگه می‌داشت، ياد آن چهره و روحيه پرصلابت امام عزيزمان بود. آن بزرگوار هم خيلى به ياد اسرا بودند.

حال پدرى را که فرزندانش به اين شکل از او دور شده باشند، راحت می‌شود فهميد... شما در دوران اسارت، شرايط سختى را گذرانديد، اما درعين‌حال با حفظ دين و اعتقادات و دل‌بستگي خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابر دشمن شديد.
 
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‌‏ترين افراد به قضاى الهى بودند
 
وی در پایان گفت: آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین افراد به قضاى الهى بودند. اينان سینه‌هایی فراخ‌‏تر از اقيانوس داشتند که از همه‌جا و همه‌کس بريده و به خدا پيوسته بودند، آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسيات رهايى يافته بودند.
 
 انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۰:۵۷

27 Dec 2019