۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۷۱۰۷
امام جمعه موقت تهران:

ولی‌فقیه حجت حجت پروردگار است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: ولی‌فقیه حجت حجت پروردگار در میان انسان‌هاست و حکومت وی مشروعیت الهی دارد.
ولی‌فقیه حجت حجت پروردگار است
به گزارش جهانبین نیوز، امام جمعه موقت تهران در هجدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در شهرکرد با بیان اینکه زندگی و حرکت تمامی موجودات جهان بر حول یک محور واحد قرار دارد، افزود: انسان‌ها هم بر اساس آفرینش خداوند و به عنوان یک مجموعه از حیات باید بر مدار یک قبله حرکت کرده و امور زندگی خود را بر مبنای آن محور تنظیم کنند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، آفرینش انسان را محکی برای تفکیک پیروان حق و شیاطین دانست و تصریح کرد: عالم طبیعت و عوامل امکان، زیر تدبیر ملائکه و موجودات غیبی تنظیم می‌شوند و خداوند پس از آفرینش آدم از گردانندگان عالم خواست تا در صورت امکان برتری خود را با ذکر اسماء الهی آشکار کنند.

وی یادآور شد: مجموعه ملائکه با بیان ناتوانی خود در ذکر اسماء الهی بر انسان سجده کردند و شیطان به عنوان نخستین شخصیت سکولار عالم، از فرمان خداوند سرپیچی کرد.

صدیقی، خلیفه خداوند را دارای دو امتیاز و خصوصیت بیان و تصریح کرد: ظرفیت رهبری و مدیریتی نخستین شاخصه‌ی خلیفه پروردگار بر روی زمین شناخته می‌شود و این خصوصیت موجب انسجام مجموعه انسانی است.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در ادامه، برخورداری از جود و کرم و ایثار در راه خداوند را دومین خصوصیت خلیفه پروردگار دانست و افزود: داشتن علم لدنی و شاگردی مکتب الهی، انسان را بر آنچه ملائکه از آن بی‌خبر بودند، آگاهی، احاطه و قدرت بیان داده است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: درحالی‌که تمامی ملائکه با پذیرش ظرفیت‌های انسان از حکم خداوند در سجده بر او تبعیت کردند اما شیطان با نافرمانی از حکم الهی، خود را از رحمت خداوند محروم ساخت و از درگاه او رانده شد.

وی افزود: خداوند مولی و ولی بشر است و انسان را نماینده‌ی خود برای آشکار شدن قدرت ولایی و سروری قرارداد.

صدیقی نفوذ پیامبر و ولی خداوند در دیگر انسان‌ها را نفوذی مطلق و تصرف تکوینی بیان کرد و گفت: پیامبر با برخورداری از ولایت تشریعی و در بعد اختیارات الهی خود می‌تواند بر اساس نیاز و صلاح جامعه قوانین جدیدی را وضع و به نمایندگی از پروردگار اجرا کند.

وی با بیان اینکه روح تمامی احکام، ولایت است، تصریح کرد: مسئله ولایت اساس سعادت بشر به شمار می‌آید و راه جدیدی است که پس از آشکار شدن نقص دیگر شیوه‌های حکومتی به عنوان بهترین گزینه حکومت در جامعه انسانی شناخته می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: حاکم اسلامی به عنوان نماینده خداوند باید دارای خصوصیاتی چون عصمت و عدالت باشد و از قدرت خود در راه اصلاح جامعه استفاده کند.

وی ولی‌فقیه را حجت حجت پروردگار در میان انسان‌ها بیان کرد و گفت: ولی‌فقیه به عنوان خلیفه خدا، انسانی دین‌دار و دین‌شناس است که کنترل نفس خود را در دست دارد و صلاح مردم را بر صلاح خود برتری می‌دهد.

گفتنی است، هجدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی با موضوع «تبین و تشریح این جمله امام راحل(ره) که؛ ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» بیستم و هشتم مرداد ۱۳۹۳ در مجموعه فرهنگی تبلیغی «بلاغ» اداره کل تبلیغات اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۷:۳۵

15 Jan 2020