۰
plusresetminus
يکي از اقدامات شجاعانه، آگاهانه و با بصيرت اقوام مختلف ايران اسلامي در مسير پيروزي انقلاب را مي توان حرکت حساس و ماندگار قوم بختياري در حمايت از ولايت و زعامت انقلاب اسلامي در ايام الله فجر انقلاب و 19 بهمن ماه 1357 دانست.
19 بهمن 1357 ثبت سندي از افتخار، حماسه، و ايمان در برگ‌هاي زرين انقلاب و قوم بختياري است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين با خبر بازگشت حضرت امام روح الله (ره) به کشور، خون تازه اي در کالبد بازوان انقلاب جوشيد و اقشار مختلفي از مردم به حرکت ميليوني نهضت خميني (ره) کبير پيوستند تا مسير رسيدن به قله هاي پيروزي و فتح بيش از پيش هموارتر شود.

۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ برگي ديگر از اوراق زرين حماسه و افتخار قوم بختيار

يکي از اقدامات شجاعانه، آگاهانه و با بصيرت اقوام مختلف ايران اسلامي در مسير پيروزي انقلاب را مي توان حرکت حساس و ماندگار قوم بختياري در حمايت از ولايت و زعامت انقلاب اسلامي در ايام الله فجر انقلاب و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ دانست که با حضور در مدرسه علوي تهران براي بيعت با حضرت امام خميني (ره) برگي ديگر از اوراق زرين حماسه و افتخار اين قوم را در تاريخ رقم زد.

از شکننده‌ترين ضربات بر پيکر رژيم شاهنشاهي، حرکت شجاعانه قوم بختياري در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود که بحق مي‌توان آن را از ايام الله ناميد. در اين روز، بختياري هاي متعهد پس از روزها التهاب و پيگيري و جوش و خروش، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامي درتهران و بيعت با حضرت امام، سندي از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ‌هاي زرين انقلاب اسلامي وقوم بختياري به ثبت رسانيدند.

اين حماسه حضور و بيعت قاطعانه بختياري ها، طليعه خجسته انقلاب عظيم گرديد، آري اينگونه شد که قومي که از نظر شاه و بختيار مهمترين پشتوانه بختيار و طاغوت به نظر مي رسيد و گاهي هم بختيار تهديد مي کرد نگذاريد ايل بختياري را به تهران فرا بخوانم تا مردم را سرجايشان بنشاند بعلت تحولي که انقلاب در روح انسان ها پديد آورده بود قوم آرمانخواه و آزادمردان بختياري که از دوران مشروطيت به دنبال شريعت ،عظمت و آزادي واقعي ملت بود و به آن دست پيدا نکرده بود و افرادي مانند بختيار آن را به بي راهه برده بودند با يک حرکت از قبل طراحي شده که روزها عده اي روي آن کارکرده بودند با حضور به موقع و با بصيرت در تهران در خدمت آرمان انقلاب اسلامي و امام راحل درآمد و در طول انقلاب نيز خصوصا در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌هاي پر شوري در دفاع از کيان اسلام و انقلاب آفريد.


پشتوانه مملکت ما ايلات و عشاير بودند

امام (ره) در اين روز خطاب به بختياري ها، حرکت آنها را مهم بر شمردند و فرمودند؛ "شما جوانمردان ايل بختياري خوش آمديد، يکي از بزرگترين خيانت هايي که سلسله پهلوي به ايران کردند اين بود که عشاير و ايلات ما را از بين بردند پشتوانه مملکت ما ايلات و عشاير بودند که از آن جمله ايل بختياري که من سوابق با آنها دارم بختياري ها اين عنصر را از خود نمي دانند و مقابل او ايستاده است بايد اين قيام را ادامه دهيد تا ان شاء الله آخر نقطه و نهايت که قيام يک حکومت عدل انساني اسلامي به جاي يک حکومت طاغوتي است".










 

مقام معظم رهبري نيز هميشه نسبت به ايل بختياري نگاهي راهبردي، مهربانانه و بسيار مثبت دارند و نمونه آن در دوبار ديداري که از استان داشتند در محروم‌ترين نقاط چهارمحال بختياري يعني روستاهاي سرآقاسيد و روستاي لپد بازفت حضور يافته‌اند و بختياري‌ها را مورد تفقد خود قرار داده‌اند به خصوص فرمايشات گهربار ايشان در ديدار ستاد کنگره شهدا در مهرماه سال ۹۴ فرمودند: اون نکته‌اي که آقاي نکونام(نماينده ولي فقيه در استان) گفتند درباره‌ آمدنِ مردم چهارمحال‌ و بختياري [به تهران‌] براي ابراز بيزاري از بختيار، خيلي مهم است. ممکن است مردم شيراز، مردم مشهد، مردم تبريز هم بيايند از بختيار ابراز بيزاري بکنند امّا خيلي فرق مي‌کند که مردم بختياري بيايند از يک فرد سياسيِ شاخص بختياري که در مقابل انقلاب و در مقابل امام قرار گرفته، ابراز بيزاري کنند؛ اين نکته مهم است. اين هم که ايشان گفتند که مردم توقّع دارند که آن روز، روز شاخصي باشد، درست است، اين واقعاً جا دارد؛ چون در بين عشاير اين وابستگي‌ها و پيوندهاي عشايري، چيز کوچکي نيست، چيز خيلي مهمّي است. اينها همان کساني هستند که در قضيّه‌ مشروطه، بلند شدند از شهرکرد -آن‌وقت دهکرد- آمدند اصفهان و اصفهان را گرفتند و آمدند تهران و کارهاي بزرگي را انجام دادند، بيشتر با پيوندهاي محلّي اين کار را مي‌کردند؛ يعني تأثيرات قبايلي و عشايري بر روي مردم وجود داشت که حرکت مي‌کردند مي‌آمدند. امّا همين پيوندها در آنجايي که پاي دين در ميان است، پاي انقلاب در ميان است، پاي امام در ميان است، بکلّي کم‌رنگ مي‌شود و بي‌خاصيّت مي‌شود و از بين مي‌رود؛ اين خيلي چيز مهمّي است. بنابراين خيلي کار بجا و بموقعي است.Image result for ‫حماسه بختياري ها در 19 بهمن‬‎


به گزارش مشکات برين نماينده ولي فقيه در استان در اين خصوص تأکيد کرد: بايد درباره وقايعي که در روز ۱۹ بهمن ۵۷ اتفاق افتاده است به صورت کامل و جامع تحقيق و ثبت در تاريخ شوند و اسامي افراد، اقوام و شهرها نگاشته شود.

وي اظهار کرد: با وجود تعصب هاي قومي و قبيله اي، مردم استان چهارمحال و بختياري با انزجار از بختيار در برابر تعصبات خود ايستادگي کردند و اين نشان ايمان بالاي مردم استان بود.

وي خاطرنشان کرد: متأسفانه دست هاي نامهربان و ناانديش با کارهاي مرموز باعث ايجاد اختلاف، شکاف و ضايعاتي خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام تصريح کرد: مراسم بزرگداشت ۱۹ بهمن به صورت منسجم، باشکوه و استاني برگزار شود تا وقايع آن تبيين شود.

امام جمعه شهرکرد در پايان تأکيد کرد: بايد از تکروي ها پرهيز شود و با وحدت و همدلي مراسمي در روز۱۹ بهمن برگزار شود تا همه نگاه ها را به خود جلب کند.

Related image


۱۹ بهمن ۱۳۵۷ را يکي از افتخارات استان در حوادث انقلاب اسلامي

علي گرجي رئيس ستاد دهه فجر چهارمحال و بختياري در مصاحبه با مشکات برين ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ را يکي از افتخارات استان در حوادث انقلاب اسلامي دانست و افزود: مردم ولايتمدار استان با بصيرت بالايي که داشتند در پاسخ به ياوه‌گويي‌هاي بختيار، به دنبال امام خود راه افتادند و ضمن اعلام بيعت با ايشان، مواضع و توطئه‌هاي بختيار ملعون را نقش برآب کردند.

گرجي از هماهنگي هاي صورت گرفته براي حضور جمعي از مردم شهرستان‌هاي ۹گانه استان به نمايندگي از ساير مردم در اين همايش خبر داد و تصريح کرد: سعي مي‌کنيم با برگزاري چنين بزرگداشتي عظمت و اهميت اين واقعه مهم را به درستي نشان دهيم و ان‌شاءالله در آينده اين روز شاخص در تقويم به نام پرافتخار بام ايران ثبت شود.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اجراي يک گروه نمايشي طنز، سرود دانش‌آموزي و سخنراني نماينده معزز ولي فقيه در استان را از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين همايش عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام عظماي ولايت اين روز بايد روز شاخصي باشد.

انتهاي پيام 1026ج/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۷:۲۳

29 Dec 2019