۰
plusresetminus
امام جمعه لردگان گفت: عمل به رهنمودهاي رهبري، راهگشاي حل مشکلات اقتصادي کشور است و مسئولان بايد اين رهنمودها را سرلوحه کار خود قرار دهند و از ظرفيت هاي بزرگ کشور براي پيشرفت و توسعه به خوبي بهره برداري کنند.
مسئولان، توجه به اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال را در حد بنر و شعار نبينند/ برخي شوراهاي شهر به وظايف قانوني خود درست عمل نمي‌کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت السلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه لردگان ضمن تبريک به مناسبت عيد نوروز، اظهار داشت: عيد نوروز فرصتي است براي ديد و بازديد در اين ايام بايد به بيچارگان و فقرا کمک کنيد.

انصاري در خطبه اول به روايتي از امام سجاد (عليه السلام) در مورد انسان هاي کريم، سخي، بخيل و لئيم اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت مي فرمايند؛ انسان ها چهار گروه هستند بعضي از افراد کريم، بعضي از افراد سخي، بعضي از افراد بخيل و بعضي افراد دچار صفت لئيم (لئامت) هستند.

وي گفت: کرايم يا کرامت به کسي مي گويند که خودش نمي خورد و به ديگران مي خوراند، يعني ايثار مي کند، خودش زندگيش سخت است سعي مي کند گره از کار مردم باز کند، ممکن است خودش اجاره نشين باشد ولي براي خريد خانه ديگران کمک مي کند.

انصاري در خصوص آدم هاي سخي افزود: اين نوع مردم هم خودش مصرف مي کند و هم زندگي ديگران را تامين مي کند هم گره از زندگي خانوادگي خودش بر مي دارد يعني سخاوت دارد.

وي بیان داشت: گروهي از انسان ها بخيل هستند، این گروه خودشان زياد مي خورند اما به خانواده‌یشان که مي رسد نه مي گويند، خودشان اهل خورد و خوراک و استفاده هستند اما خانواده‌شان را در تنگنا قرار مي دهند.

امام جمعه لردگان گفت: گروه چهارم از افراد لئيم هستند، همه چيز را جمع مي کنند نه خودشان مي خورند و نه به ديگران مي دهند اینها خيري از مالشان نمي بينند، هميشه حرص مي زنند که جمع کنند نه خودشان مي خورند و نه به ديگران مي دهند اين افراد لعيم يعني پست هستند.

مسئولان، توجه به اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال را در حد بنر و شعار نبينند

خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با اشاره به بيانات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي در مشهد گفت: عمل به رهنمودهاي رهبري، راهگشاي حل مشکلات اقتصادي کشور است و مسئولان بايد اين رهنمودها را سرلوحه کار خود قرار دهند و از ظرفيت هاي بزرگ کشور براي پيشرفت و توسعه به خوبي بهره برداري کنند.

وي گفت: مردم و مسئولين گوش بفرمان رهبر معظم انقلاب باشند، رهبري هر ساله شعاري را بر اساس نوع مشکلات جامعه مطرح مي کند متاسفانه بعضي از مسئولين و بعضي از مردم خوب توجه نمي کنند.

امام جمعه لردگان تاکيد داشت: امسال هم سال "اقتصاد مقاومتي و توليد–اشتغال" نامگذاري شد، اين شعار را در حد بنر و شعار به آن توجه نشود عملي شود تا مشکل اشتغال مردم حل شود نه در حد بنر و پلاکارد به آن نگاه کنند به مردم و دولتمردان سفارش مي کنم عملا به آن توجه کنند.

انصاري در ادامه به بحث بيکاري پرداخت و گفت: بعضي مواقع ما کار پشت ميز مي خواهيم اما اگر کار توليدي را دنبال کنيد هم کار با ارزشي است و هم درآمد زيادتر دارد و براي ديگران هم شغل ايجاد مي شود .

 ايشان در ادامه گفت: عمل به قانون اساسي، اعتقاد به نهادهاي رسمي کشور، توجه به جايگاه ولايت فقيه و حمايت از ارزش ها در جامعه اگر به اين چند موضوع توجه جدي شود هم کارها درست انجام مي شود و مشکلي بوجود نمي آيد.

برخي شوراهاي شهر به وظايف قانوني خود درست عمل نمي‌کنند

وي با اشاره به انتخابات شوراها و رياست جمهوري گفت: همه ما بايستي با تدبير در انتخابات شرکت کنيم و با تدبير راي دهيم.

انصاري افزود: متاسفانه برخي از اعضاي شوراهاي شهرو روستا به جاي اينکه مشکل مردم حل کنند، خودشان باعث اختلاف افکني در شهر و روستا مي شوند.

وي تاکيد داشت: در شوراها و انتخابات افرادي را انتخاب کنيد که به فکر مردم باشند، نه به محضي که شورا شدند ديگر مردم را فراموش کنند و حتي در جلسات شورا هم شرکت نکنند و کار مردم را عقب بيندازند و به اختلافات خود بپردازند اينگونه شوراها بدرد مردم نمي خورد.

امام جمعه لردگان گفت: اگر با معيارهاي اصلي انتخاب کرديد کارها درست پيش مي رورد حتي در رياست جمهوري هم اگر درست معيارها را در نظر گرفتيم و راي دهيم کارها هم درست پيش مي رود و پشيمان نخواهيم داشت.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۴:۰۵

11 Jan 2020